سردبیر محترم روزنامه «جهان‌صنعت»

با سلام
احتراما پیرو درج خبری با عنوان‌«رانت رسانه‌ای دولت تدبیر» در صفحه 8 آن روزنامه در مورخ 12/9/96 خواهشمند است دستور فرمایید وفق قانون مطبوعات موارد زیر اصلاح گردد.
1- انتقال مالکیت روزنامه گسترش صنعت با توجه به کارشناسی رسمی دادگستری به قیمت تعیین شده به موسسه مطبوعات گسترش صنعت، معدن و تجارت (صمت) انتقال یافته است.
2- ساختمان مربوط به روزنامه طبق قیمت کارشناسی رسمی به مدت 3 سال اجاره موسسه مطبوعاتی گسترش صنعت، معدن و تجارت (صمت) واگذار شده است.


3- نامه اشاره شده در مورد ارائه آگهی به روزنامه مذکور مربوط به ایدرو نیست و به اشتباه نویسنده در متن نام ایدرو را ذکر کرده است.
4- در مورد قرارداد همکاری همان‌طور که در متن نیز اشاره شده است قرارداد ادعا شده به هیچ‌وجه مربوط به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) نبوده و در این قسمت نیز نگارنده به اشتباه نام ایدرو را برده است، لازم به توضیح است که در این موضوع ایدرو هیچگونه قراردادی با موسسه مطبوعاتی گسترش صنعت، معدن و تجارت ندارد.
خواهشمند است حسب قانون مطبوعات موارد اشتباه این گزارش اصلاح و در همان صفحه روزنامه به اطلاع خوانندگان رسانده شود.
توضیح روزنامه «جهان‌صنعت»
مواردی که در یادداشت روابط‌عمومی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بیان شده، هیچ یک رانت رسانه‌ای دولت را به چالش نمی‌کشد و آن را تکذیب نمی‌کند. در واقع آنچه کارمندان این سازمان خواستار اصلاح آن شده‌اند، اصلاح عبارت‌هایی است که از نظر شکلی، و نه ماهوی، مساله را تغییر می‌دهد. اتفاقا این اصلاحیه از یک منظر می‌تواند آنچه «جهان‌صنعت» بر آن تاکید کرده را تایید نماید.