تصویب آیین نامه بازپرداخت بخشی از بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی

هیات وزیران در جلسه روز گذشته خود، آیین‌نامه اجرایی مربوط به تسهیل تامین مالی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دارای توجیه اقتصادی و مالی با اولویت طرح‌های نیمه تمام را به تصویب رساند.
هیات وزیران در جلسه صبح چهارشنبه خود به ریاست جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری، آیین‌نامه اجرایی مربوط به تسهیل تامین مالی طرح های تملک
دارایی های سرمایه ای دارای توجیه اقتصادی و مالی با اولویت طرح‌های نیمه تمام را به تصویب رساند. دولت این تصمیم را با هدف ایجاد انگیزه و جلب مشارکت بخش خصوصی و بانک های عامل به منظور سرمایه ­گذاری در تکمیل طرح های نیمه‌تمام و نیز تسهیل فرآیند طولانی برای اخذ تسهیلات برای بخش خصوصی و لزوم تشویق سرمایه گذار اتخاذ کرد. هیات وزیران به منظور حل مشکل بلاتکلیفی صنعتگران مستقر در ناحیه صنعتی روستایی امان آباد، با حذف این ناحیه از فهرست نواحی صنعتی انتقالی به شرکت شهرک های صنعتی و تبدیل به شهرک صنعتی غیردولتی موافقت کرد. دولت در ادامه، آیین نامه اجرایی مربوط به بازپرداخت بخشی از بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی از طریق فروش اموال غیرمنقول و املاک و نیز فروش اوراق مالی اسلامی بلندمدت را تصویب کرد. به موجب این آیین نامه، منابع حاصل از فروش اموال غیرمنقول و املاک مازاد جهت بازپرداخت بدهی های حسابرسی شده دولت به سازمان تامین اجتماعی اختصاص و اعمال حساب می شود. همچنین در صورت عدم تامین اعتبار تا سقف مشخص شده در قانون از محل فروش اموال غیرمنقول و املاک، وزارت اموراقتصادی و دارایی موظف است نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی بلندمدت اقدام و منابع حاصله را به بازپرداخت بدهی‌های یاد شده اختصاص دهد.
مجوز ایجاد شهرک‌های صنعتی تخصصی در ۳ استان صادر شد
همچنین هیات وزیران به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد بند ۸ اصلاحی ماده واحده قانون راجع به تاسیس شرکت شهرک‌های صنعتی ایران مصوب ۱۳۷۶ تصویب کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مجاز است نسبت به ایجاد شهرک‌های صنعتی تخصصی صنایع میان دستی و پایین دستی پتروشیمی و گلوگاه به ترتیب واقع در استان‌های خوزستان (شهرستان امیدیه) و مازندران (شهرستان گلوگاه) با رعایت سایر قوانین ومقررات مربوط اقدام کند. جهانگیری این مصوبه را به وزارت صنعت معدن وتجارت ابلاغ کرده است. علاوه بر این در این جلسه به پیشنهاد وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی تصویب کرد: در تصویب نامه شماره ۱۴۸۵۳۳/ت۴۹۸۶۶هـ مورخ ۱۳ /۹ /۱۳۹۲، آقای ناصرعلی سعادت جایگزین آقای نصرالله جهانگرد می‌شود. معاون اول رئیس جمهوری این مصوبه را نیز به وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات ابلاغ کرده است.