خاوري، 30 آبان غيابي محاكمه خواهد شد

میزان: دادستان کل کشور روز گذشته در همایش سراسری پلیس پیشگیری ناجا و مؤسسات حفاظتی و مراقبتی با رد شایعات بنگاه‌های دروغ‌پراکنی برای خدشه واردکردن به بدنه قوه قضائيه، گفت: «ما می‌دانیم آبشخور این شایعات در انگلیس و آمریکاست و با آن برخورد می‌کنیم. اقدامات و تلاش‌های قوه قضائیه در بازشناسی فتنه 88 و برخورد قاطعانه با آنها باعث شد عده‌ای به سمت جعل سند و جعل نامه بروند. درحالی‌که رئیس قوه قضائیه اعلام کرده است که این حرف‌ها دروغ است. اینها می‌خواهند اقتدار قوه قضائیه را زیر سؤال ببرند».
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر منتظری، عنوان کرد: «در قوه قضائيه، مقننه و مجریه باید وحدت و هماهنگی و همدلی وجود داشته باشد؛ چراکه عده‌ای ‌دنبال تضعیف سه قوه هستند که باید این انسجام حفظ شود. خودمان باید مشکلات درونی را حل کنیم و نباید اجازه دخالت دشمن را بدهیم. باید بیدار و مراقب باشیم. قوه قضائيه گاهی اوقات با برخی از این نامهربانی‌ها مواجه می‌شود. قوه قضائيه رسالتش برخورد با جرم و مجازات مجرمان است. اگر در جایی به وظیفه خود عمل می‌کند، آیا باید آن را تضعیف کنیم یا تشویق؛ تضعیف قوه قضائيه به نفع کسی نیست. این قوه باید از خود صیانت کند تا بتواند اجرای عدالت را داشته باشد؛ اگر ضعف‌هایی هم داشته باشد، نباید آن را تضعیف کنیم». او ادامه داد: «با هر مهره قوی و جریانی که کمی ریشه سیاسی دارد، قوه قضائيه برخورد کند؛ به آن انگ سیاسی می‌زنند. قوه قضائيه وقتی با معاون رئيس‌جمهور سابق برخورد می‌کند، انگ سیاسی می‌زنند و تصور می‌کنند این قوه عقب می‌کشد. با نزدیکان دولت فعلی برخورد می‌شود، انگ سیاسی به قوه قضائيه زده می‌شود. قوه قضائيه با نزدیکان و جریان‌های دولت فعلی و گذشته برخورد کند، انگ سیاسی می‌زنند. قوه قضائيه هم منع قانونی دارد و هم منع اخلاقی و نمی‌تواند همه جزئیات پرونده را برای مردم بازگو کند». حجت‌الاسلام منتظری افزود: «قوه قضائيه سیاسی برخورد نمی‌کند. در همه پرونده‌ها اسناد و مدارکش موجود است. قوه قضائيه با هر کسی در هر مقام و جایگاهی بر اثر مستندات و مدارک برخورد می‌کند و با این شعار‌ها نیز کوتاه نخواهد آمد، البته وظیفه قوه قضائيه این است که با عدالت برخورد کند و کسی را بی‌دلیل مجرم نکند». همچنین به گزارش ایسنا، دادستان کل کشور در حاشیه این همایش درباره پرونده «مهدی جهانگیری»، برادر معاون اول رئیس‌جمهوری، گفت: «این پرونده در هفته اخیر در کرمان تشکیل شده است. اکنون از بیان جزئیات آن معذورم. او اکنون در بازداشت است و پرونده نیز در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد».
او درباره محاکمه محمود خاوری در تاریخ 30 آبان‌ماه نیز، افزود: «آقای خاوری به صورت غیابی محاکمه خواهد شد».
حجت‌الاسلام منتظری در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر اینکه یکی از اعضای ناظر کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفته تاکنون شکایتی از یکی از کانال‌های تلگرامی ضدانقلاب - آمدنیوز - مطرح نشده است، گفت: «این کانال برای فعالیت‌های ضدانقلابی خود از بستر تلگرام استفاده می‌کند و به‌زودی تکلیف تلگرام را روشن می‌کنیم».