ضرب‌الاجل روحانی برای خصوصی‌سازی واقعی



رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت که رئیس جمهوری به همه دستگاه‌های زیرمجموعه دولت، اعم از وزارتخانه‌ها و بانک‌ها تأکید کرده است تا پایان سال برای فروش اموال و بنگاه‌ها و واگذاری آنها به بخش خصوصی اقدام کنند.
به گزارش «ایران»، محمود واعظی که دیروز در حاشیه جلسه هیأت وزیران با خبرنگاران سخن می‌گفت، با اشاره به بررسی مسأله صندوق‌های بازنشستگی در هیأت دولت،اظهارکرد: رئیس جمهوری بار دیگر به همه اعضای دولت بویژه وزارتخانه‌ها و معاونت‌هایی که کار بنگاهداری و تصدیگری انجام می‌دهند و نیز بانک‌ها و مجموعه‌هایی نظیر شستا و مجموعه‌های وابسته به وزارت دفاع و بنیاد شهید تأکید کردند که برای فروش اموال و واگذاری آنها به بخش خصوصی تا چند ماه دیگر برنامه‌ریزی‌ کنند تا ان شاءالله سال ۹۷ سالی باشد که همه این مجموعه‌ها در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته باشد. رئیس دفتر رئیس جمهوری تأکید کرد که منظور از واگذاری به بخش خصوصی، انتقال مالکیت از دولت به شبه دولتی‌ها نیست، بلکه واگذاری به بخش خصوصی واقعی است. رئیس جمهوری 7 آذرماه در گفت‌و‌گوی تلویزیونی خود با مردم، یکی از هدف‌های دولت دوازدهم را واگذاری بنگاه‌های اقتصادی به مردم عنوان کرد و گفت: «غیر از دولت بقیه آنهایی که بخش‌های عمومی و غیر دولتی هستند، یا نیروهای مسلح، آنها هم باید واگذار کنند. در این زمینه در این دولت با رهبر معظم انقلاب هم صحبت کردم و ایشان کاملاً موافقند که همه اینها به مردم واگذار شود. بنابراین، این باعث رونق اقتصادی شده و در اقتصاد تحول ایجاد می‌کند.»


واعظی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به گزارش رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کل بانک مرکزی در هیأت دولت از شاخص های اقتصادی کشور در
6 ماه نخست سال، رشد اقتصادی 6 درصدی کشور را علامتی بسیار خوب و نشانه ای بسیار امیدوارکننده دانست. وی درباره پرداخت نشدن بخشی از سپرده‌های برخی سپرده‌گذاران مؤسسات غیرمجاز مالی، تصریح کرد: بیش از سه میلیون نفر در مؤسسات مالی غیرمجاز سپرده های زیر ۲۰۰ میلیون تومان داشتند که تاکنون نزدیک به ۹۸ درصد آنان سپرده‌های خود را پس گرفته‌اند. در این زمینه ممکن است افراد باقی مانده یا اطلاعی از نحوه دریافت سپرده خود ندارند یا اینکه اسنادی که در اختیار دارند دارای اشکالاتی باشد.
به گفته واعظی، افرادی که تاکنون سپرده‌های خود را دریافت نکرده‌اند باید هر چه سریعتر به بانک‌های اعلام شده مراجعه کنند. همچنین در این زمینه با رئیس بانک مرکزی نیز گفت‌وگوهایی خواهم داشت تا روند بازگرداندن سپرده‌های سپرده‌گذاران هر چه سریعتر طی شود.
وی درباره سفر رئیس جمهوری به جمهوری آذربایجان هم خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، وزیر امور خارجه فرانسه در اواسط ماه جاری به تهران سفر می‌کند. همچنین سفر رئیس جمهوری به جمهوری آذربایجان اوایل سال آینده انجام می‌شود.
دیدار رؤسای کمیسیون‌های مجلس با رئیس جمهوری در هفته آینده
معاون پارلمانی رئیس جمهوری هم با اشاره به تمایل رؤسای کمیسیون‌های مجلس برای بیان نظرات خود به رئیس جمهوری، اعلام کرد که جلسه رؤسای کمیسیون‌های مجلس با رئیس جمهوری احتمالاً دوشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.
به گزارش «ایران» ،حسینعلی امیری در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره استیضاح وزیر کار نیز مطالبه گری، سؤال، تذکر و استیضاح را حق نمایندگان مجلس دانست و افزود: دولت قانونگرا است و تمام اختیارات قانونی همه دستگاه‌ها را مدنظر دارد. نمایندگان دغدغه‌ای دارند که مسأله استیضاح را مطرح کردند اما در این زمینه‌ها به تصمیمات مشترکی با مجلس می‌رسیم و وزیران به دغدغه نمایندگان پاسخ می‌دهند. این مسائل معمولاً برای ما عادی است و بحث سؤال یا استیضاح چیز عجیب و غریبی نیست.