پیام قیام سراسری ملت در 9 دی/ بساط آشوبگران را جمع کنید

سرویس سیاسی -
قیام با شکوه مردم آگاه و بصیر کشورمان در یوم الله نهم دی امسال در سراسر ایران اسلامی نشان داد که مردم ما اگر چه «گله‌مندند» اما خطشان از استکبار و عوامل داخلی‌ آن جداست و اگرچه به دلیل مشکلات معیشتی مطالبات به‌حق اقتصادی دارند اما هرگز در پازل فتنه گران و ایادی استکبار قرار نخواهند گرفت و خواستار جمع شدن بساط اندک آشوبگرانی هستند که سعی دارند از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند.
اواخر مهر ماه سال جاری بود که «رکس تیلرسون» وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا بار دیگر از تلاش آمریکا برای براندازی حکومت ایران سخن گفت و تاکید کرد: «برای تغییر رژیم در ایران تلاش می‌کنیم! ». اعتراف معروف و صریحی که وی در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «سی ان ان» به آن اذعان کرد و ادامه داد: «این آخر بازی است، اما این بازی‌ طولانی است و ما این را درک می‌کنیم.»
گرچه نگاهی هرچند سطحی و گذرا به سلسله اقدامات ضدایرانی مقامات آمریکایی اعم از دموکرات و جمهوریخواه طی قریب به ۴ دهه گذشته دیگر جای هیچ شکی را باقی نمی‌گذارد که هدف اصلی و اساسی آنها سرنگون کردن نظام جمهوری اسلامی است؛ آرزویی که البته آن را با خود به گور خواهند بُرد؛ کما اینکه پیشینیانشان نتوانستند به این آرزو جامه عمل بپوشانند.


اما اکنون چند روزی است که اتاق‌های فکر دستگاه‌های خارجی بیگانه متشکل از مثلث آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی زمینه برای پیاده سازی پروژه‌های شوم و ازپیش برنامه‌ریزی شده خود علیه جمهوری اسلامی ایران را مناسب دیده و برای عقده گشایی سیاسی علیه تهران، دست به کار شده‌اند. حمایت این مثلث شوم از اغتشاشات و اقدامات خشونت‌آمیزِ معدود در برخی از نقاط کشور در واقع، محصول ماه‌ها رایزنی و هم‌اندیشی در اتاق‌های فکر مشترکی است که مقامات آنها تشکیل داده‌اند. بنابراین، اینکه تصور شود دستگاه‌های خارجی و دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی ایران، روحشان هم از آنچه که در کشور رخ می‌دهد، بی‌خبر است، خیال خامی بیش نیست.
فعال شدن اتاق مشترک آمریکا
انگلیس و اسرائیل
برنامه‌ریزی برای تلاش جهت برهم زدن امنیت ملی جمهوی اسلامی ایران از چند ماه گذشته در دستور اتاق مشترک آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی قرار گرفته و پس از به راه افتادن تعدادی از تجمعات مردمی برای تحقق خواسته‌ها و مطالبات مشروع اقتصادی، آمریکایی‌ها و متحدان آنها به این نتیجه رسیدند که اکنون بهترین زمان برای موج‌سواری بر مطالبات مردمی، به حاشیه راندن‌ آنها و در نهایت، تبدیل مناطق، شهرها و میادین اصلی کشور به صحنه‌های آشوب و درگیری است. در واقع، توئیت‌های مکرّر ترامپ در حمایت از اغتشاشگران و برهم‌زنندگان نظم عمومی در ایران، خود به تنهایی گواه بر این مدعاست.
در همین ارتباط، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه دخالت‌های نابجای خود در امور داخلی ایران، در پیامی توئیتری از بروز اغتشاش در برخی شهرهای ایران حمایت کرد. وی در این‌ توئیت مدعی شد: شهروندان ایرانی از فساد حکومتی (!) و اتلاف دارایی‌های ملت برای تامین مالی تروریسم خارجی به تنگ آمده‌اند. ترامپ حتی پیشنهاد داد که دولت ایران باید به حقوق مردم از جمله حق آزادی بیان احترام بگذارد و در نهایت هم گزافه گویی خود را با این جمله تمام کرد که دنیا دارد (آنچه را در ایران می‌گذرد) تماشا می‌کند! گفته‌های ترامپ درحالی مطرح شد که وزارت خارجه آمریکا روز جمعه در اقدامی مداخله‌جویانه و با تکرار ادعاهای واهی مقامات این کشور، در بیانیه‌ای از تمام کشورهای جهان خواست تا آشکارا از مردم ایران و مطالبات آنها حمایت کنند!
