ما همه گناهکاریم!

امیرحسین میراسماعیلی - چرا درصد بیکاری در کشور ما اینقدر بالاست و پایین هم نمی‌آید محبوب من؟ چرا مالباختگان موسسات مالی مجاز مانند کاسپین پس از گذشت یک سال هنوز نتوانسته‌اند به پولی که مال خودشان است، دست پیدا کنند؟ چرا مدیران غیرفوتبالی و کم‌سواد در راس باشگاه‌های دولتی مانند استقلال و پرسپولیس قرار می‌گیرند تا استقلال قعرنشین شود و پرسپولیس هم محروم از نقل‌و‌انتقالات؟ چرا هوا آلوده است محبوب من؟ چرا خانه گران است؟ بله از تو سوال می‌کنم، چون در این چند وقتی که فیلترشکن خریده‌ام و وارد توئیتر شده‌ام، از توئیت‌های مدیران و مسوولان مملکت متوجه شدم که آنها خودشان خیلی بیشتر از ما شاکی هستند و از وضعیت موجود می‌نالند و به این نتیجه رسیدم که لابد ما نتوانستیم حقوق شهروندی خود را در قبال مسوولان به درستی انجام دهیم محبوب جان.
مثلا حسن روحانی، رییس‌جمهور مملکت توئیت می‌کند که باید فضای نقد در جامعه گسترش یابد و مردم از آزادی‌های بیشتری برخوردار باشند. محمود صادقی از مجلس توئیت می‌کند که قوانین کارگری تبعیض‌آمیزی در کشور حاکم است و حقوق کارگران پایمال می‌شود. پروانه سلحشوری در جایگاه ریاست فراکسیون بانوان مجلس در توئیتر یادآور می‌شود که جلوگیری از ورود بانوان به ورزشگاه‌ها حرکتی ظالمانه است و باید این بساط برچیده شود. حدادعادل به عنوان رییس فرهنگستان فارسی از وضعیت فرهنگی جامعه انتقاد می‌کند، عضو شورای شهر تهران به انتصابات شهردار تهران گیر می‌دهد و وزیر ارتباطات هم دائما در توئیتر از لزوم رفع فیلتر توئیتر و افزایش پهنای باند اینترنت می‌گوید یعنی وضعیت طوری است که اگر فردا وزیر کار از تعداد زیاد بیکاران، وزیر مسکن از گرانی مسکن و رییس صداوسیما هم از کیفیت پایین سریال‌های ایرانی گلایه کردند و چهارتا فحش هم به ما دادند، نباید تعجب کنی محبوب من.
حالا متوجه شدی که چرا خودمان را مقصر می‌دانم؟ واقعا دلیل این همه تعلل ما چیست و چرا من و تو تا به حال قانون حمایت از کارگران یا ورود زنان به استادیوم‌ها را تصویب نکرده‌ایم و دستور رفع فیلتر توئیتر را نداده‌ایم؟
اوضاع بسیار دراماتیک است محبوب من. شاید هم درام با فانتزی و کمدی و تراژدی با هم درآمیخته‌ اما هر چه که هست چندان به نفع ما نیست.
سایر اخبار این روزنامه
کتاب‌های درسی ما دانش‌آموز را برای دیروز تربیت می‌کنند شجریان 77 ساله شد؛ برندهای ملی همچنان دست‌و پا می‌زنند؛ شرط تداوم رونق بورس هکرها در کمین سرقت بسته‌های شبکه؛ سکوت دولت در مورد پیشنهاد تسهیل شرایط دریافت وام مسکن؛ محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات و چهار ماه دوری طارمی از میادین؛ ما همه گناهکاریم! تاسف برای ژاپنی‌ها! بانکداری احمدی‌نژادی! هرج و مرج بازار به دنبال حذف برچسب قیمت کالا؛ انتخابات پارلمانی آلمان تاریخ‌ساز می‌شود؛ تزریق سرمایه به بخش تولید واکاوی دوباره یک معضل اجتماعی؛ آقای روحانی کاش این را هم گفته بودید! زاویه اتحادیه اروپا با آلمان پس از انتخابات جنگ‌سالار پشت سر خزانه‌دار معاون اول رییس‌جمهور در گشایش نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست اعلام کرد؛ مطهری:بر اساس قانون اساسی حق اعتراض برای همه محفوظ است رونمایی از جدیدترین راهکار دولت برای کاهش بیکاری؛ ورود انبوه‌سازان به بافت‌ فرسوده در ابهام؛ مشاور اقتصادی رییس‌جمهور در جمع فعالان بخش خصوصی انتقاد کرد: آمار تکان‌دهنده کودک‌آزاری از سوی رییس اورژانس اجتماعی؛ بررسی برنامه های روز جهانی گردشگری؛ قرائت «گزارش ملی بررسی پلاسکو» در شورای شهر؛ دم همتون گرم! خدا می‌رسونه! صورت‌های مالی شفاف می شود شرکت «ایرانی- چینی» در راه بورس اپراتورهای فضای مجازی فقط امکانات مالی و بانکی می دهند؛ دلایل مخالفت ایران رییس اقلیم کردستان با تاکید بر برگزاری رفراندوم: دلایل مخالفت ایران تمام‌قد در برابر استقلال اقلیم کردستان اولین گام برای مبارزه با فساد مالی اولین گام برای مبارزه با فساد مالی اولین گام برای مبارزه با فساد مالی اولین گام برای مبارزه با فساد مالی