صرفه‌جویی روزانه ۸ میلیون لیتر گازوئیل با اجرای طرح تخصیص سوخت

شهرام آدم‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو گفت: اواخر سال ۹۴ هیئت وزیران مصوبه‌ای را ابلاغ کرد که سوخت ماشین‌های گازوئیل سوز اعم از حمل‌ونقل عمومی برون و درون شهری پیمایش شود.
وی افزود: اول اردیبهشت 95 مقرر شد ماشین‌هایی که مستند حمل، مانند بارنامه و یا صورت وضعیت دارند، براساس آن داخل طرح شوند. این طرح از شهریور سال گذشته به طور رسمی شروع شد و وزارت کشور نیز اقدامات خوبی برای ساماندهی این طرح انجام داد. اولین موضوع بحث شناسایی بود که تعداد زیادی از این ناوگان شناسایی و سپس به آنها پروانه داده شد.
معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با توضیح آخرین روند طرح در روزهای اخیر خاطرنشان کرد: در حال حاضر اقداماتی درخصوص ناوگان حمل‌ونقل انجام داده‌ایم، لذا باید تجهیزات بیشتری روی این ناوگان نصب شود و براساس این تجهیزات و پیمایش، سوخت به آنها تعلق گیرد.آدم نژاد با ابراز رضایت از اثرات مفید این طرح اظهار داشت: از وقتی این اتفاق در کشور انجام شد، روزانه نزدیک به ۸ میلیون لیتر صرفه‌جویی در گازوئیل صورت گرفته که رقم قابل توجهی است. برهمین اساس امیدواریم این تجهیزات بر روی ناوگان حمل‌ونقل درون شهری نیز نصب شود و براین اساس توزیع سوخت را ادامه دهیم.