اما حمایت‌های ایالات متحده آمریکا از اغتشاشگران تنها به همین نقطه ختم نمی‌شود،  چراکه «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا نیز آشکارا از برهم‌زنندگان امنیت در کشور حمایت کرد. دونالد ترامپ همچنین در توئیتی دیگر مدعی شد: «سران ایران تنها از توان نظامی آمریکا و مردم ایران می‌ترسند»! رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه ادعاهایش نوشت: «رژیم‌‌های سرکوبگر برای همیشه دوام نمی‌آورند و روزی می‌رسد که ایرانی‌ها با یک انتخاب روبرو می‌شوند. جهان نظاره‌گر است»!.
«هیلاری کلینتون» وزیر خارجه اسبق آمریکا و نامزد بازنده انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور هم به جمع آنهایی پیوست که ظاهرا نگران اوضاع ایران هستند و در حمایت از اغتشاشات اخیر ایران توئیت می‌کنند! در همین راستا، خانم دیپلمات در صفحه توئیتر شخصی خود مدعی شد ناآرامی‌های اخیر در راستای مطالبه آزادی و آینده‌ای شایسته، صورت می‌گیرد و دولت ایران باید حامی امیدهای مردم باشد و با شیوه‌ای صلح‌جویانه با آنها برخورد کند. علاوه‌براین، یکی از سناتورهای جمهوریخواه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از اغتشاشات روزهای اخیر در ایران حمایت کرد.
سناتور «تام کاتن» در بیانیه خود که در توئیتر منتشر شده آورده است: حتی با اینکه میلیاردها دلار از لغو تحریم‌ها درپی توافق هسته‌ای، عاید ایران شد، اما بازهم آنها (مسئولان) نتوانستند نیازهای اساسی مردم خود را برآورده کنند. وی در ادامه ادعاهای بی‌پایه و اساس خود، کمک ایران به مردم جنگ‌زده سوریه، عراق، یمن و همچنین حمایت از صلح و ثبات در لبنان را عامل کمبودهای اقتصادی دانست.
این سناتور ضدایرانی، در پایان علنا حمایت خود و آمریکا از این اعتراضات را اعلام کرده و می‌نویسد: اعتراضات در مشهد نشان داد که حکومتی با چنین ایدئولوژی نمی‌تواند برای همیشه حمایت مردمی را داشته باشد و ما باید از مردم ایران که زندگی خود را برای بیان این موضع به خطر می‌اندازند حمایت کنیم.
رسانه‌های آمریکائی هم دست به کار شدند
در کنار ذوق زدگی مقامات آمریکائی از این اغتشاشات، رسانه‌های آمریکائی هم بیکار ننشسته و در عین حال به رئیس‌جمهور آمریکا توصیه کرد که بهتر است به جای اعلام حمایت علنی از اغتشاشات در ایران، سکوت کند و اجازه دهد اوضاع خود به خود پیش برود.
نیویورک تایمز با بیان اینکه توئیت‌های ترامپ در روز شنبه در حمایت از اغتشاشات، بیش از حد مورد نیاز بود، نوشت: هنوز چیز زیادی درباره این اعتراضات یا اینکه به کجا ختم خواهد شد، مشخص نیست. اما چیزی که مشخص است حمایت‌های بلندمرتبه علنی آمریکا از اغتشاشات، بیشتر از آنکه مفید باشد، صدمه می‌زند. پس اگر ترامپ می‌خواهد از اغتشاشات حمایت کند، بهتر است «ساکت» باشد و کاری انجام ندهد.
روزنامه آمریکائی وال استریت ژورنال نیز در مطلبی با عنوان «5 چیز که باید درباره اعتراضات ایران بدانید»، به مقامات این کشور توصیه کرد نباید به صورت آشکار از «معترضان» حمایت کند ، چرا که حمایت آمریکا به صورت علنی به ضرر آنهاست!
کاسبان اغتشاشات، بانیان فشار
و تحریم‌های جدید
در این میان اما واکنش برخی از چهره‌ها و جریانات داخل کشور در قبال این اتفاقات عجیب و قابل تامل بود. در سطح دولت، معاون اول رئیس‌جمهور ‌باز هم با برخورد سیاسی کوشید مسئولیت هدایت این اعتراضات را به جریان مخالف دولت نسبت دهد. در خارج از دولت نیز، نیروهای فکری وابسته به دولت همین سناریو را تکرار کردند. برای مثال حمیدرضا جلایی پور در یادداشتی برای خبرگزاری دولتی برنا، ادعاهای جهانگیری را به گونه‌ای عریان‌تر تکرار می‌کند و می‌نویسد: «به نظر می‌رسد این اعتراض‌ها از ابتدا خودجوش و مردمی نبوده و سازماندهی شده است. گویا باید جوری وانمود می‌شد که واقعاً مردم از «دولت روحانی» ناراحتند»‌.
