شبیخون به زائران «شهیدالقدس»

جوان آنلاین: غرب اگر در بمباران‌های غزه هزار سال سقوط اخلاقی و تمدنی کرد، با روی‌آوردن به ترور مردم عادی و فرماندهان حماس در خارج از غزه، این سقوط را کامل ساخت و به انتها رساند. خوشحالی حساب‌های مربوط به صهیونیست‌ها از تروریسم کور در کرمان که صد‌ها شهید و مجروح برجا گذاشت، یک اتفاق ساده نیست. پیش از این صهیونیست‌ها خوشحالی‌های اینچنینی خود را مخفی می‌کردند، اما حالا گویی به ته خط رسیده‌اند و چیزی برای از دست‌دادن ندارند! این حالت روانی که شخصیت‌های اسرائیلی از عملیات‌های تروریستی خود علیه مردم بی‌پناه رونمایی می‌کنند و به آن اذعان می‌کنند، فقط از یک به‌آخر‌خط‌رسیده که توانی برای مبارزه در میدان و حفظ چارچوب استراتژیک خود را ندارد، ساخته است. خون شهدای کرمان قطعاً ثمر خواهد داد و حتی می‌توان گفت قبل‌تر از این به ثمر نشسته است و ثمره آن بیداری ملت‌های جهان و نفوذ اندیشه مقاومت در جهان دور و نزدیک و ارتفاع مکتب حاج‌قاسم، شهیدالقدس در سپهر سیاسی و اجتماعی تمامی جهان است. اما انتقام مستقیم و مؤثر جایش محفوظ است و شاید این‌بار آن عملیات غیرقابل جبران طوفان‌الاقصی با عملیاتی که پشت آن نه فلسطینی‌ها که همه ملت‌های مسلمان منطقه باشند، تکمیل شود. اسرائیل بازنده‌بودن خود را با صدای بلند تروریسم دولتی فریاد می‌زند و فردا روز دیگری است که شاید سختی فردا و فردا‌ها برای صهیونیست‌ها و برای غرب قابل تحمل نباشد.
اگرچه هنوز هیچ گروهی به صورت رسمی، مسئولیت این جنایت تروریستی را به عهده نگرفته است، اما معاون امنیتی استاندار کرمان در گفتگو با رسانه‌ها تأیید کرد که دو انفجار در مسیر‌های گلزار شهدا تروریستی بوده است. در این حادثه تروریستی که ساعت ۱۴:۵۰ عصر دیروز به وقوع پیوست، به فاصله کوتاهی دو انفجار مهیب در مسیر تردد زائران حاج قاسم شنیده شد که به گفته شاهدان عینی ناشی از انفجار دو بمب انفجاری از راه دور بوده است. انفجار نخست ۷۰۰ متری مزار شهید سلیمانی و انفجار دوم در یک کیلومتری مزار بوده و خارج از مسیر زائران و گیت‌های بازرسی بوده است.
این دو انفجار تروریستی که در زیرگذر گنبد جبیله در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان رخ داد طبق اعلام رئیس اورژانس کرمان تا لحظه تنظیم این گزارش، شمار شهدا به ۱۰۳ نفر افزایش یافته و شمار مجروحان ۱۴۱ نفر است که حال تعدادی از آنان وخیم است. برخی منابع اعلام کردند که در ورودی گلزار شهدای کرمان، دو کیف بمب‌گذاری شده وجود داشته است که عامل یا عاملان این حادثه ظاهراً با ریموت بمب‌ها را منفجر کرده‌اند. در ساعت ۱۵:۱۷ دومین انفجار در درگاه قلی بیگ رخ داد. مردم به شایعات توجه نکنند
احمد وحیدی وزیر کشور دیروز در گفت و گویی تلویزیونی با تأکید بر اینکه این توطئه در ادامه توطئه‌های قبلی بود، تصریح کرد: پاسخی کوبنده و محکم از سوی نیرو‌های امنیتی در کوتاه‌ترین زمان داده خواهد شد. دشمن می‌خواهد انتقام سیلی‌ای را که از محور مقاومت خورد از کودکان بگیرد. وزیر کشور خاطرنشان کرد: طبیعتاً همه چیز در کنترل است. مردم نگرانی نداشته باشند نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی ما هوشیار هستند و سیلی محکمی به مرتکبان این جنایت خواهند زد.


در پی حادثه تروریستی دیروز کرمان، هیئت دولت امروز پنج شنبه ۱۴ دیماه را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد. پیام رئیس‌جمهور
رئیس‌جمهور با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در جنایت تروریستی کرمان، مسئولان را موظف کرد هرچه سریع‏‌تر، نسبت به تسکین آلام آسیب‏‌دیدگان و مداوای مجروحان و بازگشت نظم و آرامش به شهر شهیدپرور کرمان اقدامات لازم را به ‏عمل آورند.
دربخشی از پیام سید ابراهیم رئیسی آمده است: ضمن تأکید بر پیگیری و شناسایی طراحان و آمران سیاه‏دل این حرکت غیرانسانی، از تمامی مسئولان استانی می‏خواهم هرچه سریع‏تر، نسبت به تسکین آلام آسیب‏ دیدگان و مداوای مجروحان و بازگشت نظم و آرامش به شهر شهیدپرور کرمان اقدامات لازم را به ‏عمل آورند.
