رزمایش مشترک اقتدار در مرزهای شمالی ایران و عراق

به گزارش فارس در این رزمایش ارتش تحرک و قدرت تهاجمی خود را توسط یگان‌های واکنش سریع، متحرک هجومی و انبوهی از یگان‌های زرهی به نمایش می‌گذارد و رزم‌آوران ارتش عراق نیز در کنار ایرانیان حضور دارند.
این رزمایش بنا به درخواست ارتش عراق از ایران مشترک برگزار شده و در ادامه رزمایش‌های حیدر کرار و با نام اقتدار در حال انجام است.
امیر محمدحسین دادرس معاون هماهنگ‌کننده ارتش و امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی نیز از نزدیک شاهد برگزاری این رزمایش هستند.
هدف این رزمایش، وحدت کشورهای مسلمان و همگرایی ملت‌ها و مذهب‌ها مقابل تفرقه‌افکنان است.


در این مرحله توان زرهی، توپخانه، موشکی، پهپادی و بالگردی مورد آزمایش قرار می‌گیرد.
اگر تهدیدی متوجه ما شود
یک روز هم دوام نخواهد آورد
امیر محمدحسین دادرس معاون هماهنگ‌کننده ارتش نیز در حاشیه برگزاری رزمایش مشترک ارتش ایران و عراق اظهار داشت: رزمایش تمرین جنگ با تمام توانمندی‌ها برای هم جهت شدن در‌ میدان جنگ برای نابودی نقطه مورد نظر است.
وی تصریح کرد: در این منطقه احساس می‌شد که این آمادگی باید بیشتر ظاهر شود چون دشمنان و تهدیداتی در منطقه وجود دارد؛ چه تکفیری‌ها که آلت دست دنیای استکبار هستند و چه نا امنی‌های دیگر که پیرامون ما در این منطقه وجود دارد و اگر تهدیدی متوجه ما شود این تهدید یک روز هم دوام
نخواهد آورد.
دادرس افزود: نیروهای نظامی و انتظامی همواره باید آماده ‌باشند و تمام توان خود را برای ملتی که شایسته بهترین‌ها هستند به کار گرفته و پا به رکاب آماده دفاع از
کیان اسلامی باشند.
وی تاکید کرد: رزمایش در هر منطقه‌ای که نیاز باشد با تمام توان اجرا شده و در آن منطقه بیشترین امکانات و سخت‌ترین تمرینات برای آمادگی کامل نیرو‌ها در مقابله با تهدیدات احتمالی انجام می‌شود.
دادرس اظهار داشت: ارتش در این مرحله قدرت زرهی‌، توپخانه، موشکی‌، پهپاد، بالگرد‌ و نیروهای متحرک و هجومی خود را می‌سنجد.
ارتش
 در اوج آمادگی رزمی است
همچنین امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش که در منطقه رزمایش حضور یافته است، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در اوج آمادگی رزمی قرار دارد و به منظور ارزیابی تحرک و پا در رکابی نیروهای خود رزمایش اقتدار را در این منطقه آغاز کرده است.
به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش رزمایش اقتدار به صورت مشترک با حضور یگان‌هایی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در منطقه مرزی غرب آغاز شده است که یگان‌های زرهی، توپخانه، پهپاد و هوانیروز نیروی زمینی در این رزمایش نقش به سزایی
ایفا می‌کنند.
ورود هیئت 200 نفره از بغداد جهت کنترل گذرگاه‌ مرزی ایران با کردستان
همچنین وبگاه خبری «التغییر» عراق، به نقل از منابع مطلع گزارش داد که هیئتی 200 نفره با مأموریت در اختیار گرفتن کنترل سه گذرگاه مرزی کشورمان با کردستان عراق وارد ایران شده است.
این منابع که نامشان فاش نشد، می‌گویند، این هیئت 200 نفره که وابسته به «هیئت گذرگاه‌های مرزی عراق با ایران» است، ماموریت دارد تا کنترل گذرگاه‌های «حاج عمران» (تمرچین)، «پرویز خان» و «باشماخ» (باشماق) را در دست بگیرند که هر سه گذرگاه اکنون در اختیار دولت کردستان عراق است.
به گفته این منابع، کارمندان عضو این هیئت از همه دستگاه‌ها مثل گمرک، اداره گذرنامه، بهداشت، امور شهری، نهاد امنیتی و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط با گذرگاه‌ها هستند.