وزیر کشور: حریم خانواده و جامعه در فضای مجازی باید صیانت شود

وزیر کشور با بیان اینکه ما مخالفتی با اینترنت و فضای مجازی نداریم، گفت: باید ضمن بهره‌مندی از امکانات فضای مجازی از حریم خانواده و جامعه در برابر گسترش ناهنجاری‌های اخلاقی در این فضا صیانت کرد. به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در نود و دومین جلسه شورای اجتماعی کشور که با حضور معاون اجتماعی وزارت کشور و اعضای این شورا در محل وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه نمی‌توان واقعیت آسیب‌های اجتماعی را کتمان کرد، افزود: سال‌ها پیش رهبر معظم انقلاب درباره تهاجم فرهنگی هشدار داده بودند که اگر این هشدارها جدی گرفته می شد قطعاً وضع ما بهتر بود.
وی افزود: درباره فضای مجازی قضاوت‌ها با افراط و تفریط همراه است که هیچ کدام درست نیست. ما شاهد ترویج مطالب غیراخلاقی و ضد دینی در شبکه‌های اجتماعی هستیم که هیچ کس از آن دفاع نمی‌کند.  از سویی دیگر می‌بینیم که در فضای مجازی به حریم امن افراد تجاوز شده و حریم خصوصی آنها مخدوش می‌شود. بنابراین ما باید هم برنامه سلبی و هم برنامه ایجابی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی داشته باشیم.
وزیر کشور تأکید کرد: البته ما با آن بخش از ظرفیت‌های اینترنت و فضای مجازی که موجب رشد علم، فرهنگ و آگاهی سیاسی می‌شود مخالفتی نداریم اما مسئولیم که اجازه ندهیم مفاسد اخلاقی در فضای مجازی جامعه ما را تهدید کند.
رحمانی فضلی در پایان با اشاره به اینکه با اجتماعی کردن مسأله مقابله با آسیب‌های اجتماعی و تقویت ظرفیت‌های دینی می توان با مفاسد اخلاقی مقابله کرد، گفت: با توجه عقلانی، برخورد ملایم و اخلاقی و مشارکت جمعی کارها بهتر پیش می رود اما اگر لازم باشد باید برخورد سلبی با شبکه‌های سازمان یافته ضد دینی و مذهبی و ضد اخلاقی انجام داد.


در این جلسه نماینده پلیس فتا و وزارت اطلاعات گزارشی از وضعیت مفاسد اخلاقی در فضای مجازی ارائه کرده و نمایندگان سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ناجا، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، کمیسیون اجتماعی مجلس، سازمان بهزیستی، بسیج و دادستانی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.