ایران به سختی راهی فینال شد

جوان آنلاین: تیم ملی فوتسال ایران با برتری مقابل ازبکستان به دیدار نهایی جام ملت‌های آسیا راه یافت. 
ازبکستان حریف سرسختی بود که تصورش را نمی‌کردیم. شاگردان وحید شمسایی مقابل ازبکستان در طول بازی فقط شوت‌های بی‌ثمر زدند؛ شوت‌هایی که تمامی آن‌ها را یا دروازه‌بان ازبک‌ها دفع کرد یا به مدافعان آن‌ها خورد و جالب اینکه کادر فنی هیچ برنامه دیگری برای تغییر روند بازی نداشت. 
ازبک‌ها از همان ابتدا کار را خوب شروع کردند و حتی وقتی با گل به خودی از ایران عقب افتادند پاپس نکشیدند و خیلی زود روی یک ضربه ایستگاهی کار را به تساوی کشاندند. بازی خوب ازبک‌ها ادامه پیدا کرد تا اینکه قبل از پایان نیمه اول گل دوم را هم زدند. 
با شروع نیمه دوم ایران قدری بهتر شد ولی مانند نیمه اول تمام شوت‌های بی‌هدف ایران توسط گلر ازبک‌ها دفع می‌شد تا اینکه بازهم یک گل به خودی به داد ایران رسید تا کار مساوی شود. در شرایطی که ازبک‌ها یک اخراجی دادند ایران این فرصت را پیدا کرد تا با عظیمی به گل سوم دست پیدا کند، اما بازهم غافلگیر شد و ازبک‌های پر انگیزه کار را به تساوی کشاندند تا بازی به وقت اضافه برود. بازی در دقت‌های اضافه هم مساوی پیش رفت تا ضربات پنالتی تیم برنده را مشخص کند جایی که ایران با درخشش دروازه‌بانش موفق شد ۵ بر ۴ پیروز و راهی 


فینال شود. 
در دیگر بازی نیمه نهایی تایلند موفق شد در ضربات پنالتی با حساب ۶ بر ۵ تاجیکستان راشکست دهد و به فینال راه پیدا کند. دو تیم در وقت‌های قانونی و اضافه به تساوی یک – یک رسیده بودند.