تبریک <اسد> برای پایان محاصره <دیرالزور>



فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در بیانیه‌ای به‌طور رسمی از شکسته شدن محاصره سه ساله شهر دیرالزور خبرداد و آن را یک دستاورد بزرگ و تحول راهبردی در جنگ با تروریسم دانست. بشار اسد، این پیروزی رابه ارتش و مردم کشورش تبریک گفت.
به گزارش ایرنا، در بیانیه‌ای فرماندهی ارتش سوریه آمده است: این دستاورد بزرگ یک تحول راهبردی در جنگ با تروریسم است و قدرت و عزم ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان را برای شکست کامل توطئه تروریستی در سوریه و ناکام گذاشتن طرح‌های تجزیه‌ای و تقسیمی حامیان تروریسم را به نمایش گذاشت. در پی شکسته شدن محاصره شهر دیرالزور، رئیس جمهوری سوریه در تماس تلفنی با مقامات نظامی مسئول در عملیات دیرالزور، قهرمانی‌های آنها و دلاوری‌های سربازان و نیروها را ستود و به مردم و ارتش این کشور پیروزی در دیرالزور را تبریک گفت.
دیروز با ورود نیروهای ارتش سوریه و مقاومت، به مقر تیپ 137 در غرب شهر دیرالزور محاصره سه ساله این شهر به طور کامل شکسته شد. با ورود این نیروها، محاصره محله‌های غربی و شمال غربی دیرالزور ازجمله جنینه، الرشدیه، میشیه، جمعیه الزهور و تیپ 137 شکسته شد. نیروهای ارتش هم‌اکنون برای شکستن محاصره محله‌های هرابش، طحطوح و فرودگاه نظامی دیرالزور که گروه تروریستی تکفیری داعش میان آنها با دیگر مناطق تحت کنترل ارتش فاصله انداخته تلاش می‌کنند.


در همین حال وزارت دفاع روسیه نیز از حمله موشکی از روی یک ناوچه این کشور در دریای مدیترانه به سمت پایگاه‌های داعش در دیرالزور و انهدام مراکز نظارتی، مخابراتی و انبارهای اسلحه این گروه تروریستی خبر داد. طبق بیانیه مذکور، در اثر این حمله مراکز نظارت و مرکز ارتباطات و نیز انبارهای اسلحه داعش در دیرالزور تخریب شدند.