وزیر بهداشت در مراسم معارفه رئیس کل جدید سازمان نظام پزشکی: دنبال منابع مالی پایدار برای طرح تحول سلامت هستیم

وزیر بهداشت گفت: ما به دنبال جذب منابع مالی پایدار با کمک دولت و مجلس شورای اسلامی برای اجرای طرح تحول سلامت هستیم.
دکتر قاضی زاده هاشمی در آیین معارفه و تودیع رئیس کل جدید و قدیم سازمان نظام پزشکی افزود: یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت در چهار ساله دوم دوره فعالیت،ارتقاء و تقویت طرح تحول سلامت است.
وی با بیان اینکه می‌خواهیم تولیت این طرح را یکپارچه کنیم،اظهارداشت: از این پراکندگی موجود می‌خواهیم به یک فرماندهی واحد،آن طور که در سیاست‌های کلی نظام سلامت آمده است برسیم.
دکتر هاشمی افزود: همچنین با استقرار کامل نیرو‌های جدیدو قدیم در وزارتخانه و دانشگاه‌ها با انرژی مضاعفی برنامه وزارت بهداشت را انجام خواهیم داد.


وزیر بهداشت تصریح کرد: به طور یقین کارنامه چهار ساله دوم پر بارتر از چهارساله اول خواهد بود که امیدواریم این موضوع محقق شود و موجب رضایت بیشتر مردم شود.
وی در ادامه درباره سازمان نظام پزشکی و آغاز به کار رئیس کل جدید این سازمان نیز گفت: افتخار داریم که یکی از مفاخر جامعه پزشکی مورد اعتماد و وثوق پزشکان دکتر ایرج فاضل در این سمت منصوب شده است که امیدواریم شاهد تحولات در عرصه نظام پزشکی درآینده باشیم.
وزیر بهداشت افزود: به طور قطع دکتر فاضل در دوره مدیریت خود از حقوق مردم و جامعه پزشکی بیش از پیش دفاع خواهد کرد،البته دولت در همه بخش‌ها مرتبط با نظام سلامت در کنار انجمن‌های علمی،جامعه پزشکی و سازمان نظام پزشکی خواهد بود.
رئیس کل جدید سازمان نظام پزشکی هم در این مراسم گفت:مساله‌ای که به توجه جدی نیاز دارد و منشا بسیاری از مشکلات پزشکان به شمار می‌رود مساله بیمه‌ها است و اکنون مجموعه‌ای از بیمه‌ها داریم که نمی‌تواند مسائل خودش را رفع کند. دکتر ایرج فاضل با بیان اینکه یکی از مشکلات حوزه درمان مساله بیمه‌ها است، افزود: تعرفه‌ها نیز توسط بیمه‌ها تعیین می‌شود و اینها کسانی هستند که از خدمات بهره می‌برند و این باید برطرف شود.
فاضل ادامه داد: در تجدید بنای بیمه‌ها بحث مفصلی داریم یا باید بیمه‌ها جمع شود یا به وظایف خودش عمل کند و امیدواریم با تغییر شورای عالی بیمه این مساله رفع شود.
وی درباره کتاب ارزش‌گذاری خدمات نسبی نیز گفت: اگر در کتاب ارزش‌گذاری دست برده شود ارزش ندارد و ما در حال چاپ چهارم کتاب هستیم تا این مساله حل شود و در آن دست برده نشود.
فاضل تصریح کرد: انتخابات نظام پزشکی امسال انجام شد و قرعه به نام من درآمد و قرار شد مسئولیت نظام پزشکی را در چهار سال به عهده داشته باشم که افتخار بزرگی برای من است.
وی ادامه داد: با فروتنی و زبان قاصر از همه بزرگواران تشکر می‌کنم و برای جامعه سربلند پزشکی ایران، عزت و سربلندی می‌خواهم.
فاضل اظهار داشت: در ارزیابی‌ها بهداشت و درمان کارآمدترین بخش است و پزشکان با وجود همه کمبودها، وظیفه خودشان را انجام داده‌اند.
وی ادامه داد: یکی ازبزرگترین اولویت‌های نظام پزشکی تثبیت و حرمت پزشکی در جامعه است و نباید اجازه دهیم این حرمت و قداست خدشه‌دار شود.
فاضل اظهار داشت: خدمت به مردم اساس کار جامعه پزشکی است و بزرگترین هم و غم ما این است که دردها کاهش یابد و مردم راضی از خدمات پزشکان باشند.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: سیاست نظام پزشکی این خواهد بود که هر چه بیشتر از افکار و ایده‌های رشته‌های پزشکی کمک بگیرد تا مشکلاتی که وجود دارد رفع شود.
وی تصریح کرد: در تمام موارد اعتقاد بر این است که از جامعه پزشکی کمک بگیریم و ما بایستی از پشتیبانی همه جامعه پزشکی استفاده کنیم.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر جهادکشاورزی: واردات گندم امسال ممنوع است با حضور معاون اول رئیس جمهوروهمزمان با دهه ولایت صورت گرفت بهره‌برداری از 27 طرح آبرسانی در حوزه آب و فاضلاب شهر تهران با اعتباری بیش از 3000 میلیارد ریال هشدار مالکی نسبت به "کودتای سیاسی" در عراق نماینده تهران در مجلس خبرگان: دولت‌های نهم و دهم طرح‌های ناتمام بسیاری را تحویل دولت یازدهم داد از "غار حِراء"تا "غدیر خُم" بحران کره و انفعال آمریکا در تماس‌های تلفنی دکتر ظریف با وزرای خارجه ترکیه، مالزی و اندونزی صورت گرفت ایران خواستار اقدام عملی برای توقف مسلمان‌کشی در میانمار شد رئیس‌ جمهور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد لزوم اتخاذ تصمیم و برنامه‌های موثر برای پیشگیری و به حداقل رساندن حوادث دانش‌آموزی سخنگوی شورای عالی امنیت ملی: تصمیم جدیدی در خصوص اصل موضوع حصر اتخاذ نشده است نخستین گروه از حجاج ایرانی دیروز وارد فرودگاه امام خمینی شدند ترند: تلاش واشنگتن برای منحرف کردن گزارش آژانس شکست خورد وزیر بهداشت در مراسم معارفه رئیس کل جدید سازمان نظام پزشکی: دنبال منابع مالی پایدار برای طرح تحول سلامت هستیم