مصائب سفیر اسبق ایران در آذربایجان در بیمارستانی خصوصی

مشکلات متعدد در بیمارستان‌ها و همچنین دریافت هزینه میلیونی بیمارستان‌های خصوصی مدت‌هاست گریبانگیر جامعه است و این روزها نیز هنوز هم هستند افرادی که به علت عدم توانایی در پرداخت هزینه‌های بسیار سنگین بیمارستان‌های خصوصی دچار مشکلاتی جدی شده‌اند. تکرار این قبیل مشکلات برای آحاد جامعه هرچند بسیار دردناک است اما این‌بار گریبانگیر یکی از رجل سیاسی سابق شده است.
افشار سلیمانی، سفیر سابق ایران در آذربایجان صبح روز گذشته طی پیامی تلگرامی به «جهان‌صنعت» از بی‌توجهی مسوولان بیمارستان دی و مطالبه هزینه‌های بسیار سنگین انتقاد کرد. مشروح پیام وی در ذیل آمده است.
تاسف و خجالت
از شب گذشته (یکشنبه شب) به دلیل ناراحتی قلبی در بیمارستان دی بستری شدم. از طریق SOS در رابطه با بیمه تکمیلی تعاون نامه‌ای به این بیمارستان ارسال شد اما بیمارستان بیمه تکمیلی را نپذیرفت. گفتند باید پنج میلیون تومان به حساب بیمارستان واریز کنید که اخوی بنده واریز کرد، صبح امروز نیز گفتند باید پنج میلیون تومان دیگر واریز کنید مجددا برادرم اقدام کرد. در ادامه گفتند فردا صبح هم همراه بیمار در بیمارستان حضور داشته باشید تا حین آنژیوگرافی اگر نیاز به اقدامات دیگری شد مجددا پول واریز کنید، یعنی در هر مرحله پول پرداخت نشود، بیمار را رها کرده و می‌کشند.با نماینده بیمه تعاون در کانون بازنشستگی وزارت امور خارجه تماس گرفتم و ماوقع را شرح دادم. ایشان هم شماره تلفن فردی را که ظاهرا مسوول پیگیری این‌گونه امور در وزارت امور خارجه است، به بنده دادند که پاسخگو نبود.اینکه بیمارستان بیمه تکمیلی را قبول ندارد جای بحث و سوال است و وزارت امور خارجه و بیمه تعاون باید پاسخگو باشند، دردآورتر و فاجعه‌بارتر این است که مدیران و صاحبان بیمارستان و پزشکان با تحقیر هموطن خود قبل از گرفتن پول هیچ اقدامی برای بیمار انجام نمی‌دهند و چنین واکنش‌هایی برخلاف نص صریح قانون اساسی است، دولت تدبیر و امید هم که با شعارهای دهان‌پرکن خود عملا حقوق مردم را به هیچ می‌شمارد.به عنوان مقایسه اینکه در سال گذشته در ازمیر ترکیه با مشکل مشابهی مواجه شدم، آمبولانس بنده را به بیمارستان منتقل کرد، تمام امور پزشکی از جمله آنژیوگرافی را بدون اینکه ابتدا وجهی دریافت کنند، انجام دادند و هنگام ترخیص تسویه‌حساب کردیم که هم خدمات‌ر‌سانی و هم برخورد اخلاقی‌شان با بنده که یک خارجی بودم در سطح عالی بود و نرخ خدمات‌شان هم ارزان‌تر از این بیمارستان ایرانی بود، احترام به انسان را در کشور خارجی مشاهده کردم اما در کشور خودم آن هم در پایتختش هرگز این مزیت‌ها را ندیدم. واقعا باید به‌حال این نوع مدیریت گریست.