توزیع مواد مخدر دولتی باعث افزایش اعتیاد می‌شود

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به پیشنهاد کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی «طرح توزیع مواد مخدر دولتی» گفت: توزیع بی‌حد و حصر و کاملا آزادانه موادمخدر در سطح جامعه در هیچ جای دنیا سابقه ندارد و باعث افزایش میزان اعتیاد و گرایش افراد به سمت و سوی مصرف مواد مخدر می‌شود.
به گزارش ایرنا، پرویز افشار درباره مصوبه کمیسیون یاد شده مبنی بر طرح «توزیع مواد مخدر دولتی» گفت: طی چند روز گذشته خبری به نقل از سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره این طرح در فضای مجازی منتشر شد که ظاهرا شبیه توزیع و تعیین سهمیه تریاک و مواد مخدری است که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی برای تعدادی از معتادان به ویژه معتادان سن بالا در کشور انجام می‌گرفت.
سخنگوی ستاد تصریح کرد: مفهوم «مدیریت مصرف» آن است که با یک نگاه جامع، همه‌جانبه و متوازن رابطه قاچاقچی و مصرف‌کننده مواد، قطع یا به حداقل کاهش یابد.
وی ادامه داد: در زمان حاضر حدود 400 هزار تن تحت پوشش برنامه درمان نگهدارنده با متادون، حدود 40 تا 50 هزار تن تحت پوشش برنامه درمان نگهدارنده با شربت تریاک و چند ده هزار تن نیز تحت پوشش برنامه درمان نگهدارنده با بوپرنورفین هستند که این مواد از دسته مواد آگونیست به شمار می‌آیند و مشابه تریاک و مخدرات عمل می‌کنند.