نصرالله: غزه با مقاومت صدروزه اسطوره تاریخ شد

جوان آنلاین: دبیرکل حزب‌الله لبنان، مقاومت یکصد روزه ملت فلسطین در غزه را اسطوره‌ای و در طول تاریخ بی‌سابقه دانست و گفت: آن‌ها در زیر بمباران وحشیانه استوار و مقاوم و راسخ و قوی ایستاده‌اند.
به گزارش تسنیم، سخنرانی سیدحسن نصرالله به مناسبت گرامیداشت شب هفت شهادت «وسام حسن طویل» ملقب به حاج‌جواد از فرماندهان میدانی نیرو‌های الرضوان (نیرو‌های ویژه حزب‌الله) انجام شد. نصرالله با اشاره به انفجار‌های تروریستی در کرمان، گفت: «داعش دست‌پرورده امریکا است و شمار زیادی را اخیراً در مراسم سالروز شهید سلیمانی به شهادت رساند. داعش بزرگ‌ترین تهدید برای جامعه متنوع لبنان بود و ما افتخار می‌کنیم که با این گروه تروریستی جنگیده‌ایم و حاج جواد در رأس فرماندهان مبارزه با داعش بود.»
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «بیش از یکصد روز است که ساکنان غزه مقاومت اسطوره‌ای از خود نشان داده‌اند. آن‌ها در زیر بمباران وحشیانه استوار و مقاوم و راسخ و قوی ایستاده‌اند و عقب ننشسته‌اند و تسلیم نشده‌اند. این حقیقت این ملت است. گروه‌های مقاومت اعم از حماس و جهاد و ... ۲۴ ساعته نبرد کم‌نظیری از خود به نمایش گذاشته‌اند و شما این عملیات‌های منحصر به فرد را در فیلم‌هایی که منتشر می‌شود، می‌بینید. این در حالی است که رژیم صهیونیستی بسیاری از اخبار را سانسور می‌کند. همه تحلیلگران اتفاق نظر دارند که اسرائیل در این جنگ بیش از هر جنگ دیگری سانسور می‌کند.»
نصرالله تصریح کرد: با گذشت یکصد روز از جنگ تحلیلگران و سیاستمداران همگی تأکید دارند که این رژیم در شکست دست و پا می‌زند و نمی‌داند چطور از آن بیرون آید. آن‌ها با بمباران وحشیانه کودکان و زنان به هیچ یک از اهداف اعلام شده و اهداف غیراعلام شده از جمله فائق آمدن بر حماس و آزاد کردن اسرا دست نیافته‌اند. آن‌ها حتی به اهداف ضمنی خود نظیر کوچاندن ساکنان غزه و اشغال نوار غزه و تبدیل آن به یک ساحل برای شهرک‌نشینان نیز دست نیافته‌اند. این‌ها اهداف غیراعلامی است که به اعتراف خودشان به هیچ‌یک از آن‌ها دست پیدا نکرده‌اند.


۳۰ هزار مجروح اسرائیلی
سیدحسن نصرالله گفت همگان اجماع دارند که آن‌ها به اهداف‌شان نرسیده‌اند. اکنون بعد از ۱۰۰ روز آن‌ها وارد سومین مرحله شده‌اند که عقب‌نشینی زیادی صورت گرفته و آن‌ها از شمال غزه عقب‌نشینی کرده‌اند. این در حالی است که رسانه‌های اسرائیلی تأکید کرده‌اند رزمندگان حماس و جهاد بازگشته و بر شمال نوار غزه کنترل یافته‌اند. دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد ابتدا اعلام کردند ۴ هزار نظامی اسرائیلی مجروح و معلول شده‌اند تا اینکه آمار نهایی سر از ۳۰ هزار نفر درآورد. این در حالی است که بسیاری از آنان به‌طور کامل دیگر نمی‌توانند خدمت کنند. ۳۰ هزار مجروح تلفات انسانی بی‌سابقه‌ای است. دبیرکل حزب‌الله با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در ناکامی و شکست کامل فرو رفته است و به گفته تحلیلگرانش در چاله عمیقی افتاده است، تصریح کرد: دشمن هنوز برای محقق کردن دستاورد به مرحله سوم جنگ وارد شده است. اقتصاد دشمن به شدت آسیب دیده است. آن‌ها تلاش می‌کنند چرخ اقتصاد را به گردش درآورند. آنچه در دریای سرخ اتفاق افتاده است اقتصاد دشمن را زمینگیر کرده است. سیدحسن نصرالله با اشاره به خسارت‌ها و ویرانی‌های نوار غزه گفت: آیا این‌ها نسل‌کشی و کشتار جمعی نیست. من هفته گذشته عناوینی را مطرح کردم، اما همگان باید فداکاری‌ها را تشریح کنند تا خون شهدای غزه هدر نرود. این خون‌ها دستاورد‌هایی استراتژیک برای آینده منطقه و فلسطین خواهد داشت.
۱۸ موشک به مرون خورد
دبیرکل حزب‌الله گفت: «دولت کنونی اسرائیل با فشار‌های زیادی مواجه است و این دستاورد‌های جنگ غزه است. از نتایج این شکست و ناامیدی این است که افکار عمومی هم اکنون و نه بعد از جنگ خواستار رفتن نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام است. آن‌ها خواستار تن دادن به شروط واضح مقاومت برای آزادی اسرا حتی به قیمت توقت کامل جنگ هستند.» نصرالله با اشاره به تهدید رژیم صهیونیستی گفت: «رژیم صهیونیستی ما را با تیپ‌های شکست خورده خود در غزه تهدید می‌کند. ما به ارتش شکست‌خورده آن‌ها سلام و خوش آمد می‌گوییم.» او اضافه کرد: «زمانی که «ارتش» اسرائیل سالم و کاملاً مجهز بود، در جنگ جولای در مقابل نیرو‌های مقاومت ما منهدم شد.» نصرالله گفت: «کسی که باید از جنگ بترسد، اسرائیل و مردم و شهرک‌نشینان دشمن است، نه مردم لبنان.» او با اشاره به حمله به پایگاه مرون گفت: «اسرائیل تلاش کرد حمله این سازمان به پایگاه مرون را پنهان کند و به همین دلیل حزب‌الله این ویدئو را منتشر کرد تا اسرائیل به آن اعتراف کند.» به گفته دبیرکل حزب‌الله، ۴۰ موشک کاتیوشا و ۲۲ موشک کورنت از نسل جدید با برد ۱۰ کیلومتر به سمت مرون شلیک شد و ۱۸ موشک کورنت به اهداف خود اصابت کرد. دبیرکل حزب‌الله همچنین می‌گوید که مقاومت عراق موفق شده نقطه‌ای در حیفا را هدف قرار دهد ولی اسرائیلی‌ها آن را سانسور کردند. دبیرکل حزب‌الله با اشاره به تهدید امریکا علیه ایران گفت: «رئیس‌جمهور امریکا با ارسال پیام‌های تهدیدآمیز به ایران اشتباه می‌کند.» وی افزود: «آن‌ها به‌خاطر روح استکباری‌شان یمن را نمی‌فهمند برای همین اشتباه بزرگ را مرتکب شدند.»