همچنین عباس عبدی دیگر سناریست اصلاح‌طلب حامی دولت نیز، همین گفته‌ها را تکرار کرد و گفت: «این گونه رفتارهای دوگانه نشان می‌دهد که عده‌ای مردم را بازیچه فرض می‌کنند تا به اهداف خاص برسند. ولی این مسیر منتهی به نتیجه و مقصود نخواهد شد، زیرا نه مشکلات جامعه محدود به مسائل معیشتی است و نه افرادی که مطالباتی دارند محدود به این افراد و این شهرها هستند. بنابراین چاره‌ای نیست جز آنکه معتقد شویم این رفتار و برنامه‌ها در آن استان و به‌طور مشخص در امور معیشتی پشت پرده‌هایی دارد».
صادق زیباکلام نیز همسو با دیگر چهره‌های وابسته به دولت، با تکرار همین سناریو گفت : «مانند همه وقایع پنج سال گذشته، مخالفان دولت روحانی این روزها هم تلاش می‌کنند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. به عبارت دیگر، آنان می‌خواهند همه این نابسامانی‌ها را که حداقل در سیاست‌های اجرایی غلط دو دهه گذشته ریشه دارد، صرفاً به پای دولت یازدهم و عملکرد شش ماهه دولت کنونی بنویسند. برخی از تندروها، حتی یک گام به جلو گذاشته و از تجمع مردم در برخی شهرها به‌عنوان حرکت اعتراضی علیه دولت استقبال هم کردند».
اما تلاش این جریان برای برخورد جناحی این وقایعه اخیر و بازی سیاسی با اغتشاشات در مطلبی در یکی از سایت‌های وابسته به جریان مدعی اصلاحات کامل شد. آنجا که در اوج بلاهت آشوب ضدانقلاب را نیز به کنسرت و عدم حضور زنان در ورزشگاه ربط داده و نوشت: «آنانی پاسخ دهند که از برگزاری کنسرت موسیقی در شهری به‌رغم شهرهای دیگر جلوگیری کردند و این حس منتقل شد که انگار قوانین جاری و مصرّح کشور در نقاطی جاری و ساری نیست و جوانانی را که با شوق رو به رفتارهای مدنی آورده بودند به جانب نومیدی سوق دادند. آنانی پاسخ دهند که تمام همت خود را مصروف این کردند که ذهن بزرگان را معطوف این کنند که دختری برای تماشای فوتبال - و نه ورزش در کنار پسران - به استادیوم نرود و گروهی مأیوس شدند گرچه اندکی با تغییر چهره و آرایش مردانه سدها را شکستند. »
تلاش نیروهای وابسته به دولت برای فرافکنی ریشه این اعتراضات به سمت رقبا و منتقدان در حالی است که مدعیان توهم توطئه پاسخ نمی‌دهند که چهره‌هایی که خود روزی در برابر شعارهای ساختارشکنانه علیه نظام ایستاده بودند و به دنبال حفظ جمهوری اسلامی بودند، چگونه می‌توانند امروز به بازتولید این شعارها بپردازند و یا در برابر آن سکوت کنند؟!
مطالبات مردم از ضدانقلاب جداست
نکته حائز اهمیتی که این جریان خواسته یا نخواسته به آن توجه و ‌اشاره‌ای ندارد آن است که در این اعتراض‌ها، صف مطالبات مردمی از مغرضان و فرصت‌طلبان ضدانقلاب جداست؛ گرچه بخش عظیمی از جامعه از ناکارآمدی دولت ناراضی هستند و در منگنه گازانبری بیکاری، تورم و رکود گرفتار شده‌اند و از طرفی با دولتی روبه‌رو هستند که پاسخگو نیست و با بی‌محلی به اقتصاد مقاومتی، تأکید ویژه بر واردات و فشار مالیاتی دارد و با این رویکرد در پنج سال گذشته، اقتصاد کشور را به بن بست کشانده اما در این بین، سوءاستفاده برخی فرصت‌طلبان ضدانقلاب که شعارهایشان مورد حمایت آمریکا، منافقان و شبکه‌های تلگرامی ضدانقلاب است و سعی دارند از این اعتراض‌ها آدرس غلط بدهند و نظام را مقصر بدانند، نشان می‌دهد مسیر مردم از افرادی که در پی تشنج و آشوب هستند، جداست.