بی‏ شک عاملان و آمران این اقدام بزدلانه به زودی به دست نیرو‌های توانای امنیتی و انتظامی شناسایی و به سزای عمل شنیع خود خواهند رسید. دشمنان ملت باید بدانند که این‏گونه اقدامات هرگز نمی‌تواند خللی در عزم و اراده آهنین ملت ایران در دفاع از آرمان‏های اسلامی به ‏وجود آورد و آن‌ها مصمم‌تر از گذشته تا خشکاندن ریشه‌های ترور و خشونت در میدان مبارزه با دشمنان عزت و اقتدار ایران و اسلامی حضور خواهند داشت. دستور اژه‌ای به دستگاه‌های اطلاعاتی
رئیس قوه قضائیه هم در پیامی با تسلیت شهادت شماری از زائران در مسیر گلزار شهدای کرمان تأکید کرد: بدون تردید، آمران و عاملان این جنایت اندوهبار از طرق مقتضی مجازات خواهند شد؛ بر همین اساس دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی مکلف هستند با سرعت و دقت، به تعقیب تمامی سرنخ‌ها و عاملان و مسبّبان این جنایت اهتمام ورزند و آنان را به سرپنجه قضایی کشور بسپارند؛ مسئولان قضایی مربوطه چه در استان کرمان و چه در سایر مناطق که ردی از تروریست‌های دخیل در این ماجرا وجود دارد نیز موظف‌اند نهایت مساعی خود را برای دستگیری این جانیان به کار بندند؛ قدرمتیقّن دستگاه قضایی به موجب وظیفه ذاتی و قانونی خود، برخوردی عبرت‌آموز با تمامی عاملان و دست‌اندرکاران این جنایت شقاوت‌آمیز خواهد داشت. پیام رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح نیز روز گذشته، در پیامی اقدام تروریستی دیروز را نشانه‌ای از درماندگی و زبونی دشمن در رویارویی با جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.
در پیام سردار سرلشکر محمد باقری آمده است: در چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، دست‌های خبیث عمال استکبار بار دیگر جنایت دیگری را رقم زدند و با دو انفجار تروریستی در مسیر زائران آن شهید در گلزار شهدای کرمان، جمعی از هموطنان را به شهادت رساندند. در این اقدام بزدلانه، دشمن که از رویارویی آشکار با جمهوری اسلامی ایران، زبون و درمانده شده است، با توسل به برخی مزدوران و اجیر شدگان دست نشانده، مردم بی‌دفاع ایران اسلامی را که برای ابراز ارادات به سرباز و فدایی شهید خود به سوی گلزار شهدای کرمان روانه بودند، به شهادت رساندند تا به زعم خود ملت ایران را از ادامه راه شهیدان دچار تردید کنند و میان مردم و نظام اسلامی فاصله بیندازند، اما تجربه چهار دهه گذشته همواره آرزو‌های وهم‌آلود دشمنان را باطل کرده و پیوند حاکمیت و ملت نشان داده، در پیمودن راه نورانی امام خمینی (ره) و تبعیت از آرمان‌های انقلاب اسلامی ذره‌ای تردید به خود راه نخواهند داد. واکنش‌های خارجی به حادثه تروریستی کرمان
در پی جنایت انفجار‌های تروریستی دیروز در کرمان مقام‌های سیاسی کشور‌های مختلف و همچنین گروه‌ها و چهره‌های بین‌المللی این حمله تروریستی را محکوم کردند و آن را تسلیت گفتند. رئیس‌جمهور روسیه گفته «کشتن غیرنظامیانی که از قبرستان بازدید می‌کنند ظلم بسیار تکان دهنده و بی‌رحمانه‌ای است.»
ولادیمیر پوتین عصر دیروز در پیامی حادثه تروریستی کرمان را به مقام معظم رهبری تسلیت گفت. در پیام پوتین آمده است: «کشتن غیرنظامیانی که از قبرستان بازدید می‌کنند ظلم بسیار تکان دهنده و بی‌رحمانه‌ای است. روسیه تروریسم را در تمام اشکال آن محکوم می‌کند.»
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، هم از وقوع انفجار‌های کرمان ابراز «تأسف عمیق» کرده است و آن را با لفظ «حملات تروریستی سفاکانه» تعبیر کرده است. آناتولی در شبکه ایکس به نقل از رئیس‌جمهوری ترکیه نوشته است: «انفجار‌های تروریستی رخ داده در استان کرمان ایران مأیه تأسف است. برای مردم کشور دوست و برادر ایران آرزوی سلامتی دارم.»
دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز در بیانیه‌ای، انفجار‌های تروریستی در سالگرد شهید سلیمانی را محکوم کرد و آن را «جنایتکارانه» خواند. همچنین جهاد اسلامی فلسطین شهادت جمعی از هموطنان عزیزمان در حادثه تروریستی کرمان را تسلیت گفت. دولت عراق همبستگی خود را با ملت و دولت ایران در مواجهه با این حادثه دردناک اعلام و بر آمادگی کشورش برای ارائه انواع کمک‌ها به منظور کاستن از شدت این اقدام جنایتکارانه و بزدلانه تأکید کرد.
«سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز این اقدام تروریستی را به‌شدت محکوم و تقبیح کرد و از جامعه جهانی خواست که برای خشک کردن منابع تأمین مالی تروریسم و کاستن از پیامد‌های منفی آن بر ثبات و امنیت ملت‌ها، دست به دست هم دهند و همکاری کنند.