دستیابی به جایگاه واقعی علمی در دنیا مستلزم تلاش همگانی است

شهروند| حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در جمع نمازگزاران هلال‌احمر با تأکید بر اهمیت فراگیری علم و دانش گفت: پیشرفت یک جامعه در گروی ارتقای سطح علمی منطبق با نیازها و شرایط روز دنیاست.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر، نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر با تبیین جایگاه رفیع علم‌آموزی در دین مبین اسلام خاطرنشان کرد: کسب دانش و معرفت از مسائلی است که در آموزه‌های قرآن کریم و همچنین در احادیث و روایات به آن تأکید فراوان شده است، به‌گونه‌ای که پیامبر اسلام(ص) یادگیری علم را در هر زمان و مکان و از هرکس لازم و ضروری می‌دانند.
وی با طرح این مسأله که چرا با وجود دراختیارداشتن ثروت‌های عظیم و بهره‌گیری از ظرفیت‌های خدادادی در کشور، هنوز به جایگاه واقعی علم در دنیا نرسیده‌ایم، افزود: نگاهی به تاریخ دیرینه و مرور شخصیت‌های بی‌نظیر علمی و دینی در قرون اولیه اسلام در این سرزمین در زمینه‌هایی همچون ریاضیات، طب و فقه نشان می‌دهد که این مسلمانان بودند که علم را به جهانیان عرضه می‌کردند.
وی در تکمیل این بخش از سخنان خود خاطرنشان کرد: براساس بیانات و تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، دستیابی به جایگاه واقعی علمی کشور در دنیا، مستلزم تلاش و همت همگانی به‌ویژه جوانان است که باید برای تحقق آن کوشید.


نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر در ادامه به ارایه خدمات امدادی اخیر جمعیت هلال‌احمر در جریان زلزله کرمانشاه و کمک به آسیب‌دیدگان ناشی از این زمین‌لرزه اشاره کرد و گفت: حضور به‌موقع، سریع و با تکیه بر امکانات و تجهیزات، سبب شد تا آمار آسیب‌دیدگان و جانباختگان این حادثه دلخراش بسیار کمتر از حد تصور باشد.
وی با مقایسه زمین‌لرزه اخیر در کرمانشاه با زلزله بم و رودبار تصریح کرد: آنچه حایز اهمیت است و سبب ایجاد تفاوت‌های زیاد از نظر میزان تلفات جانی و مالی در این زمین‌لرزه‌ها می‌شود، بهره‌گیری از امکانات و پیشگیری‌های ناشی از آن است که باید بیش از پیش بر تقویت آن تأکید شود.
نماینده ولی‌فقیه در هلال‌احمر با انتقاد از برخی رسانه‌ها و افراد در خرده‌گیری از جمعیت هلال‌احمر در حادثه زمین‌لرزه کرمانشاه، به ارایه خدمات امدادی، فرهنگی، بهداشتی، روانی و تربیتی و مذهبی این نهاد مردمی در مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: برخلاف این تصورات و نظر‌ها، جمعیت هلال‌احمر با تمام توان و ظرفیت عظیم نیروی انسانی کارآزموده خود در مناطق زلزله‌زده سنگ‌تمام گذاشته است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در پایان، بار دیگر با تأکید بر این موضوع که هریک از کارکنان و اعضای جمعیت هلال‌احمر در هر بخش و مجموعه‌ای که خدمت می‌کنند، باید به بیان نظرات و ارایه پژوهش‌های خود بپردازند، افزود: این امر سبب افزایش سطح علمی و کارآمدی بیشتر این نهاد خدمت‌رسان خواهد شد.