سمفونی مرگ در لاس‌وگاس /حمله به مردم عادی ۵۸ کشته و ۵۱۵ مجروح برجای گذاشت


سرویس خارجی-
مردی 64 ساله از طبقه 32 یک هتل در لاس‌وگاس، دیوانه‌وار به سوی تجمع مردمی یک کلوپ شبانه که در محوطه بیرونی هتل در جریان بود آتش گشود و صدها  نفر را به خاک و خون کشید. این حادثه، مرگبارترین حادثه پس از حملات 11 سپتامبر در آمریکا است.
رسانه‌های آمریکایی روز گذشته درخبری فوری از وقوع تیراندازی مرگ‌بار در نزدیکی یک کازینو در لاس‌وگاس خبر داده و اعلام کردند که فرد مهاجم از طبقه سی و دوم هتل «ماندالای بی» به سمت شرکت‌کنندگان در کلوپ شبانه مجاور هتل آتش گشوده و پس از قتل‌عام مردم، از سوی پلیس کشته شد.
 ابتدا اعلام شد در این حادثه 2 نفر کشته شده‌اند اما رئیس کلانتری شهر طی کنفرانس خبری از کشته شدن حداقل ۵۸ نفر و جراحت ۵۱۵ تن پرده برداشت.


بیمارستان‌های لاس وگاس ضمن اعلام «آماده باش کامل» اعلام کرده‌اند آمار کشته‌ها هر لحظه بالا می‌رود چرا که حال برخی از مجروحین بسیار وخیم است.
فرودگاه بین‌المللی «مک کارن» لاس وگاس نیز در پی تیراندازی‌ها فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورده است.
 خبرگزاری آسوشیتدپرس اما به نقل از پلیس آمریکا اعلام کرده جنازه این فرد مسلح در یکی از اتاق‌های هتل «ماندالای بی» ‌در شرایطی پیدا شد که چندین سلاح در کنارش بود.
 اخبار ضد و نقیضی در مورد تعداد تیراندازان منتشر شده بود اما پلیس لاس‌وگاس اعلام کرده که عامل اصلی تیراندازی که به ضرب گلوله پلیس کشته شده است، یک سفیدپوست آمریکایی 64 ساله به نام «استفان پدوک» است.
 پلیس پس از کشته شدن عامل حمله گفته در جست‌وجوی یک زن آسیایی‌تبار به نام «ماریلو دانلی» ۶۲ ساله نیز است، که احتمال می‌رود با عامل این حمله همدست بوده باشد.
به گفته پلیس، این افراد وابسته به هیچ گروه تروریستی افراطی نیستند. این حمله در ساعت 22 شب به وقت محلی در شهر لاس وگاس در ایالات نوادای آمریکا رخ داده است.
لاس وگاس یکی از بزرگ‌ترین مراکز تفریح و خوشگذرانی در دنیا به شمار می‌رود.
همچنین گزارش‌ها حاکی از شادی هواداران داعش درپی این حمله است.
سال گذشته نیز در یک حادثه تروریستی مشابه درجریان حمله به یک باشگاه شبانه همجنسگرایان در «اورلاندو» دست کم 47 نفر کشته و بیش از 50 نفر زخمی شدند.
هنوز انگیزه اصلی این جنایت مشخص نشده اما وقوع چنین جنایات هولناکی در جامعه تهی از معنویت و اخلاق آمریکا امر تازه‌ای نیست. پلیس آمریکا می‌گوید «استفان پدوک» پیش از این به جرم کودک آزاری و جرائم جنسی بارها بازداشت شده است!
طبق آخرین خبرها دونالد ترامپ کشتار لاس وگاس را به مردم آمریکا تسلیت گفت.
جولان تروریست‌ها در فرانسه و کانادا
اما همزمان به جولان جنایتکاران و بیماران جنسی در آمریکا خبر رسید داعش نیز در فرانسه اقدام به کشتن غیرنظامیان کرده است. در شهر مارسی فرانسه یک فرد مهاجم در ایستگاه مرکزی قطار با ضرب چاقو دو زن را به قتل رساند. به گفته شاهدان، مهاجم چاقویی از آستین خود بیرون آورد و ابتدا یک دختر جوان و سپس یک زن را هدف ضربات چاقوی خود قرار‌داد. فرد مهاجم با شلیک سربازان مستقر در منطقه کشته شد، داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.
خبرگزاری رویترز به نقل از دفتر دادستانی فرانسه در پاریس اعلام کرده این پرونده را تروریستی می‌داند و تحقیقات درباره آن شروع شده است.
شهردار مارسی نیز گفته: «ما تا الان توانسته بودیم شرایط را طوری مدیریت کنیم که شاهد چنین رخدادهای تلخی نباشیم. به نظرم این یک حمله تروریستی بود.
مقام‌های پلیس فرانسه می‌گویند که مهاجم شهر مارسی حدود 30 ساله بوده و ظاهری شبیه مردم شمال آفریقا را داشته است.
 به گفته یکی از این مقام‌ها، فرد مهاجم به خاطر برخی جرایم عمومی برای پلیس شناخته شده بود. یکی دیگر از مقام‌های پلیس نیز عنوان کرده که بررسی اثر انگشت فرد مهاجم نشان می‌دهد که او چندین هویت ساختگی داشته است.
سال گذشته نیز بر اثر تیراندازی در یک سالن کنسرت و در یک رستوران و همچنین انفجار بمب در پاریس 130 نفر کشته و بیش از 200 نفر مجروح شدند.
گروه تروریستی داعش پس از این حادثه مرگبار تروریستی اعلام کرد که این انفجارها در غرب تازه آغاز شده است.
 فرانسه از حمله دو سال قبل تا کنون در وضعیت اضطراری به سرمی‌برد. حکومت این کشور حدود 7000 سرباز در سراسر فرانسه مستقر کرده که وظیفه محافظت از مناطق پرتردد، ساختمان‌های مذهبی، اماکن توریستی و ایستگاه‌های قطار را بر عهده دارند.
دولتمردان فرانسه در آغاز بحران سوریه، یکی از حامیان پروپا قرص گروه‌های تروریستی تکفیری بودند و برای براندازی بشار اسد، از هیچ کمکی به آنها دریغ نکردند. حال این تروریست‌ها که از عراق و سوریه بازگشته‌اند،  به جان مردم بی‌گناه همین کشورها افتاده‌اند.
در جریان یک حمله تروریستی دیگر در شهر ادمونتون کانادا نیز 5 نفرزخمی شدند. مهاجم ابتدا با چاقو به یک پلیس حمله کرد و پس از آن با کامیون عابران پیاده را زیر گرفت. در این حمله که پلیس کانادا آن را «حمله تروریستی» توصیف کرده، یک نیروی پلیس و چهار عابر پیاده زخمی شدند. این حادثه پس از یک مسابقه فوتبال در شهر ادمونتون در استان آلبرتا صورت گرفت و فردی که سوار بر خودرو بود با چاقو به جان مردم افتاد.