از مصاحبه پسرم به اندازه کافي سوءاستفاده شد

ايسنا: محمدرضا عارف، رئيس فراکسيون اميد، با بيان اينکه اين روزها افاضاتي در فضاي مجازي درباره بحث ژن خوب شده است، گفت: از مصاحبه پسرم به‌اندازه کافي در فضايی توأم با بداخلاقي سوءاستفاده شده است.
عارف در حاشيه جلسه علني روز گذشته مجلس به ارائه توضيحاتي درباره مصاحبه پسرش و به‌دنبال آن مطرح‌شدن بحث ژن خوب در رسانه‌ها و فضاي مجازي و بيان انتقادهایی به اين موضوع پرداخت.
او در پاسخ به اين پرسش که نظر شما درباره بحث ژن خوب چيست، گفت: «نظر خاصي در‌اين‌باره ندارم، فکر مي‌کنم افاضاتي که در اين روزها در فضاي مجازي انجام شده است، به قدر کافي کفايت مي‌کند».
نماينده تهران در پاسخ به اين پرسش که آيا توصيه‌اي به فرزندتان دراين‌باره نداشته‌ايد، گفت: «همان توصيه‌اي را که به تمامي جوانان دارم، به فرزند خود نيز مي‌گويم، اين را که چقدر مؤثر باشد يا نباشد نمي‌دانم».


او افزود: «دراين‌باره به اندازه کافي بحث شده است. مصاحبه‌اي انجام شده که در فضايي توأم با بداخلاقي از آن سوءاستفاده شده. ايشان به‌هرحال همواره شاگرد ممتاز بوده‌اند و در هر مسابقه‌اي در دوران دبستان شرکت کرده، اول شده ‌است؛ در مصاحبه‌اش به اين موضوع اشاره کرده و گفته اين مسئله را از پدر و مادرم به ارث برده‌ام که آنها نيز در تمامي مقاطع شاگرد اول بوده‌اند».
در ادامه خبرنگاري از عارف پرسيد آيا شما به‌دليل بيان اين صحبت تذکري به پسرتان نداده‌ايد؟ چون از اين صحبت تلقي مي‌شود که جامعه را طبقه‌بندي کرده است. سؤالي که عارف ترجيح داد با سکوت به آن پاسخ ندهد.
رئيس فراکسيون  اميد در ادامه در پاسخ به سؤالي درباره دليل تغييرات در ترکيب هيئت‌رئيسه اين فراکسيون، گفت: «آقاي پزشکيان به‌دليل درگيري‌هاي بسيار، در اين دوره در هيئت‌رئيسه کانديدا نشدند. آقاي صادقي نيز ترجيح دادند به‌دليل اهميت کار فراکسيون شفاف‌سازي و مأموريت حساس اين فراکسيون بيشتر زمان خود را صرف فراکسيون شفاف‌سازي کنند، به‌همين‌دليل براي هيئت‌رئيسه فراکسيون اميد کانديدا نشدند».
عارف در پاسخ به سؤال ديگري درباره طرح انتقادهای برخي از اعضاي فراکسيون اميد به عملکرد فراکسيون مستقلين در رأي اعتماد به وزرا گفت: «همان‌طورکه فراکسيون اميد براساس سازوکار خود عمل مي‌کند، ساير فراکسيون‌ها نيز مبتني بر سازوکارشان اقدامات خود را انجام مي‌دهند؛ به‌همين‌دلیل ما هيچ گله‌اي از ديگر فراکسيون‌ها نداريم».
خبرنگار مجددا از عارف پرسيد که اين پاسخ شما در حالي است که بعضي از اعضاي فراکسيون اميد برخي از نمايندگان عضو فراکسيون مستقلين ولايي را به زدوبند متهم کردند. عارف در پاسخ به اين سؤال گفت: «ان‌شاءالله زدوبند و باج‌خواهي نبوده است و هرکسي بنا بر تکاليف سياسي و ملي خود رأي داده است».
رئيس فراکسيون اميد در پاسخ به سؤال ديگري درباره برنامه‌هاي اين فراکسيون در سال دوم فعاليتش براي رفع انتقادها درباره عملکرد اين فراکسيون، گفت: «انتقاد امري طبيعي براي کساني است که فعاليت مي‌کنند. اگر قرار باشد انتقادي مطرح نشود، بهتر است کاري هم صورت نگيرد. حقيقتا فراکسيون اميد در تمامي صحنه‌ها حضوري تأثيرگذار داشته است و توانسته انسجام بسيار خوبي را در تمامي مباحث مطرح‌شده داشته باشد».
عارف به برگزاري جلسه مجمع عمومي فراکسيون اميد و تعيين اعضاي جديد هيئت‌رئيسه اين فراکسيون اشاره و اظهار کرد: «اعضاي فراکسيون اميد روز گذشته با رأي خود به عملکرد فراکسيون صحه گذاشتند. طبيعتا ما در آينده براي بهبود شرايط جلساتي را برگزار خواهيم کرد تا در نهايت فراکسيون بتواند امورش را با جديت پيش ببرد».
رئيس فراکسيون اميد با بيان اينکه فراکسيون اميد در سال دوم کاري‌اش برنامه‌محوري را سرلوحه کارش قرار داده است، افزود: «هدف ما پيگيري برنامه‌ها و وعده‌هاي داده‌شده به مردم در زمان انتخابات و به‌دنبال آن انجام اقدامات در چارچوب برنامه ششم توسعه و اهداف دولت است؛ براي اين موضوع پيگيري چند پروژه جدي به‌ویژه در حوزه معيشت و اقتصادي را در دستور کار داريم».
عارف در پاسخ به سؤال ديگري درباره تلاش برخي از نمايندگان براي اعمال محدوديت در کار خبرنگاران و عکاسان مجلس، گفت: «اگر قرار به اعمال محدوديت در خانه ملت براي خبرنگاران باشد، طبيعتا نمي‌توان انتظار داشت که آنها حضوري جدي در ديگر بخش‌ها داشته باشند؛ بنابراین اميدوارم هيئت‌رئيسه اين مشکلات را رفع کند».
اين عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در پاسخ به سؤال ديگري درباره معرفي‌نشدن وزير پيشنهادي علوم، گفت: «طبيعتا بهتر بود که سال تحصيلي با حضور وزير علوم آغاز مي‌شد، اکنون به هر دليلي اين اتفاق نيفتاد، اما انتظار ما اين است که رئيس‌جمهور هرچه سريع‌تر و بعد از اتمام تعطيلات مجلس، وزير پيشنهادي را به مجلس معرفي کند تا اين وزارتخانه تعيين‌تکليف شود».