چه آنکه قیام با شکوه مردم آگاه و بصیر کشورمان در یوم‌الله نهم دی در سراسر ایران اسلامی نشان داد که مردم ما اگرچه «گله‌مندند» اما خطشان از استکبار و عوامل داخلی‌ آن جداست و اگرچه به‌دلیل مشکلات معیشتی مطالبات به‌حق اقتصادی دارند اما هرگز در پازل فتنه‌گران و ایادی استکبار قرار نخواهند گرفت.
از این رو، لازم است که حساب مردم را از ضدانقلاب و مزدوران جدا کرده و مردم نیز به صورت دقیق مطالبات خودشان را بیان کنند و با مشخص کردن جنس شعارهایشان، فضا را به سمتی پیش ببرند که گروه‌های سیاسی مغرض نظام بر موج مطالبات مردمی سوار نشوند و از آب گل‌آلود ماهی نگیرند، چرا که چنین فضایی نه تنها کمکی به حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نخواهد کرد بلکه زمینه‌ساز تشدید فشارها و تحریم‌های دشمن خواهد شد.
گرچه آمریکایی‌ها و جریان معاند ضدانقلاب بارها سعی کرده‌اند از هر اعتراض مردم، سوءاستفاده کنند و شرایط را به نفع خودشان مصادره کنند، ولی به نتیجه نرسیده‌اند و این بار هم به نتیجه‌ای نخواهند رسید، زیرا مردم ایران هیچ ارزش و اعتباری برای ادعاهای پوچ و فرصت‌طلبانه آمریکایی‌ها، منافقان و شخص ترامپ، قائل نیستند و بدون تردید دشمن نمی‌تواند در اراده ملت ایران مبنی بر وحدت و همبستگی خللی ایجاد کند.
ضرورت اقدام عاجل مسئولان
 در شرایطی که از یک سو برنامه‌ریزی‌های مشکوکی صورت گرفته تا از این اعتراضات به حق و مسلم مردم سوءاستفاده و بهره‌برداری جهت‌دار سیاسی شود و مشکلات مردم در این میان از افکار عمومی محو گردد،  و از سوی دیگر دشمن امید و اعتماد مردم را مورد هجوم قرار داده و هزاران توپخانه دروغ‌پردازی و بزرگ‌نمایی مشکلات به‌سوی ملت در حال شلیک است ، قوای سه‌گانه باید ضمن تفکیک میان گلایه‌های مردم به مشکلات معیشتی و آشوبگران، با سعه صدر، صدای مردم را شنیده و برای حل مشکلات مردم گام‌های اساسی بردارند و با دلگرمی به مردم اطمینان دهند که این مشکلات قابل حل است. آنچه مسلم است مشکلات اقتصادی یک روزه حل نمی‌شود ولی مردم باید عزم جدی مسئولان را برای حل مشکلات حس کنند.
مسئولان باید با اقدامات عملی در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم امید را در جامعه تقویت و با اتکا به ظرفیت‌های عظیم مردم بر توطئه دشمن در جنگ اقتصادی غلبه کنند.
با خشونت‌پراکنی و رعب و وحشت
قطعا برخورد می‌شود
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در واکنش به حوادث و اتفاقات اخیر اظهار کرد: حوادث و اتفاقات چند روز اخیر موجب نگرانی، تاثر و ناراحتی مردم عزیزمان شده که همیشه هوشیاری و هوشمندی مردم و اهمیت دادن آنها به نظم و امنیت و قانون موجب شکست هر توطئه‌ای شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی و ارزش‌های والای اسلامی و انسانی چیزی نیست که مردم از آن بگذرند، افزود: هر زمان احساس شود که مردم باید در صحنه حضور پیدا کنند، خواهند آمد.
وزیر کشور تاکید کرد: گروه‌ها، اقشار و طبقات مختلف مردم اعلام حضور و به صحنه آمدن داشته‌اند که اگر لازم باشد به موقع خواهند آمد.
رحمانی فضلی با تاکید بر لزوم رعایت نظم، قانون و امنیت ، مدارا و خویشتن‌داری نیروهای انتظامی، امنیتی و مسئولان مربوطه را تحسین‌برانگیز توصیف کرد و گفت: فضای ایجاد شده نه تنها برای امنیت، تولید و ‌اشتغال کشور بهره‌ای ندارد بلکه موجب آسیب رساندن به تولید،‌ اشتغال و امنیت کشور می‌شود.
