ملت ایران رکورد دار ذلیل‌سازی توطئه‌های امریکا است

  استفاده امریکا از ابزارهای شکست خورده تهدید و تحریم علیه ایران تأثیری بر اراده ایران ندارد روز گذشته در تهران و شهرهای سراسر کشور، مراسم 13 آبان با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد. در تهران این مراسم با حضور دانشجویان، دانش‌آموزان و دیگر اقشار مردم و نیز مسئولان دولتی و چهره‌های سیاسی مقابل لانه جاسوسی سابق برگزار شد و با سخنرانی علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و قرائت بیانیه پایانی راهپیمایان به پایان رسید.
به گزارش ایسنا، راهپیمایان مراسم ملی 13 آبان در مقابل لانه جاسوسی، علاوه بر سر دادن شعارهای «مرگ بر امریکا» «مرگ بر اسرائیل» «شعار هر مسلمان مرگ بر امریکا»، پلاکاردهایی با تصاویر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در دست داشتند که در برخی دیگر از آنها عبارت‌های «من سپاهی هستم» «امریکا به معنای واقعی کلمه دشمن خبیث است» به چشم می‌خورد. در دست برخی از دانش‌آموزان نیز تصاویری از پاسخ‌های رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری به اظهارات خصمانه رئیس جمهوری امریکا دیده می‌شد.
ماکت موشک بالستیک «قدر» و «تابوت مذاکره با امریکا» از دیگر صحنه‌های این راهپیمایی بود. همچنین پوسترها و بنرهای بزرگ «خیلج فارس» به همراه کاریکاتورهایی از ترامپ در دست راهپیمایان دیده می‌شد که پاسخی به استفاده ترامپ از عنوان جعلی برای خلیج فارس بود. در این رابطه برخی هم پوسترهای بزرگی در دست داشتند که روی آن تصویر کتاب تاریخ و جغرافیا نقش بسته که روی آن عبارت «خلیج تا همیشه فارس» نوشته شده بود. همچنین کاریکاتورهای زیادی از ترامپ در دست دانش‌آموزان قرار داشت که روی بسیاری از آنها بر دهان ترامپ چسب زده شده بود.
 شمخانی: تحریم ابزار شکست خورده امریکا است


