افتتاح مرکز جامع اطلاعات ترافیکی برخط تا پایان اسفندماه

  رئیس پلیس راهور پایتخت از تکمیل 80درصدی مرکز جامع اطلاعات ترافیکی برخط خبر داد.
سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور در گفت‌وگو با کیهان با اعلام افتتاح مرکز جامع اطلاعات ترافیکی برخط در اسفندماه سال جاری، اظهار داشت: برای افتتاح این مرکز، در موضوعات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و اخذ محوزهای لازم که زمان‌بر بود کارهای مهمی انجام شده و اکنون 80درصد کار تکمیل و سعی ما این است که بتوانیم در اسفندماه فاز اول آن را به بهره‌برداری برسانیم. ضمنا موضوعات و حوادث ترافیکی، محدودیت و سایر موضوعات در سامانه راهور 120 اطلاع‌رسانی می‌شود.
موسوی‌پور افزود: این کار برای اولین‌بار در شهرهای دنیا انجام می‌شود، اگرچه راهداری به صورت برخط، عکس را بازگذاری می‌کند، اما طرح مذکور، بسیار گسترده‌تر از این موضوع است و می‌خواهیم از طریق دوربین‌های نظارتی که در سطح شهر داریم، اتفافات و سایر موضوعات را اطلاع‌رسانی کنیم. وی با اشاره به این که این طرح براساس فرمایشات رهبر انقلاب در سال 1401 که فرمودند باید راهکار علمی برای حل معضل ترافیک پیدا کنیم، برگرفته شده است، ادامه داد: تابستان امسال روی این موضوع کار کردیم و کتابی تحت عنوان راهکارهای کاهش ترافیک و تراکم با نگاه علمی و اجرائی منتشر کردیم که ماحصل آن همین مرکز جامع اطلاعات ترافیکی برخط است.
رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: با اجرای این طرح خدمات دوطرفه‌ای به شهروندان ارائه می‌شود. مثلا از یک‌طرف می‌توانیم پیام شهروندان را ابتدا به صورت صوتی دریافت کنیم و سپس از بستر پیام تصویری استفاده کنیم. ضمن اینکه شهروندان می‌توانند از سامانه راهور 120 و در بخش فاتب استفاده کنند و علاوه‌بر این مرکز، از خدمات مربوط به خودروهای توقیفی، گواهینامه، خلافی و امثالهم استفاده کنند.
موسوی‌پور افزود: امیدواریم در آینده بتوانیم از حوادثی که شب‌ها و در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد، جلوگیری کنیم، از این طریق که بتوانیم به راننده خودرویی که در مسیری حرکت می‌کند، از طریق پیامک خطر برخورد با خودروهای رو‌به‌رویی‌اش را اطلاع دهیم و از این طریق از حوادث بعدی جلوگیری کنیم. مرکز جامع الکترونیکی برخط چنین امکانی را فراهم کرده است.