اعلام رسمی پایان النصره در لبنان/بیروت: نوبت نابودی داعش است

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از بیروت، فرماندهی عملیات حزب‌الله روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای، پایان کامل حضور تروریست‌ها در عرسال را رسماً اعلام کرد. در این بیانیه آمده است که در عملیات نیروهای حزب‌الله، تمامی اهداف ترسیم شده به طور کامل تحقق پیدا کرد و ارتفاعات عرسال لبنان به همراه ارتفاعات «قلمون» سوریه آزاد شد.نیروهای مقاومت و ارتش سوریه 30 تیر ماه عملیات مشترکی را برای آزادسازی ارتفاعات ذکر شده آغاز کرده بودند. این عملیات پس از شش روز نتیجه داد و عناصر جبهه النصره پس از عقب‌نشینی از 60 درصد منطقه، به امضای قرارداد آتش‌بس با حزب‌الله تن دادند.
طبق این قرارداد، تروریست‌ها هشت عضو حزب‌الله را آزاد کردند و در مقابل، این جنبش اجازه داد باقی مانده‌های النصره به همراه اعضای خانواده خود، عرسال را به مقصد «ادلب» سوریه ترک کنند.
استقبال با شکوه از اسیران
پنج اسیر از هشت اسیر حزب‌الله که از دو سال قبل در چنگال جبهه النصره گرفتار بوده‌اند، دیروز از خاک سوریه وارد لبنان شدند. در مراسم استقبال از اسیران آزاد شده که دو مقام حزب‌الله نیز حضور داشتند، مردم این آزادگان را بر دوش خود قرار دادند و هلهله و شادی کردند.


این مراسم در شهرک «القاع» برگزار شد و اسیران آزاد شده سپس، به شهرهای خود رفتند و در این شهرها نیز از آنها به گرمی استقبال شد.
اعلام آمادگی ارتش برای عملیات
سرلشکر «عباس ابراهیم» مدیرکل امنیت عمومی لبنان اما همزمان از آمادگی ارتش این کشور برای آغاز عملیات گسترده علیه گروه تروریستی «داعش» در مناطق شرقی لبنان خبر داد و گفت، این عملیات از منطقه ارتفاعات «القاع» و «رأس ‌بعلبک» آغاز خواهد شد.
سرلشکر ابراهیم در ادامه، خطاب به گروه تروریستی داعش، اعلام کرد: «اگر داعش از سرنوشت «جبهه النصره» درس عبرت نگیرد (و تسلیم نشود)، ارتش لبنان آماده است برای آزادسازی خاک این کشور، به زور متوسل شود.»
عباس ابراهیم تأکید کرد که تنها فرماندهی ارتش لبنان است که زمان جنگ علیه داعش را مشخص خواهد کرد.
ماجرای نامه کویت
در حالی که چند روزی از آزادسازی عرسال می‌گذرد، رسانه‌های لبنانی از ماجرای نامه‌ای حرف می‌زنند که دولت کویت در گرماگرم نبرد حزب‌الله در عرسال، برای دولت بیروت ارسال کرده بود.در مطلبی که پایگاه خبری «النشره» در این رابطه منتشر کرده، آمده است که وزارت خارجه کویت دو هفته پیش طی نامه‌ای خطاب به مقامات لبنان، از آنها خواست که در برابر اقدامات حزب‌الله، مسئولیت‌پذیر باشند. براساس این گزارش، کویت در این نامه مدعی شده بود که اقدامات حزب‌الله، کویت را بی‌ثبات می‌کند!کارشناسان می‌گویند، کویت در این ماجرا بازیچه عربستان و دیگر کشورهای شیخ‌نشین بوده و تحت فشار آنها، این نامه را نوشته است تا به نوعی به سعودی‌ها نشان دهد، اعتراض کرده است.کارشناسان می‌گویند، عملیات کوبنده نیروهای مقاومت درعرسال، مقامات شیخ‌نشین‌های خلیج فارس را به شدت نگران کرده است. این کشورها به همراه ترکیه طی شش سال اخیر، بزرگترین حامی تروریست‌ها در سوریه و لبنان بوده‌اند.