غم بزرگ این مادر

آفتاب یزد - گروه اجتماعی: این بار دست‌های مادر خیلی دورتر از او بود که جلو آفتاب را بگیرد تا به صورت کوچکش چنگ نیندازد. دست‌های مادر خیلی دورتر از او بود که اشک‌هایش را در آغوش بگیرد. دست مادر خیلی دورتر از او بود که شیره‌جانش را به کامش بریزد. دست مادر خیلی دورتر از آن بود که مهرش را بادبزن کند و گرما را از تن معصومش دور کند. بنیتای کوچک تنها بود... دست‌های کوچکش را به شیشه‌های ماشین می‌کوبید، اما این بار پدر نبود که برای لحظه‌ای تنها ماندنش زمین و زمان را به هم بدوزد. آفتاب گرم تابستان هم انگار دلی برای دخترک موطلایی نمی‌سوزاند. تنهایی او را به تاریکی شب و صدای زوزه گرگ‌ها سپرد. اما آنها هم صدای گریه‌هایش را نشنیدند. فرشته مرگ آن بالا پرسه می‌زد. به نظر مرگ هم دلش نمی‌آمد به دخترک 8ماهه نزدیک شود. لب‌های کوچکش از تشنگی ترک خورده بود. بنیتا دیگر توان گریه‌ هم نداشت. آن لحظه بند دل مادر پاره شد و بی‌قرار دور خود می‌پیچید، فرشته مرگ پرهایش را دور بنیتا پیچید و او را با خود برد. نه تنها دنیا بلکه فرشته مرگ هم از زجر کشیدنش به تنگ آمده بود. زانوهای مادر به زمین نشست، کمر پدر شکست. همان لحظه که دل مادر کهکشان را با خون جگر رنگ می‌کرد، بی‌رحمی دو مرد، بخشی از وجودشان را به آسمان کشاند. حالا دیگر چشمان بنیتا با دیدن مادر و شنیدن صدای پدر برق نمی‌زند. دیگر صدای خنده‌های بنیتا کوچولو در حیاط کوچک خانه نمی‌پیچد. دیگر بنیتایی نیست که مادر بی‌تابی‌اش را با گهواره‌اش تاب دهد. دیگر مادر صدایی برای لالایی خواندن ندارد. دیگر بنیتایی نیست... گهواره سفید می‌تابد، چشم‌ مادر خیره می‌ماند. دیگر مادر بدون بنیتایش روی پا نمی‌ایستد.
**چشمان پدر به رفتن دختر
در یک لحظه بنیتای 8ماهه‌ را از پدر دور و به کام مرگ کشیده شد. اینجا مشیریه، خیابان مطلبی ساعت 11:30 پنجشنبه صبح، 29تیرماه است. پدر دختر 8ماهه‌اش را سوار پرایدش کرده و در حیاط را باز می‌کند، ماشینش را بیرون می‌برد و مثل همیشه ماشین روشن است، به سرعت پیاده می‌شود که در را ببندد. دو مرد سوار ماشین پدر می‌شوند و آن را با بنیتا کوچولو می‌دزدند. پدر خودش را روی ماشین می‌اندازد اما نمی‌تواند سارقان را منصرف کند و روی زمین کشیده می‌شود. چند متر آن‌طرف‌تر پدر روی آسفالت داغ خیابان چشم به ماشینی دارد که دخترش را از او دور می‌کند.
**همه به دنبال بنیتا


با اتفاقی که برای ستایش، آتنا و... افتاده بود همه دل‌نگران دخترک 8ماهه شدند. هنرمندان، مردم و ورزشکاران همه برای پیدا شدنش تلاش کردند. عکس‌های بنیتای موطلایی همه جا بود با آن خنده شیرینش، برق معصومانه چشمانش و گل‌های روی سرش. همه در پی بنیتا بودند. فیلمی از پدر و مادر بنیتا پخش شد. مادر تاب حرف زدن نداشت و ‌پدر ضجه می‌زد و می‌گفت: «فقط دخترم را می‌خواهم، ماشین مال خودشان.» اشک‌های مردانه‌ پدر و حال زار مادر دل هر انسان و حتی هر بی‌رحمی را به درد می‌آورد اما دل دو سارق به رحم نیامد.
در کنار آنها پلیس بود که به دور از هر گونه احساسات با دلی مملو از غم، شبانه‌روز در جستجوی بنیتا بود تا مادر آرام گیرد.
**همدردی بی‌نظیر و خوشحالی بی‌دلیل‌
در همان زمان یوسف بهمن‌آبادی، پسری3-4 ساله در محله‌ای دورتر از خانه بنیتا گم شده بود. دو خانواده بی‌تاب بودند. اما پیدا شدن یوسف یک خانواده را از دلهره و اضطراب بیرون کشید، با این حال خوشحالی‌شان را تقسیم کردند و برای همدردی به خانواده بنیتا زنگ زدند و آرزو کردند که بنیتا کوچولو هرچه سریع‌تر پیدا شود. مادری که حنجره‌اش بدون بنیتا نای
حرف زدن نداشت، کمی امید پیدا کرد. یک تلفن خانواده بنیتا را از آسمان نگرانی به زمین کشاند، مادر سراسیمه به سمت بیمارستان رفت. می‌گفتند که بنیتا در بیمارستانی بستری است. خوشحال بود که دلبندش را هر چند در بیمارستان اما دوباره می‌دید. اما این نقطه امید هم به خاموشی گرایید و تلفنی که آنها را به دروغ خوشحال کرده بود.
