پیام حماسه 9 دی؛ ولایتمداری و تحکیم وحدت ملی

 نهم دی یادآور حضور آگاهانه مردم ایران در بیعتی دوباره با آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری است. حماسه جاودانی که در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد و پیامی روشن برای دشمنان این مرز وبوم داشت و آن ولایتمداری و هوشیاری ملت بود.
مردم همیشه در صحنه ایران بار دیگر در 9 دی با حضور آگاهانه و مقتدرانه خویش و با بیعت دوباره با آرمان های انقلاب، حماسه ای جاودان و به یاد ماندنی را خلق کردند. نمایش بصیرت و هوشیاری ملت مومن و غیرتمند در این حماسه باشکوه، چنان تجلی یافت که آیت ا... خامنه ای- مقام معظم رهبری در این باره فرمودند: «9دی جلوه‌ای از توطئه‌ دشمنان بود؛ فتنه بود. فتنه یعنی افرادی شعارهای حق را با محتوای صددرصد باطل مطرح کنند، بیاورند برای فریب دادن مردم. اما ناکام شدند. هدف از ایجاد فتنه، گمراه کردن مردم است.
به گزارش تفاهم، مراسم هشتمین سالگرد حماسه 9 دی در حمایت از ولایت و نظام اسلامی دیروز شنبه
 با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در بیش از 1200 نقطه کشور برگزار شد و شرکت کنندگان بار دیگر با رهبر معظم انقلاب میثاق دوباره بستند.


آیین بزرگداشت «حماسه 9 دی» روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در مراکز استان ها
 و شهرهای سراسر کشور در بیش از 1200 نقطه با حضور پرشور و آگاهانه ملت فهیم و بصیر ایران اسلامی برگزار شد.
رهبر معظم انقلاب در توصیف حماسه 9 دی فرموده اند: «حماسه 9 دی ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی ماه 1388 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی به حساب می آید.
حماسه 9 دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابرتمام دنیای آنها خواهند ایستاد.
9 دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم ا... و ماندگار شد.