بلبشو در خانه آبی‌ها!

گروه ورزشی: امشب در نخستین دیدار هفته هفتم لیگ برتر فوتبال، تیم‌های استقلال و ذوب‌آهن باید در ورزشگاه آزادی مقابل هم قرار گیرند. در نخستین دیدار هفته‌ هفتم لیگ برتر تیم بحران‌زده استقلال میزبان ذوب‌آهن اصفهان است. آبی‌پوشان پایتخت در شرایطی مقابل شاگردان امیر قلعه‌نویی قرار خواهند گرفت که در 6 بازی قبلی خود تنها یک گل به ثمر رسانده‌اند و در رده پانزدهم جدول ۱۶ تیمی لیگ برتر قرار دارند. استقلال که هفته‌ گذشته مقابل تیم صدرنشین پارس جنوبی جم با 2 گل شکست خورد شرایط خاصی را پشت سر می‌گذارد. اولتیماتومی که مدیران باشگاه استقلال به سرمربی جوان خود داده بودند به اتمام رسید و با تصمیم استقلالی‌ها 2 کاپیتان باتجربه‌ این تیم یعنی مهدی رحمتی و مجتبی جباری از جمع آبی‌پوشان کنار گذاشته شدند. هرچند هنوز وضعیت قطعی این دو مشخص نیست و منصوریان خواهان حضور آنها در تمرین شده است. این‌ وضعیت در حالی رخ داده که علیرضا منصوریان با جذب بازیکنان گرانقیمت قول قهرمانی داده بود و اکنون باید به مصاف تیمی برود که یکی از مدعیان همیشگی نیمکت آبی‌ها هدایتش را بر عهده دارد. در آن سوی میدان نیز ذوب‌آهن اصفهان قرار دارد که هفته‌ گذشته موفق شد با 6 گل، دیگر استقلال ایران یعنی استقلال خوزستان را در هم بکوبد. ذوبی‌ها با کسب ۹ امتیاز از 6 بازی در رده ششم جدول رده‌بندی قرار دارند و در صورت پیروزی مقابل شاگردان منصوریان می‌توانند به رتبه سوم جدول رده‌بندی صعود کنند. مرتضی تبریزی، آقای گل فعلی لیگ برتر فوتبال ایران پس از هفته‌ها توانست طلسم گلزنی خود را بشکند و 4 گل مقابل استقلال خوزستان به ثمر برساند. او در حال‌ حاضر انگیزه زیادی برابر استقلال دارد. در پیش‌فصل، شایعات زیادی مبنی بر پیوستن او به جمع استقلالی‌ها مطرح بود. دیدار 2 تیم امشب ساعت ۲۰ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. سایر دیدارهای هفته هفتم، پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود.
خودزنی در تلویزیون
وقتی غلام پیروانی در گوشه‌ای از نیمکت تیم‌ملی امید کز کرده بود و فقط زیر لب  با خودش حرف می‌زد، متوجه شدیم کار این تیم تمام است. درست همانطور که قسم و آیه‌های علیرضا منصوریان در تلویزیون، نشانه‌ای متقن برای افول آبی‌ها بود. با 4 شکست در 6 مسابقه، منصوریان جنگ‌های درون زمین را باخته بود اما تا قبل از دوشنبه‌شب با یک تصمیم درست از مصاحبه و اظهارنظر پرهیز می‌کرد تا بر حجم ناامیدی هوادارها اضافه نکند. علی‌منصور خودش را از بازی تیترها بیرون کشیده بود تا شاید در آرامش بتواند بر این بحران مرگبار غلبه کند اما همه نقشه‌های او، با آمدن روی خط تلویزیون نابود شد. سرمربی استقلال، دوشنبه شب زیر آواری ماند که آجر به آجر آن را خودش چیده بود. او همان مردی بود که فصل گذشته به دلایلی مهدی رحمتی را کنار گذاشت و حتی نام این بازیکن را در فهرست مازاد باشگاه قرار داد اما به محض تماشای نخستین لغزش سیدحسین حسینی، در یک ملاقات رستورانی با  سید آشتی کرد و اجازه داد او به جلسه‌های تمرینی و حتی ترکیب اصلی بازگردد. او تصمیمش را یک بار دیگر در مورد سیدمهدی تکرار کرد اما این بار حتی شهامت بیان آن را نداشت و تصمیم گرفته بود همه چیز را به گردن هیات مدیره بیندازد. روی خط  برنامه تلویزیون، سرمربی جوان آبی‌ها حقیقت را نگفت و سیلی سختی خورد. تیر خلاص به آقای سرمربی، از اسلحه جیبی خودش شلیک شد. با جمله‌های نگفته و حقیقتی که وارونه جلوه داده بود. افتخاری همه چیز را به آرامی پیش برد و هیچ نیازی به حضور علی منصور روی خط نبود. او می‌توانست در یک تصمیم هوشمندانه از بحث در چنین شرایطی خودداری کند اما روی خط حاضر شد تا شاید در استقلال وقت بیشتری بخرد. این، یک سقوط کامل برای علی منصور بود. همین چند دقیقه نفرینی او را روبه‌روی مدیرعامل، هیات مدیره، سیدمهدی رحمتی و البته هواداران قرار داد. او روی خط، خودش را به عنوان  یک برند در فوتبال ایران معرفی می‌کرد اما در حقیقت، افکار عمومی این مربی را بازنده مناظره می‌دانستند. در نظرسنجی شبکه 3 نیز منصوریان به عنوان مقصر اصلی فصل تلخ استقلال معرفی شد. برای مرد جوان نیمکت آبی‌ها، همین فرصت کوتاه کافی بود تا برای کشتن خودش اقدام کند. تا سلاح را روی شقیقه‌اش بگذارد و دوران مربیگری در استقلال را به پایان برساند. حتی اگر نتیجه بازی با ذوب چیزی جز ناکامی استقلال باشد، منصوریان نمی‌تواند روی آینده حساب چندانی باز کند، چرا که او رقم‌زننده یکی از زشت‌ترین شب‌های تاریخ استقلال است. شبی که رگه‌های شرم در آن، بزودی از حافظه هیچ هواداری پاک نخواهد شد. شب قسم. شب دروغ و شب پوزخند. شب جنایت‌آلود یک مربی با سلاخی اعتبار خودش.
