گزارش و خبر

تساوی ایران و سوریه در نخستین بازی
جوانان گام اول را محکم برنداشتند
تیم فوتبال جوانان ایران در نخستین دیدار خود در مرحله انتخابی قهرمانی جوانان آسیا از ساعت 16:20 روز گذشته به مصاف سوریه رفت. علی کی‌خسروی، امیر مهدی جانملکی، مهدی رحیمی،  طاها شریعتی، محمدرضا میرحسینی، محمد خدابنده‌لو، عرفان خانی، سجاد آقایی، مهدی بیات، فرزان دانا و حمیدرضا طاهرخانی بازیکنانی بودند که برای تیم ملی جوانان کشورمان به میدان رفتند. شاگردان فرهاد پورغلامی در این بازی کار خود را با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رساندند. حسین نخودکار دقیقه 79 برای ایران گلزنی کرد. ایران با تیم‌های اردن، سوریه و فلسطین همگروه است. دیدار بعدی جوانان ایران روز دوشنبه مقابل اردن میزبان برگزار می‌شود.
 





ادامه اختلاف میان صدا و سیما و فدراسیون فوتبال
دوربین‌ها را به تمرین تیم ملی راه ندادند
در ادامه مشکلات فدراسیون فوتبال با صدا و سیما بر سر حق پخش تلویزیونی که منجر به راه ندادن دوربین‌های تولید محتوای صدا و سیما به محل برگزاری مسابقات فوتبال شد، دیروز ورود دوربین‌ها به محل تمرین تیم ملی نیز ممنوع شد. پیش از تمرین دیروز تیم ملی حراست ورزشگاه آزادی اجازه ورود دوربین‌های تلویزیونی به تمرین تیم ملی را نداد و حتی خبرنگاران نیز بازدید می‌شدند که مبادا دوربینی همراه خود داشته باشند.




 پیروزی نونهالان پرسپولیس برابر سایپا
با شکست دادن سایپا، نونهالان پرسپولیس ششمین پیروزی خود را در هفته بیستم تجربه کردند. شاگردان فرامرز سلطانی که پیروزی قبلی خود را در هفته چهاردهم برابر استقلال به دست آورده بودند، با پیروزی برابر سایپا 23 امتیازی شدند و در رده نهم جدول قرار گرفتند. گل‌های پرسپولیس در بازی با سایپا را امین اسلامی و امیرحسین لاهوتی به ثمر رساندند.
 



تسلیت اینفانتینو
رییس فیفا درگذشت ابراهیم آشتیانی را تسلیت گفت. در نامه‌ای که جیانی اینفانتینو به همین منظور برای مهدی تاج فرستاده، می‌خوانیم: «تسلیت و همدردی خود را بابت درگذشت بازیکن بین‌المللی فوتبال ایران (ابراهیم آشتیانی) اعلام می‌کنم. من به نمایندگی از خانواده بین‌المللی فوتبال تسلیت خود را اعلام کرده و از شما می‌خواهم عمیق‌ترین تسلیت ما را به خانواده ایشان ابراز کنید. امیدوارم با بیان این کلمات بتوانم نقشی هر چند کوچک در آرامش و تسکین شما و خانواده ایشان در زمان غم و اندوهتان داشته باشم.»




تکذیب پیشنهاد قطری مسلمان
شایعه جدایی محسن مسلمان در نیم‌فصل و انتقالش به لیگ قطر را باشگاه پرسپولیس اینطور تکذیب کرده است: «شاید مسلمان به رسانه‌ها گفته باشد از قطر پیشنهاد دارد اما چیزی به ما نگفته. در واقع این موضوع هم مثل حضور علیرضا حقیقی در پرسپولیس، یک بحث کاملاً رسانه‌ای است.»




اختلاف در هیات مدیره پرسپولیس
انتظارمان برای بهتر شدن شرایط پرسپولیس بعد از اضافه شدن دو عضو جدید به هیات مدیره نه تنها نتیجه نداد، بلکه حالا در سطح مدیریتی هم تنش‌هایی به وجود آمده است. دو عضو تازه‌وارد هیات مدیره باشگاه به اینکه در تصمیم‌گیری‌ها و کارهای اجرایی نقشی ندارند و تنها اقدام شان حضور در جلسات هیات مدیره است، معترض شده و با رساندن این اعتراض‌شان به وزارت ورزش عنوان کرده‌اند که دو نفر همه‌کاره باشگاه هستند و بقیه بود و نبودن‌شان فرقی ندارد.




وضعیت رضایتبخش احمدزاده
علیرضا حقیقت پزشک باشگاه پرسپولیس درباره وضعیت فرشاد احمدزاده اینطور توضیح می‌دهد: «شرایط فرشاد احمدزاده رضایتبخش است و این بازیکن از روز گذشته در محل تمرین حضور یافت و راه رفتن دور زمین را آغاز کرد. فرشاد ان‌شاءا... در روزهای آینده وضعیت بهتری خواهد داشت و کم‌کم تمرین‌های اختصاصی خود را آغاز می‌کند و سعی خواهد شد هر‌ چه سریع‌تر به تمرین‌های تیمی بازگردد.»