دومينـوي اخراج

در یکی دو روز گذشته، تصویری از ترامپ به همراه چند مرد ساکن در کاخ سفید منتشر شده که همه آن‌ها اكنون اخراج شده‌اند و دیگر جایی در کاخ سفید ندارند. این‌ها همان‌هایی بودند که در کوران انتخابات ریاست جمهوری، چه در دوران کمپین درون حزبی و چه رقابت با هیلاری کلینتون، یار و یاور دونالد ترامپ بودند. اما حالا پس از گذشتن ماشین (!) ترامپ از سد موانع ، او دیگر به آن‌ها نیازی ندارد و می‌تواند یک دو جین از دختران شایسته آمریکا و مجریان شبکه‌های تلویزیونی را جایگزین آن‌ها کند؛ چیزی شبیه حرمسرا! نمونه جدید آن، دختری است به نام هاپ هیکس که پیش از این، به عنوان سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ فعالیت می‌کرد ولی در حال حاضر سرپرست روابط عمومی کاخ سفید شده است!
البته مدیر قبلی برای این پست فقط 12،10 روز سرکا ر بود و با اخراجش، ترامپ صاحب رکوردی شد که به اين زودي‌ها کسی نمی‌تواند آن را بشکند! آخرین قربانی کاخ سفید، آنتونی اسکاراموچی بود. دوره فعالیت او در کاخ سفید تنها 10روز طول کشید؛ آقای اسکاراموچی ایتالیایی الاصل که پیش از آنکه به مقام مدیریت روابط عمومی کاخ سفید برسد، در بازار بورس نیویورک فعالیت داشت. این پست از ماه مه و پس از اخراج مایکل دوبکه خالی بود تا اینکه ترامپ، اسکاراموچی را مامور انجام این وظیفه کرد. ماموریتی که بسيار زود به پایان رسید. اظهارات توهین‌آمیز اسکاراموچی باعث برکناری او شد.
جنجالی ترین اخراجی کاخ سفید
البته شاید جنجالی‌ترین حکم اخراج در این دویست روز شروع به کار ترامپ، نامه برکناری استیو بنن باشد که در اوج شگفتی از کاخ سفید بیرونش کردند! استیو بنن، استراتژیست ارشد دونالد ترامپ بود که نقش بسیار مهمی در پیروزی او در انتخابات ریاست‌جمهوری داشت.


بنن تايید کرده است که به سایت راست افراطی برایبارت بر می‌گردد. این سایت، منبع مهمی برای جریان ملی‌گرای افراطی به شمار می‌رود.
بنن گفته او چهره‌های قدرت در سیاست، رسانه و دنیای بازرگانی را به چالش خواهد کشید.در خواست اخراج آقای بنن ۶۳ ساله در چند روز اخیر بارها از سوی محافل سیاسی آمریکا طرح شده بود.
در سریع ترین واکنش ممکن، بنن پیش‌بینی کرده که رییس‌جمهور آمریکا برای اجرای برنامه‌های مهم خود در آینده با دشواری‌های بیشتری روبه‌رو خواهد شد. او می‌گوید با مخالفان ترامپ همچنان می‌جنگد. گفته می‌شود که او در اتخاذ تصمیم ناروشن ترامپ در رابطه با درگیری‌های خونین میان گروه کوکلوکس کلان و دیگر گروه‌های نژادپرست و راست افراطی در شارلوتزویل، نقشي تعیین‌کننده داشته است.
اخراجی هاي سرشناس چه کسانی هستند؟
غیر از استیو بنن در هفت ماه گذشته، نفرات سرشناس دیگری از دور و بر ترامپ کنار رفته اند!
ژنرال مایکل فلین، مشاور امنیت ملی که سه هفته پس از انتصاب و در ۱۴ فوریه اخراج شد.
مایکل دابکی، مدیر ارتباطات کاخ سفید که در پایان ماه مه کاخ سفید را ترک کرد.
شان اسپایسر، سخنگوی جنجالی کاخ سفید که ۲۱ ژجولاي و همزمان با انتصاب آنتونیو اسکاراموچی استعفا كرد.
راینس پریبس، ريیس دفتر آقای ترامپ که در ۲۸ جولاي کنار گذاشته شد.
آنتونیو اسکاراموچی که درباره آن صحبت کردیم!
طراح ترور ترامپ؛ تحت تعقیب!
خبر جنجالی دیگر درباره ترامپ اینکه مقام‌های امنیتی آمریکا، رشته تحقیقاتی را درباره سناتور ایالت میسوری آغاز کرده‌اند که در فیسبوک خواستار ترور رییس جمهور آمریکا شده بود.
نیروهای امنیتی آمریکا می‌گویند نه تنها در این مورد بلکه درباره هر گونه تهدیدی علیه رییس جمهور آمریکا تحقیق خواهند کرد.
ماریا -چپل-نادال از سنای محلی ایالت میسوری پذیرفته که این پست فیسبوکی کار اشتباهی بوده اما گفته است که استعفا نخواهد کرد. او به وبسایت سنت لويیس دیسپچ گفت:من از پستي که در فیسبوک گذاشتم، به هیچ وجه منظوری نداشتم. من این پست را پاک کرده‌ام و باید هم آن را پاک می‌کردم. من استعفا نمی‌کنم. چیزی که گفتم اشتباه بود اما در باره اینکه چرا کار به اینجا رسید، سکوت نخواهم کرد؛ یعنی همان استیصال و عصبانیتی که بسیاری از مردم در سراسر آمریکا اکنون احساس می‌کنند.