**دستگیری سارقی که
خودرو و نوزاد 8 ماهه را به سرقت برده بود
بالاخره پلیس موفق شد سارق خودرو را پیدا کند. با این خبر نوری از امید دل خانواده دختر 8ماهه تابید.
دیروز (چهارشنبه 4مردادماه) به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: علیرغم نبود هیچ‌گونه سرنخ و اثری از مجرم یا مجرمان، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق شدند دو نفر را شناسایی که نفر اول در محل سکونت خود واقع در شهرستان پاکدشت دستگیر کنند. او در اظهارات خود به سرقت خودرو و ربایش کودک توسط یکی از دوستانش اعتراف و اعلام کرد در همان ساعات اولیه بعد از سرقت، به همراه همدستش به شهرستان پاکدشت رفته و سپس از یکدیگر جدا شده‌اند.
بلافاصله ماموران به محل اختفای سارق اصلی مراجعه و او را هم دستگیر کردند، این فرد که دارای سوابق متعدد کیفری است و به تازگی از زندان آزاد شده در اعترافات اولیه اعلام کرد که ساعاتی پس از سرقت و انتقال خودرو به خارج از تهران، خودرو و کودک هشت ماهه را در یکی از خیابان‌های شهرستان پاکدشت رها کرده و در حال حاضر هیچ گونه اطلاعی از سرنوشت کودک ربوده شده ندارد. سرانجام کارآگاهان به نشانی اعلامی مراجعه و متاسفانه با پیکر بی‌جان کودک ربوده شده مواجه شدند. پلیس با توجه به تلاش‌های صورت گرفته برای کشف این جنایت و با خانواده بنیتا همدردی کرد.
**مرگ دختر 8 ماهه به علت گرما و گرسنگی
یک منبع آگاه جزئیات تازه‌ای از اعترافات عامل ربودن بنیتا دختر 8 ماهه را تشریح کرد.
یک منبع آگاه در گفتگو با میزان، در مورد نحوه شناسایی عامل ربودن دختر 8 ماهه و دستگیری او و همدستش گفت: بعد از اعلام موضوع به پلیس و در جریان تحقیقات ماموران پلیس آگاهی تهران متوجه رد پای دو سارق حرفه‌ای لوازم داخل خودرو شدند. همچنین مشخص شد که یکی از این دو سارق به تازگی از زندان آزاد شده است.
وی ادامه داد: با شناسایی مخفیگاه یکی از این سارقان، او اعتراف کرد که خودرو و بچه در اختیار همدستش است. با دستگیری سارق دوم او در بازجویی‌ها منکر هرگونه سرقت شد تا اینکه پس از روبرو شدن با همدستش لب به اعتراف گشود.
این منبع آگاه تاکید کرد: سارق در بازجویی‌ها اعتراف کرد بعد از سرقت خودرو از مشیریه به همراه کودک، آن را همان روز در یکی از خیابان‌های پاکدشت آورده و پس از بالا کشیدن شیشه‌ها آن را رها کرده است. ماموران بلافاصله به محل رها کردن خودرو در محله‌ای خلوت رفته و مشاهده کردند خودرو زیر آفتاب شدید قرار دارد. شدت گرما به حدی بود که جسد کودک 8 ماهه دچار جمود نعشی شده بود.
به گفته این منبع آگاه با توجه به شرایط محل قرار گیری خودرو و بالا بودن شیشه‌های خودرو به احتمال زیاد دختر 8 ماهه به علت گرما و گرسنگی و تشنگی جان خود را از دست داده است. در حال حاضر با دستور قضایی جسد برای مشخص شدن علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شده است. قاتل مدعی است وقتی خودرو را رها کرده است، هنوز بنیتا زنده بود.
**علت فوت بنیتا مجهول است
با این وجود دادستان عمومی و انقلاب پاکدشت علت قتل را مجهول دانسته و می‌گوید: «جسد کودک 8ماهه برای بررسی علت قتل به پزشکی قانونی ارجاع شد.»
به گزارش واحد مرکزی خبر، رحیم علیش پور می‌افزاید: «از آنجایی که متهم ادعا می‌کند، وقتی خودرو را رها کرده است، هنوز بنیتا زنده بوده است. برای معاینات پزشکی وبررسی علت تامه آن،جسد به پزشکی قانونی ارجاع ونتیجه نهایی اطلاع رسانی خواهد شد. باید بررسی کنیم که بنیتا به قتل رسیده یا به گونه دیگری فوت کرده است. ممکن عوامل دیگری موجب مرگ بنیتا شده باشد، رسیدگی به این پرونده در مراجع قضایی ادامه دارد. در این خصوص دونفر دستگیر و در زندان به سر می‌برند.»
مسعود قادی‌پاشا، رئیس پزشکی قانونی تهران هم می‌گوید: «کار‌شناسان در حال انجام آزمایش روی جسد بنیتا هستند. تا ۲ هفته آینده نتیجه به مراجع قضایی اعلام خواهد شد.»
او در گفتگو با ایلنا، با اشاره به علت فوت بنیتا کودک ۸ ماهه‌، می‌افزاید: «علت مرگ در دست بررسی است و کار‌شناسان در حال انجام آزمایش‌های تخصصی هستند. پزشکی قانونی حداکثر تا ۲ هفته آینده نتیجه را به مراجع قضایی اعلام خواهد کرد.»