جنایت تروریستی درکرمان

گروه سياسي
يك‌بار ديگر «ترور»؛ يك بار ديگر «انفجار» و يك بار ديگر «كشته» و «زخمي»هاي فراوان ناشي از عمليات تروريستي ديروز كرمان افكار عمومي ايرانيان را در بهت و حيرت و اندوهي عميق فرو برد. حول و حوش ساعت 15 ديروز بود كه خبر وقوع 2 انفجار در چهارمين مراسم شهادت سردار سليماني رسانه‌اي شد. 
براساس اعلام سخنگوي اورژانس كشور تا لحظه تنظيم اين گزارش، 103 شهيد و بيش از 180 زخمي از اين حادثه بر جاي مانده است. در دقايق ابتدايي پس از انفجارها، ابتدا تسنيم اعلام كرد، انفجارها ناشي از تركيدن كپسول‌هاي گاز بوده است و تلفاتي در كار نبوده است؛ دقايقي بعد اما واقعيت اصلي رخداد تلخ تروريستي كرمان رخ نمايان كرد. يكي از حاضران در صحنه در كرمان در گفت‌وگو با «اعتماد» مي‌گويد: «ابتدا در مسير حركت زائران مراسم شهيد سردار سليماني در گلزار شهداي كرمان صدايي شبيه انفجار شنيده شد. دقايقي پس از بروز اين رخداد، انفجار ديگري هم در درگاه قلي بيگ رخ داد. مردم سراسيمه تلاش كردند به محل شنيده شدن صداي انفجار حركت كنند و به مجروحان و آسيب‌ديدگان كمك كنند.» 
خبرگزاري تسنيم نوشت: «در ورودي گلزار شهداي كرمان، دو‌ كيف بمب‌گذاري شده وجود داشته است كه عامل يا عاملين اين حادثه ظاهرا با ريموت بمب‌ها را منفجر كرده‌اند.» بلافاصله پس از اين رخداد بسياري از كشورها، شخصيت‌ها، فعالان سياسي و... ضمن تسليت به مردم ايران و مقامات كشورمان، نسبت به اين حادثه تروريستي اعلام انزجار كردند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پي حادثه تروريستي براي زائران مزار شهيد سليماني در مسير گلزار شهداي كرمان پيامي صادر كردند.
تاكيد رييس‌جمهور بر پيگيري و شناسايي طراحان و آمران حادثه تروريستي كرمان
رييس‌جمهور با صدور پيامي ضمن تسليت شهادت جمعي از هموطنان در جنايت تروريستي كرمان، مسوولان را موظف كرد هرچه سريع‏‌تر، نسبت به تسكين آلام آسيب‏‌ديدگان و مداواي مجروحان و بازگشت نظم و آرامش به شهر شهيدپرور كرمان اقدامات لازم را به ‏عمل آورند. سيدابراهيم رييسي رييس‌جمهور با صدور پيامي، با محكوميت شديد جنايت تروريستي در گلزار شهداي كرمان همزمان با مراسم بزرگداشت فرمانده فقيد نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي سپهبد شهيد قاسم سليماني، اين اقدام را جنايت ايران‌ستيزان و عمال ترور و سياهي عنوان كرد و ضمن موظف كردن مسوولان به رسيدگي فوري به مجروحان اين حادثه، بر پيگيري و شناسايي سريع عاملان و آمران اين اقدام كور و بزدلانه تاكيد كرد. جدا از رييس‌جمهور معاون اول رييس‌جمهور هم در پي حادثه تروريستي گلزار شهداي كرمان پيام تسليتي صادر كرد. سيدحسن نصرالله، وزارت خارجه جمهوري آذربايجان برخي از هنرمندان، دولت عراق، تيم ملي فوتبال ايران، اسحاق جهانگيري، غلامعلي حدادعادل رييس شوراي ائتلاف نيروهاي انقلاب، جليل عباس جيلاني، وزير امور خارجه پاكستان، پوتين رييس‌جمهور روسيه، رجب طيب اردوغان رييس‌جمهور تركيه، فرمانده اسبق سپاه پاسداران، محسن رضايي، رييس قوه قضاييه، سيد عمار حكيم و... نيز با ارسال پيام‌هاي تسليتي نسبت به اين رخداد واكنش نشان دادند.
پيام تسليت الياس حضرتي در پي حادثه تروريستي در كرمان


الياس حضرتي، دبيركل حزب اعتمادملي، در پي حادثه تروريستي در كرمان پيام تسليتي صادر كرد.
اين پيام به شرح زير است: 
و بشر الصابرين الذين إذا أصابتهم مصيبه قالوا إنا لله و إنا إليه راجعون
در چهارمين سالگرد شهادت برادرم؛ حاج قاسم سليماني، جنايتكاران با حمله كور تروريستي، د‌ه‌ها تن از هموطنان عزيزمان را شهيد و مجروح كردند.
عاملان اين انفجارهاي ناجوانمردانه بايد بدانند كه ملت ايران، هرگز از آرمان‌هاي انقلاب فاصله نمي‌گيرند و همبستگي‌شان بيش از پيش خواهد بود.
ضمن عرض تسليت به خانواده‌هاي قربانيان اين جنايت و مردم شريف ايران، آحاد جامعه را به همدلي بيشتر و مسوولان امنيتي را به هوشياري و جديت بيشتر در تامين امنيت مردم دعوت مي‌نمايم.