آمريکايي‌ها بيشترين خسارت را از اقداماتشان خواهند ديد

رئيس جمهوري با بيان اين که دوران انتخابات تمام شده، فصل همدلي و همکاري است، تاکيد کرد: آمريکايي‌ها بيشترين خسارت را از اقداماتشان خواهند ديد.
حجت الاسلام حسن روحاني در پايان نشست مشترک سران سه قوه اظهار داشت: بعد از دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در سال 96 منتظر فرصتي بوديم که روساي سه قوه راجع به موضوعات مهم کشور و مسايل داخلي و خارجي با هم بحثي داشته باشيم و امروز اين توفيق حاصل و جلسه بسيار خوبي تشکيل شد.
وي اضافه کرد: اکنون فصل شروع همدلي و همکاري است و ديگر دوران انتخابات تمام شده و همه بايد دست به دست هم دهيم تا مطالبات مورد نظر در زندگي مادي و معنوي مردم را پاسخ دهيم.
روحاني خاطرنشان کرد: در اين جلسه راجع به وحدت و انسجام بيشتر داخلي ميان قواي سه گانه و همه نيروهايي که در مسير خدمت تلاش مي‌کنند، مباحثي ميان سران سه قوه سران مطرح شد.


رييس جمهوري با اشاره به اينکه در زمينه مسايل اقتصادي، بويژه در بخش توليد و سرمايه‌گذاري نيز با هم گفتگو کرديم، افزود: امروز توليد، اشتغال و رونق اقتصادي که بايد در کشور ايجاد شود، بسيار حائز اهميت است.
روحاني با اشاره به اينکه روساي قواي سه گانه بر اين موضوع تاکيد دارند که بايد از سرمايه‌گذاري به خوبي حمايت کرده و اين حمايت از طرف سه قوه بايد انجام گيرد، گفت: ما بدنبال اين هستيم که يک بسته حمايتي جدي براي سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي، آماده کنيم و با حمايت سه قوه از اين بسته، بتوانيم در نحوه اجرا و عمل همديگر را ياري کنيم.
وي تصريح کرد: امروز به خوبي مي‌توانيم سرمايه داخلي و خارجي را جذب کنيم و اگر سرمايه به خوبي جذب شود، حربه‌اي که‌امريکايي‌ها در دست گرفتند، به شدت کند مي‌شود، چراکه ما با آمريکا ارتباط اقتصادي نداشته و آنها نيز در کشور ما سرمايه‌گذاري ندارند. ما با آمريکايي‌ها تجارتي نداريم و اگر بتوانيم با ساير جهان ارتباط بسيار تنگاتنگي در زمينه اقتصادي داشته باشيم آنها هم ديگر يا نمي‌توانند از حربه تحريم استفاده کنند و يا اگر هم بخواهند استفاده کنند، تأثيرگذار نخواهد بود.
رييس جمهوري با اشاره به اينکه سران سه قوه در اين جلسه درباره تحريم‌هاي اخير آمريکا و اقداماتي که بايد در برابر اين تحريم و براي مقابله به مثل انجام شود، گفتگو کردند، افزود: نمونه اين اقدامات کاري است که مجلس شوراي اسلامي‌در دست اقدام دارد و انجام خواهد داد و البته اين بحث به تفصيل در جلسه هيأت نظارت، بطور جزيي‌تر دنبال مي‌شود تا آمريکايي‌ها بدانند بيشترين خسارت را از اينگونه اقدامات خود آنها خواهند برد و اين کارها، آنها را در جهان منزوي خواهد کرد.
روحاني با تاکيد بر اينکه جمهوري اسلامي‌ايران امروز در جايگاهي است که کسي نمي‌تواند به عظمت آن صدمه‌اي وارد کند، خاطرنشان کرد: امروز بين قواي سه‌گانه و ساير ارکان نظام ، تحت نظر مقام معظم رهبري، وحدت و انسجام وجود داشته و همه قوا از نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي‌ايران که حامي‌اين نظام هستند، حمايت خواهند کرد و کسي نخواهند توانست صدمه‌اي به قدرت نيروهاي مسلح ما وارد کنند.
رييس جمهوري اظهار داشت: ارتش جمهوري اسلامي‌ايران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، بسيج مستضعفين، نيروي انتظامي‌و ساير نيروهاي امنيتي، مورد حمايت ملت، رهبري و سه قوه هستند و ان‌شاء الله با استحکام راه مان را ادامه خواهيم داد.
روحاني ادامه داد : دولت دوازدهم با وحدت و هماهنگي بيشتر با مجلس شوراي اسلامي‌و قوه قضائيه، در راستاي محقق کردن مطالبات و خواست‌هاي مردم تلاش خواهد کرد.
جلسه روساي قواي مجريه، مقننه و قضاييه روز يکشنبه به ميزباني حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني رييس جمهور برگزار شد.
رييس جمهوري، آيت‌الله صادق آملي لاريجاني رييس قوه قضاييه و علي لاريجاني رييس قوه مقننه در اين نشست درباره مهم‌ترين مسائل کشور و منطقه با هم گفت و گو کردند.