شمخانی به عنوان سخنران این مراسم، استفاده امریکا از ابزارهای شکست خورده تهدید و تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران را فاقد تأثیرگذاری بر اراده ایران دانست و اعلام کرد: مسیر حفظ و ارتقای قدرت دفاعی ایران  و بالندگی نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش و بسیج و تداوم ایفای نقش منطقه‌ای فعال در مبارزه با تروریسم و دفاع از ملت مظلوم منطقه، غیرقابل تغییر است. به گزارش ایرنا، دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه قدرت موشکی ایران برپایه ظرفیت‌های بومی و تجربیات هشت سال دفاع مقدس و در اوج تحریم‌های ظالمانه علیه کشور ایجاد شده، افزود: دانشمندان انقلابی ایران اسلامی نشان داده‌اند که هرگز پشت سد تحریم‌ها متوقف نخواهند شد و آن را به فرصتی برای جهش به سطوح بالاتری از توانمندی و اقتدار تبدیل خواهند کرد. وی ادامه داد: در حالی که جامعه جهانی بر غیرقابل مذاکره بودن توافق چندجانبه برجام اجماع داشته و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کرات پایبندی ایران به تعهداتش را تأیید کرده، رئیس جمهوری امریکا مسیری متفاوت را در پیش گرفته و با بی اعتنایی به همه قواعد و توافقات بین‌المللی در مسیر اجرای برجام کارشکنی می‌کند. نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: با وجود چهار دهه دشمنی امریکا علیه ایران و استفاده از ابزارهای مختلف تهدید و تحریم، به دلیل مقاومت جانانه مردم ایران در برابر سیاست‌های خصمانه نظام سلطه مجموعه دشمنان اعتراف کرده‌اند که ایران از قبل قدرتمندتر شده است.
وی گفت: اتحاد و اجماع در مسئولان جمهوری اسلامی ایران و ارتباط وثیق حاکمیت با مردم ضامن حفظ استقلال و تمرکز بیش از پیش بر پیگیری اولویت‌های اصلی کشور در ابعاد اقتصادی و بهینه‌سازی معیشت جامعه و ارتقای توان دفاعی و اقتدار منطقه‌ای است. دبیر شورای عالی امنیت ملی حضور گسترده و پرشور مردم مسلمان و انقلابی ایران در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در سال جاری را پاسخی معنادار به عربده جویی‌های ترامپ عنوان کرد و افزود: به طور قطع با توجه به سیاست‌های غیرمعقول آغاز شده از سوی رئیس جمهوری امریکا در فاصله 13 آبان ماه سال 96 تا 13 آبان ماه سال 97 شاهد افول بیش از پیش جایگاه و نقش امریکا در منطقه خواهیم بود. دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: ملت ایران رکورد دار ذلیل‌سازی توطئه‌های آمریکایی هستند.
رحمانی فضلی: 13 آبان نماد خروش مردم مسلمان علیه ظلم و ‌ستم است
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور دیروز در مراسم 13 آبان شهر یزد حضور یافت. به گزارش ایسنا، وی در گفت‌وگو با خبرنگاران، ۱۳ آبان  را نماد خروش مردم مسلمان علیه ظلم و ‌ستم دانست و اظهار کرد: موظف هستیم تکالیف خود را پشت سر مقام معظم رهبری نسبت به انقلاب و مردم انجام دهیم، هرچه فشار آنها بر ما بیشتر باشد اتحاد، انسجام و اراده ما قوی‌تر خواهد بود و باید بدانند راه مواجهه با ایران راه منطق، عقل و قبول استقلال و ‌منافع ایران است. وی تصریح کرد: هرچه برفشار به ایران بیفزایند، مردم ما سخت‌تر و مصمم‌تر خواهند بود.
 ضرغامی، سخنران مراسم 13 آبان در مشهد
مراسم روز ملی استکبارستیزی در مشهد مقدس، با سخنرانی عزت‌الله ضرغامی، عضو شورای عالی فضای مجازی برگزار شد. وی با طرح این پرسش که چرا سال 96 شبیه سال 58 است، گفت: چون در آن سال همه مردم همگرا مقابل امریکا ایستادند و به  دلیل اینکه قصه لانه جاسوسی پیش آمد،  همه فهمیدند که امریکا قابل اعتماد نیست، اما از سال 58 عده‌ای سعی کردند این موضوع را کمرنگ کنند اما امروز مسأله‌ای به نام برجام و بدعهدی‌های امریکا باعث شد تا همه مردم  و مسئولان در رابطه با دشمنی و بدعهدی امریکا علیه ایران متحد شوند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه امروز وزیر امور خارجه با صراحت از بدعهدی‌های امریکا می‌گوید، اضافه کرد: من پیشنهاد دادم امسال دکتر ظریف سخنران 13 آبان مقابل لانه جاسوسی باشد، چرا که هیچ‌کس به اندازه ایشان نمی‌تواند راوی بدعهدی‌های امریکا باشد و در حال حاضر ایشان در این رابطه از همه به‌روزتر است. وی با اشاره به اینکه وقتی ترامپ مردم ایران را تروریست خواند، همه تعجب کردند، گفت: در طول سال‌های اخیر هیچ وقت به اندازه این اتحاد و یگانگی ایجاد نشده است، همه مردم با هم هستند و تهدیدهای امریکا نیز اثر ندارد، تنها راه مقابله همان نسخه‌ای است که مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند و امیدواریم دولت و همه مسئولان با توجه به این رهنمودهای پیامبرگونه از این فرصت‌های تاریخی استفاده کنند.

برش
قطعنامه پایانی مراسم 13 آبان
روز گذشته پس از پایان مراسم روز ملی استکبارستیزی، راهپیمایان تهرانی قطعنامه‌ای را در 9 بند قرائت کردند. در این قطعنامه با اشاره به اینکه ملت قهرمان و بیدار ایران، به‌رغم لبخندهای فریبکارانه دشمنان مستکبر، روحیه استکبارستیزی خود را همواره حفظ کرده است و امریکای جنایتکار را همچنان دشمن شماره یک خود می‌داند، آمده است: ما لفاظی‌ها و لجن‌پراکنی‌های توهین‌آمیز رئیس جمهوری منفور امریکا نسبت به ملت ایران و نهاد انقلابی سپاه پاسداران و به‌کارگیری واژه مجعول و غلط برای خلیج همیشه فارس را شدیداً محکوم می‌کنیم. راهپیمایان با تأکید بر اینکه ملت ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را سد مستحکم در برابر نفوذ دشمنان و برهم زننده توطئه‌های استکبار در منطقه و خار در چشم امریکا و رژیم نامشروع و جعلی اسرائیل و ضد انقلاب می‌داند، تأکید کردند: ما ضمن تشکر از همصدایی و همسویی و مواضع قاطع و یکپارچه مسئولان نظام جمهوری اسلامی در برابر اقدامات خصمانه رئیس جمهوری نامتعادل امریکا و تصمیمات ظالمانه کنگره امریکا، ادامه مواضع متحد و یکپارچه مسئولان را که از حمایت مردمی همه اقشار و جریان‌ها برخوردار است، مشتی محکم بر دهان یاوه‌گویان دانسته و تا پای جان گوش به فرمان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و پشتیبان مواضع استکبارستیزانه مسئولان نظام هستیم.