دفاع آگاهانه از ميهن

اگرهيچ شناختي از دنيا نداشتيم جز اينكه درمي‌يافتيم دولتي در جغرافيايي كوچك طي 6 ماه حدود 35 هزار نفر كه 70 درصدشان زن وكودك بوده‌اند راكشته است و همچنان ازخود ولع كشتار نشان مي‌دهد و همه قوانين بين‌المللي را در مي‌نوردد وآشكارا به امدادگران سازمان ملل حمله مي‌كند وكنسولگري ايران را مورد هدف قرار مي‌دهد و يك تذكر جدي و رسمي از دولت‌هاي جهان دريافت نمي‌كند كافي بود كه سر به آسمان‌برداريم وفرياد برآوريم كه: اف لك يادهر...
دنيا اغلب درمقاطع مختلف تاريخ و در جاي‌جاي جهان همين‌گونه بوده است و‌ظالمان وستمگران درابعاد كوچك و بزرگ برضعفا تاخته‌اند وزرنگ‌ترها با شناخت دأب اين جهان و راه‌هاي تلذذ حتي از طريق توحش ونامردمي را آموخته زندگي‌هاي افسانه‌اي براي خود ساخته‌اند. پس از حمله اسراييل به كنسولگري ايران دردمشق تقريبا همه دولت‌ها ازلفاظي‌هاي نرم جلوتر نرفتند وشوراي امنيت سازمان ملل حتي از محكوميت خشك و خالي دولت اسراييل طفره رفت! باشناختي كه همگان از رفتار اسراييل دارند روشن بود چنانچه تل‌آويو راه را باز ببيند جسارت خود را به‌شدت افزايش خواهد داد و اتفاقا تجاوزش به مراكز ايران محدود نمي‌شد.اين كشور باحمايتي كه همواره از غرب دريافت مي‌كند، مي‌شد مبصر قلدر منطقه و هركس از منوياتش تخطي مي‌كرد ازراه‌هايي كه بلد است به تنبيه عملي او مي‌پرداخت.ايران بيش از ديگران اين خطر را ديد و عواقبش را احساس كرد.حمله پهپادي و موشكي ايران هنگام فقدان بازدارندگي بين‌المللي اجتناب‌ناپذير بود.البته پيشگيري هميشه كم هزينه‌تر و موفقيت‌آميزتر است.با شناختي كه از نوع رفتار يك رژيم نژاد‌پرست وجود دارد و درجذب خائنين جاسوس عمري سپري كرده است هرگز دست يازيدن به هر عمل خلافي از او را نبايد بعيد دانست. همين حالا هم تمام نمايندگي‌هاي ايران در سرتاسر جهان بايد نهايت مراقبت را داشته باشند و افزون بر آن همه ايرانيان وهمه مخالفان اشغالگري در هركجاي جهان بايد نسبت به تحركات دستگاه‌هاي ترور اين رژيم هوشيار باشند. اما درپي تهديدهاي اسراييل نسبت به پاسخ به حملات ايران بهترين روش براي رسيدن به يك مصونيت و امنيت همه‌جانبه استفاده از همه ظرفيت‌هاي كشور است. امروز و دردنياي بي‌رحم كنوني، ايران به همه فرزندان ميهن‌دوست و امكانات مادي ومعنوي خود نياز دارد.بالاترين بازدارندگي كسب مشاركت همه اقشار جامعه درجهت صيانت از كشور است. ما با وجود اختلاف‌هاي داخلي بيش از ديگران نيازمند همگرايي هستيم.نفس نمايش همبستگي دروني براي حفظ حدود و ثغور كشور واقعا بازدارنده هرگونه بدخواهي و طمع ورزي نسبت به آب و خاك‌مان است و نيروهاي مسلح با پشتيباني ملي موفقيت‌شان تضمين شده و خارق‌العاده خواهد بود.ملتي كه بتواند موضوعات را از يكديگر تفكيك كند و با هر حادثه‌اي برخورد آگاهانه و مسوولانه داشته باشد ماندني، پيروز و سرافراز خواهد بود. امنيت و تماميت ارضي كشور يك اولويت بي چون و چرا براي همه دلسوزان وحتي منتقدان وضع موجود است.اگرخداي ناكرده اين اصل مسلم با اما و اگر روبه‌رو شود بدون كوچك‌ترين ترديدي مورد استفاده ايران‌ستيزان قرار خواهدگرفت.اكنون زمان همگرايي در اصل مشترك صيانت از ايران عزيز است و مسلما مسوولان بيش از ديگران امكان و توانايي ايجاد و شكوفايي آن را دارند.هرحركت مسوولانه در قبال نزديك كردن دل‌ها به يكديگر وتحصيل رضايت مردم چون موشك‌هاي دور برد وخيره كننده عمل خواهد كرد. متاسفانه ديده شد كه در اين موقعيت خطير برخي از اپوزيسيون خارج نشين زبان تطاول وهدم بر ايرانيت خويش كشيدند و نشان دادند كه براي منافع دنيوي حتي هويت خويش را به حراج مي‌گذارند.
خيلي پيش از اين مي‌شد با درايت و دور‌انديشي بي غرضان و ناآگاهان آنان را از اين ورطه نجات داد و هرايراني در هر نقطه از جهان را جامه دفاع از امنيت و تماميت ارضي پوشاند.كاش در اين لحظات خطير خارج‌نشينان كه در هر صورت و با هرحسابي مديون ميهن خويشندهرعقيده‌اي كه داشته باشند روي اصل دفاع از امنيت ملي و عدم كوچك‌ترين خسارت به مردم و تاسيسات و زير‌ساخت‌هاي كشور اجماع مي‌كردند و اجتماعات بزرگي در مخالفت صريح با هر گونه حمله به كشور برگزار مي‌كردند و از اين طريق اندكي از دين خود نسبت به آب و خاك خويش را ابراز مي‌داشتند. اشكال ندارد ايران در هرشرايطي به اندازه كافي فرزندان و ملت غيوري دارد كه بايستند و كشور خود را از گزند هر بدخواهي محافظت كنند. آنان كه در دفاع از ميهن بهانه‌تراش و كاهلند قضاوت منفي تاريخ را براي خود مي‌خرند.