قلعه‌نویی: مدیران از آقای مجری می‌ترسند


سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن پیش از دیدار با استقلال گفت: نمی‌خواهم درباره اتفاقات اخیر صحبت کنم اما اگر رئیس سازمان صداوسیما وقت بدهد همه چیز استقلال را می‌گویم. امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی ذوب‌آهن با استقلال که بعدازظهر روز سه‌شنبه در سالن کنفرانس سازمان لیگ برگزار شد، گفت: یکسری بازی‌ها هست که ربطی به آمار و ارقام ندارد. سال گذشته داربی شرایط متفاوتی داشت اما استقلال بازی را برد. وی ادامه داد: درست است که ما در بازی قبل 6 گل زدیم اما این بازی هم رفت به تاریخ پیوست. ما نسبت به صدرنشین ۷ امتیاز عقب هستیم و باید این عقب‌افتادگی را جبران کنیم. من درباره استقلال نباید صحبت کنم. فقط درباره تیم خودمان صحبت می‌کنیم. امیدوارم شرایطی باشد که دو تیم فوتبال خوبی را به نمایش بگذارند و مردم از دیدن این فوتبال لذت ببرند. قلعه‌نویی درباره اینکه برای بازی مقابل استقلال انگیزه متفاوتی دارید، گفت: من برای همه بازی‌ها انگیزه بالایی دارم. من در تمام بازی‌ها کنار خط هستم و برای موفقیت تیمم تلاش می‌کنم. به بازیکنانم گفته‌ام فکر یک بازی خوب و حرفه‌ای باشند. سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال در ادامه خاطرنشان کرد: همانطور که تاکید کردم نمی‌خواهم درباره استقلال صحبت کنم، چرا که حرفه‌ای نیست اما در پایان صحبت‌هایم کلی‌گویی خواهم کرد و مواردی را به صورت کلی درباره استقلال مطرح می‌کنم. سرمربی ذوب‌آهن که با اصرار خبرنگاران مواجه شده بود، گفت: من الان سرمربی ذوب‌آهن هستم. درست است که دو استقلالی هدایت دو تیم را برعهده دارند اما برای من مهم موفقیت ذوب‌آهن است. همانطور که وقتی آقای منصوریان سرمربی نفت بود برای پیروزی تیمش تلاش می‌کرد. وی ادامه داد: هیچ وقت از هواداران استقلال دلخور نبوده‌ام. دیشب ندیدم چه اتفاقاتی در برنامه نود افتاده است چون زود می‌خوابم اما شنیدم مجری برنامه گفته‌ اسرار خانه را بیرون ندهید. روزی که من سرمربی سپاهان بودم چرا آمد فیلم رختکن را نشان داد؟ چرا شما خبرنگاران از هزاردستان می‌ترسید؟ حرف مرا تایید کنید. آن موقع اسرار خانواده نبود؟ چند سال است از او خواهش می‌کنم کل آن فیلم را پخش کند. قلعه‌نویی ادامه داد: زمان ما اسرار خانواده نبوده و الان شده اسرار خانواده. این آقا هزاردستان شده و مدیران مملکت هم از او می‌ترسند. آقای مجری عزیز! رختکن تیم مرا نشان می‌دهی اما اینجا می‌شود اسرار خانواده. معلوم است شما رفته‌اید برنامه‌ریزی کرده‌اید که از داخل رختکن ما فیلم بگیرید. وی ادامه داد: آقایان! رختکن تیم من اسرار نبود و اتفاقات دیشب اسرار بود؟ نگران نباشید خدا دست آدم‌ها را یکی‌یکی رو می‌کند.