تمرین، تغییر، تحول



تمرینات تیم ملی برای دو بازی آتی مقابل پاناما و ونزوئلا با شدت و حرارت بسیاری در حال انجام است و کارلوس کی‌روش می‌کوشد بازیکنان تیم ملی را برای این دو بازی تدارکاتی آماده کند.
آنچه در تمرین‌های تیم ملی بسیار مشهود است، اشتیاقی است که کادر فنی تیم ملی به خصوص کی‌روش و  شاگردانش برای بهتر شدن از خود نشان می‌دهند.
میل به پیشرفت در وجود تک تک بازیکنان تیم ملی موج می‌زند و به وضوح این حالت در چهره شاگردان کی روش نمایان است. تصاویر برجا مانده از تیم ملی فوتبال خود گویای شادابی، انگیزه و تحولات روانی حاکم بر فضای تیم ملی است و می‌شود امیدوار بود که تیم ملی ایران با این فضای امیدوارکننده در جام جهانی فوتبال نتایج قابل قبولی را رقم بزند. در تمرینات اخیر، کی روش بیش از همه می‌کوشد حس خودباوری را در بین بازیکنان دعوت شده تقویت کند. او به دنبال تشکیل تیمی از بهترین‌های فوتبال ایران است و بازیکنان حاضر در تمرین‌های تیم ملی نیز به خوبی دریافته‌اند که اگر به لحاظ فنی بتوانند انتظارهای کی روش را برآورده کنند، می‌توانند با تیم ملی راهی جام جهانی فوتبال شوند. نکته‌ بسیار پراهمیت در حین تمرین‌های تیم ملی حس رفاقت میان بازیکنان است. فاکتوری که حتی میان بازیکنان سرخابی هم به خوبی دیده می‌شود. تردید نداریم که اگر این فضا در تیم ملی حفظ شود و فدراسیون فوتبال نیز امکانات بهتری را در اختیار تیم ملی قرار دهد( منظور برگزاری بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های بزرگتر است)، تیم ملی در جام جهانی نتایجی رقم می‌زند که احتمالا بهترین نتایج تاریخ فوتبال ایران خواهد بود.