آماده‌باش نظامی در آمریکا و اروپا از ترس حملات تروریستی


سرویس خارجی -
نیروهای امنیتی آمریکا و چند کشور اروپایی در شهرهای مختلف برای مقابله با هرگونه تهدید تروریستی در شب سال نوی میلادی، در بالاترین سطح آمادگی قرار گرفتند.
کشورهای غربی طی چند روز گذشته و در آستانه سال نوی میلادی از ترس حملات تروریستی در بالاترین سطح آمادگی به سر می‌برند. ترس آنها بی‌دلیل نیست؛ با شکست داعش در سوریه و عراق و از هم پاشیدن خلافت شیطانی آن هزاران داعشی که طی چند سال گذشته از کشورهای غربی راهی غرب آسیا شده بودند در اندیشه بازگشت به خانه و کاشانه خود هستند. در همین راستا طی چند ماه گذشته صدها نفر در کشورهای اروپایی به دلیل عضویت در گروه‌های تکفیری بازداشت شده‌اند.
تروریست‌های تکفیری جشن‌های سال نوی میلادی را بهترین فرصت برای پیاده کردن ترورهای کور خود می‌دانند تا به خیال خود نشان دهند هنوز از تب و تاب نیفتاده‌اند و می‌توانند به کشتن مردم بیگناه ادامه دهند. گروه تروریستی داعش هفته گذشته در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی، اروپایی‌ها را به حمله به جشن‌های کریسمس و سال نوی میلادی تهدید کرد.دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی غربی، این تهدیدها را جدی گرفته‌اند زیرا سال گذشته در همین ایام، غرب شاهد حملاتی بود که در برجسته‌ترینشان، یک راننده کامیون، حاضران در بازار کریسمس در برلین پایتخت آلمان را زیر گرفت.


ترس از دست به کار شدن این گرگ‌های تنها باعث شده شهرهای مختلف آمریکا نیز همچون کشورهای اروپایی همزمان با تعطیلات سال نوی میلادی، اقدامات امنیتی خود را تشدید کنند. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد در شهرهای مختلف آمریکا در میادین و مراکز اصلی نیروهای ویژه با بالاترین سطح تجهیزات حضور دارند.
پلیس نیویورک برای تأمین امنیت جشن‌هایی که قرار است در میدان تایمز برگزار شود، تلاش دارد بیش از هر زمان دیگری اقداماتی تأمینی را اتخاذ کند.در لاس‌وگاس نیز پلیس سطح آمادگی امنیتی را به بیشترین حد خود افزایش داده است.در سان‌فرانسیسکو نیز پلیس نقاط پرتجمع را با تعداد بیشتری پلیس (نسبت به سال‌های پیشین) تحت کنترل و نظر قرار داده است. بر اساس گزارش‌ها در فرانسه نیز نزدیک به ۱۰۰ هزار نیروی پلیس، برای حفاظت از مراسم کریسمس مستقر شده‌اند.  ژرار کولمب، وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که ۵۴ هزار نیروی پلیس، ۳۶ هزار ژاندارم و ۷۰۰۰ سرباز از نیروهای موسوم به عملیات سنتینل در شب کریسمس تامین امنیت را برعهده می‌گیرند. اوضاع در انگلیس نیز به همین شکل است و هزاران نیروی امنیتی در خیابان‌ها و مراکز مهم شهری به حال آماده‌باش درآمده‌اند.
گفتنی است، همین کشورها زمان یورش تکفیری‌های آدم خوار به عراق و سوریه، بدون در نظر گرفتن تبعات حماقتشان و در توهم نابودی مقاومت در حمایت از آنها کم نگذاشتند. در همان ایام بسیاری از کارشناسان تیزبین نسبت به نتیجه چنین حمایت‌هایی به غرب هشدار دادند اما گوش شنوایی برای این هشدارها نیافتند.