خروش جهان اسلام در دفاع از بیت المقدس

گروه بین‌الملل: منفورترین رئیس جمهوری آمریکا آتشی روشن کرده است که حالا حالا خاموش نخواهد شد. درگیری‌های شدید میان جوانان فلسطینی و نیروهای رژیم صهیونیستی به دنبال تظاهرات گسترده فلسطینی‌ها علیه اقدام دونالد ترامپ درباره قدس، از دیروز(جمعه) بار دیگر ازسر گرفته شد و انتظار می‌رود در «روز خشم» فلسطینیان درگیری‌های شدیدتری نسبت به روز پنجشنبه رخ دهد. جوانان فلسطینی در شهرهای مختلف با آتش زدن لاستیک و ایجاد موانع تقریبا روند ترافیک در تمامی‌شهرهای بزرگ فلسطینی را مختل کردند و با نظامیان صهیونیست درگیر شدند. نیروهای رژیم صهیونیستی نیز با استفاده از ابزارهای ضد شورش به ویژه گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی به رویارویی با فلسطینیان خشمگین پرداختند.
در این درگیری‌ها که نسبت به روز گذشته بر شدت آن به شکل قابل توجهی افزوده شده ده‌ها فلسطینی زخمی‌شده‌اند و هر لحظه بر شمار فلسطینیانی که در اعتراض به اقدام نابخردانه ترامپ به خیابان‌ها آمده‌اند افزوده می‌شود. پنجشنبه‌شب نیز درگیری‌های شدیدی میان جوانان فلسطینی و نیروهای رژیم صهیونیستی در منطقه الطور در قدس رخ داد.
بیش از 100 فلسطینی در این درگیری‌های روز پنجشنبه به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی زخمی‌شدند. این درگیری‌ها در سراسر شهرهای کرانه باختری، نوار غزه و همچنین قدس رخ داد.با تداوم اعتراض‌های مردمی‌در فلسطین اشغالی نیروهای رژیم صهیونیستی در مرکز شهر قدس و دیگر نواحی فلسطینی مستقر شده‌اند و ایست‌های بازرسی را در این مناطق ایجاد کرده‌اند. گروه حماس که کنترل نوار غزه را به عهده دارد خواهان انتفاضه جدیدی علیه اسرائیل شده است.
در همین حال مقام‌های فلسطینی گفته‌اند از سفر مایک پنس معاون آقای ترامپ به سرزمین‌های فلسطینی استقبال نمی‌کنند. این در حالی است که کاخ سفید در مورد ملاقات نکردن مقام‌های فلسطینی با معاون رئیس‌جمهوری آمریکا هشدار داده است.


کاخ سفید گفته است آقای پنس خواهان دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی است و لغو این دیدار سازنده نخواهد بود.قرار است پنس نیمه دوم دسامبر به منطقه سفر کند. او با مقام‌های اسرائیل و مصر هم دیدار خواهد کرد.
اعتراضات جهان اسلام
مسلمانان کشورهای مختلف در همراهی مردم فلسطین علیه اقدام ترامپ دست به اعتراض زدند. هزاران تن دیروز در مالزی و اندونزی اقدام آمریکا درباره قدس رامحکوم کردند. نیروهای امنیتی این دو کشور تدابیر امنیتی شدیدی را در اطراف سفارت آمریکا اتخاذ کردند. مردم کشورهای لبنان، عراق، پاکستان، بحرین ،اردن و یمن در تعدادی از شهرهای این کشور علیه آمریکا بپا خاسته و حمایت خود را از قدس و فلسطین اعلام کردند. صدها تن از شهروندان ترکیه‌ در شهرهای مختلف این کشور با برگزاری تظاهرات در میدان‌های عمومی‌اقدام ترامپ درباره قدس را محکوم کردند. در همین حال، اردوگاه‌های آواگان فلسطینی در جنوب لبنان و گروه‌های فلسطینی خود را برای برگزاری راهپیمایی‌ها و برنامه‌های گسترده طی روزهای آتی آماده می‌کنند. در شهر نیویورک نیز تظاهرات گسترده‌ای علیه اقدام دونالد ترامپ برگزار شد.
لبخند شوم نتانیاهو به ترامپ
 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در صفحه خود در توییتر نوشت: «من به وعده‌هایی که در دوره تبلیغات انتخابات داده بودم، عمل کردم؛ فقط همین.»
ترامپ فایل ویدیویی را نیز از رؤسای جمهور قبلی آمریکا مثل بیل کلینتون، جورج بوش پسر و باراک اوباما منتشر کرد که در آن این رؤسا وعده‌هایی را داده‌اند که بعدا به آن عمل نکرده‌اند.دونالد ترامپ چهارشنبه قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت. این اقدام با اعتراضات گسترده جهانی روبرو شده است. روز گذشته (جمعه)نخست وزیر رژیم صهیونیستی در فایلی ویدیوئی از شهر اشغالی قدس، اعلام اخیر ترامپ و به رسمیت شناخته شدن شهر اشغالی قدس به عنوان پایتخت «اسرائیل» از سوی او را از لحاظ اهمیت برابر «بیانیه بالفور» دانست.
بنیامین نتانیاهو که در یکی از تپه‌های قدس ایستاده بود و از پشت سرش شهر قدس دیده می‌شد، تصریح کرد: «در تاریخ صهیونیسم لحظات بزرگی وجود دارد: بیانیه بالفور، تاسیس کشور، آزاد سازی قدس و اظهارات روز چهارشنبه ترامپ.»
نتانیاهو که تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را تاریخی توصیف کرده بود، در این ویدئو خاطر نشان کرد: «به او گفتم: دوست من آقای رئیس جمهور، تو در آستانه تاریخ سازی هستی و او چهارشنبه تاریخ را نوشت... این لحظه، لحظه اتحاد بود و باعث خوشحالی ما؛ اعم از راستگرا و چپگرا، سکولار و متدین شد. قدس مایه خوشحالی ماست.»