امنیت کشور ما در تلاطم منطقه مثال‌زدنی است

به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی انتظامی در این مراسم گفت: شعار امسال هفته ناجا «پلیس برای امنیت و امنیت برای همه مردم» است و من امیدوارم که نیروی انتظامی در عمل به مأموریت‌های خود به توفیقاتی بیش از گذشته دست پیدا کند.
سردار حسین ‌اشتری با تاکید بر اینکه امروز بالاترین نعمت برای هر کشور نعمت امنیت است، تصریح کرد: امنیت باثبات و مثال‌زدنی در کشور ما وجود دارد و شما اگر اوضاع منطقه و تلاطم و تنش‌های اطراف ما را ببینید، متوجه می‌شوید که این امنیت که به برکت خون شهدا، هدایت‌های مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم به دست آمده، چه ارزشی دارد و ما امیدواریم بتوانیم این امنیت را ارتقاء دهیم.
اشتری با بیان اینکه ناجا براساس قانون و تدابیر فرمانده معظم کل قوا با تمام توان برای نظم، امنیت و آرامش تلاش کرده و حافظ آن است، افزود: گواه اقدامات نیروی انتظامی در این زمینه شهدای عزیزی هستند که همچون دوران دفاع مقدس، هر ماه برای تامین امنیت و در مبارزه با متجاوزین مرزی و افراد قانون‌گریز جان خود را تقدیم انقلاب می‌کنند.
وی با بیان اینکه ناجا در طول بیش از 8500 کیلومتر از مرزهای کشورمان حضور دارد، گفت: همکاران من در سراسر کشور از پایانه‌های مرزی گرفته تا شهرها و روستاها و پایانه‌های مسافربری و نقاط صعب‌العبور حضور دارند و آماده‌اند تا با هرگونه بی‌قانونی برخورد کنند.سردار‌اشتری با‌اشاره به ماموریت‌های مختلف ناجا ادامه داد: پلیس در فضای مجازی نیز حضور چشمگیری دارد و ماموریت‌های گسترده‌ای انجام داده است. همکاران من همواره تلاش می‌کنند از آسیب‌ها و تهدیدات جلوگیری کنند و خوشبختانه در بسیاری از شاخص‌ها پیشرفت خوبی داشته‌ایم که البته در برخی از این موارد تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و در این زمینه باید سهم تمام دستگاه‌ها مشخص شود.


فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه امیدواریم با ورود تجهیزات جدید به مجموعه ناجا و ارتقای آموزش‌ها مشکلات را حل کنیم، گفت: امیدواریم تمام مسئولان نیز همت کرده و نیروی انتظامی را در تأمین نظم و امنیت یاری کنند.
وی با بیان اینکه در مبارزه با ورود کالای قاچاق اقدامات خوبی صورت گرفته است، ادامه داد: در بحث مبارزه با موادمخدر از باندهای مافیایی گرفته تا خرده‌فروشان و پاکسازی معتادان متجاهر نیز اقداماتی را انجام دادیم، برخوردناجا در برخورد معتادان متجاهر جمع‌آوری آنان است و هر چه امکانات به ما داده شود، نسبت به جمع‌آوری آنان اقدام خواهیم کرد.
فرمانده ناجا با بیان اینکه قرارگاه مبارزه با سرقت با جدیت اقدامات خود را انجام می‌دهد، افزود: در همین راستا با اقدامات انجام شده در سرقت‌های به عنف و سرقت‌های بزرگ کاهش چند درصدی داشته‌ایم و البته سرقت‌های خردمان افزایش یافته که در این خصوص اقداماتی نیز باید انجام شود.
اشتری با‌اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری به حوزه راهنمایی و رانندگی گفت: خوشبختانه طبق آمارهای ما طی یک سال گذشته علی‌رغم افزایش یک و نیم میلیونی تعداد خودروهای سفری و همچنین یک میلیونی تعداد گواهینامه‌ها، تعداد جانباختگان حوادث رانندگی کاهش یافته است.
وی با‌ اشاره به اینکه علاوه بر عامل انسانی، دو عامل خودروی با کیفیت و راه‌ها نیز در بروز تصادفات موثر است، تأکید کرد: در بحث کیفیت خودروها، سازندگان خودروها باید دقت کنند که خودرویی با کیفیت دست مردم بدهند. در مورد جاده‌ها نیز باید نقاط حادثه‌خیز از سوی مسئولان مربوطه برطرف شود؛ البته اقداماتی انجام شده اما تمام این نقاط باید رفع شود.