بازگشت 400 هزار آواره سوری به خانه و کاشانه پس از آزادسازی حلب

به گزارش تسنیم، «اولیویا هیدون» سخنگوی سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرده، حدود 603هزار شهروند سوریه که در داخل و یا خارج از این کشور آواره بوده‌اند، در هفت ماه گذشته به خانه‌های خود بازگشتند. وی گفته «مقصد حدود دو سوم از این افراد، استان حلب بوده است.»
«هیدون» رقم فوق را تقریبا معادل رقم بازگشت آوارگان در کل سال 2016 دانست.
اخیرا «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه و «بثینه شعبان» مشاور رئیس‌جمهور سوریه از پایان قریب‌الوقوع جنگ در این کشور خبر داده بودند.
در مجموع، با توجه به تحولات  میدانی و پیشروی‌های گسترده ارتش سوریه و مقاومت، احتمالا مسئله آوارگان طی یک سال آینده حل خواهد شد و مسئله بازسازی کشور در صدر برنامه‌ها قرار خواهد گرفت.


هلاکت 25 تروریست
خبر دیگر اینکه یک عامل انتحاری با انفجار بمب همراه خود در میان سایر تروریست‌ها، 25 تن از آنها را کشت و 50 تن دیگر را زخمی کرد.
رویترز با اعلام این خبر به نقل از دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه، به «علت» آن اشاره نکرده است. اما، العالم اعلام کرده، فرد انتحاری عضو داعش و کشته‌شدگان نیز از اعضای «جیش‌الاسلام» بوده‌اند و علت این اقدام نیز اختلافات مالی بوده است، این اتفاق در روستای «نصیب» واقع در جنوب شرق استان «درعا» رخ داد.
گذرگاه مرزی «نصیب» بزرگ‌ترین معبر برای انتقال کالا از کشورهای خلیج‌فارس به سوریه است. مخالفان دمشق بر این گذرگاه مسلط هستند.
شهر «السخنه» آزاد شد
یک منبع نظامی سوری اعلام کرده ارتش این کشور با کمک نیروهای مردمی تسلط کامل خود بر شهر «السخنه» در حومه حمص شرقی را استحکام بخشیدند و در حین این عملیات تعداد زیادی از امکانات نظامی این گروهک تروریستی را به همراه شمار زیادی از تروریست‌ها نابود کردند.
همزمان با آزادی کامل این بخش، واحدهای مهندسی ویژه پاکسازی مواد منفجره نیز کار خود را برای از بین بردن بمب‌هایی که داعش به صورت گسترده در خیابان‌ها و ساختمان‌ها کار گذاشته‌اند، آغاز کرده‌اند.
 ارتش سوریه همچنان تلاش‌های خود را در سطح بالا برای برقرار ماندن امنیت در سطح این شهر ادامه می‌دهد.
چراکه پیش‌تر نیز ارتش سوریه بامداد یکشنبه مورخ 15 مرداد اعلام کرده بود موفق به آزادی شهر السخنه آخرین پایگاه بزرگ داعش شده است که ظاهرا این پیروزی شکننده بوده و خیلی زود به دست تروریست‌ها پس گرفته شده بود‌.