وی با بیان اینکه در طول سال‌های اخیر شاهد برگزاری تجمعات مختلف مردمی با رعایت قانون و نظم پیرامون مسائلی همچون پدیده شاندیز، موسسات مالی و اعتباری و موضوع بازنشستگان و... بوده‌ایم که با پیگیری دولت، مجلس و قوه‌قضائیه نسبت به حل بسیاری از آنها اقدام شده است، گفت: کسانی که اقدام به تخریب اموال عمومی، بی‌نظمی و بی‌قانونی کرده و موجب سلب امنیت مردم می‌شوند در قبال قانون مسئول‌اند و باید پاسخگوی رفتارهای خود بوده و هزینه آن را بپردازند.
وزیر کشور بیان کرد: دولت، مجلس و قوه‌قضائیه مصمم به پیگیری مطالبات مردم برای حل مشکلات آنها هستند.
رحمانی فضلی با ‌اشاره به سوءاستفاده برخی افراد از فضای مجازی در اتفاقات اخیر گفت: کسانی که از فضای مجازی سوءاستفاده کردند و از آن در جهت سلب امنیت، بی‌نظمی، قانون‌شکنی و تخریب اموال مردم استفاده کردند، نشان دادند که استفاده از ظرفیت این امکان بهانه است، آنها به‌دنبال خشونت‌پراکنی و رعب و وحشت هستند که قطعا با این نوع رفتار برخورد خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه در آرامش، امنیت و نظم و در چهارچوب قانون بهتر می‌توان پیگیری مطالبات شد، تصریح کرد: مردم عزیزمان همواره با تاکید بر روش‌های قانونی پیگیر حقوق خود بوده و خواهند بود لذا نباید تخریب‌ها و تجاوز به حقوق عمومی و شهروندی جامعه را به حساب مردم فهیم و عزیزمان گذاشته شود.
وزیر کشور تصریح کرد: در شرایط کنونی حفظ آرامش، دعوت به نظم و قانون و تقویت وحدت، انسجام و هماهنگی و همکاری و پیگیری خواست و مطالبه مردم بهترین راه برقراری امنیت عمومی و پاسخگویی مناسب به مردم است.
2 کشته و ۶ زخمی
در درگیری‌های شنبه شب دورود
ماشاءالله نعمتی، فرماندار دورود با ‌اشاره به کشته شدن 2 نفر و زخمی شدن 6 نفر در درگیری‌های عصر شنبه شهرستان دورود گفت: 4 نفر از زخمی‌شدگان به صورت سرپایی مداوا شدند و دو نفر همچنان در بیمارستان بستری هستند اما حال عمومی‌شان خوب است.
وی درباره تعداد دستگیرشدگان اغتشاشات در این شهرستان گفت: تعداد بازداشتی‌ها بالا نبوده است.
نعمتی همچنین در‌باره ردپای گروه‌های تکفیری و معاند در پشت پرده کشته‌شدگان اغتشاشات این شهرستان گفت که تا نتیجه بررسی‌ها مشخص نشود نمی‌توان در این باره اظهارنظر کرد.
در حال بررسی جعبه سیاه ناآرامی‌های
اخیر هستیم
اسماعیل جبارزاده، معاون سیاسی وزیر کشور در نشست خبری که عصر دیروز در وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران در مورد وقایع روزهای اخیر بیان داشت: در حال بررسی جعبه سیاه ناآرامی‌های اخیر هستیم. آمار مشخصی از تعداد بازداشت‌شده‌ها وجود ندارد و طبیعی است که افرادی که به اموال عمومی آسیب برسانند بازداشت شوند.
معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: دولت بنای تعطیلی شبکه‌های اجتماعی را ندارد، اما وقتی اختلالی در نظم عمومی ایجاد شود طبیعی است که به شکل مقطعی، دست به محدودیت بزنیم.
جبارزاده در مورد اتفاقات لرستان خاطرنشان کرد: درخصوص اتفاقات لرستان و اخبار کشته‌شده‌ها، استانداری لرستان در حال بررسی است و اعلام می‌شود.
وی بیان داشت: انتظار ما از اصحاب رسانه ‌این است که رسالت اصلی و ملّی خود را در این روزها به نحو احسن انجام دهند. در فضای آرام است که می‌توان مسائل را مدیریت کرد. رسانه‌ها با هر خط فکری که هستند بدانند این کشور و نظام برای همه است و کشور باید حفظ شود و به جز ما ایرانیان دلسوز کسی نمی‌تواند به حفظ کشور کمک کند.
معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: در فضای آرام و امن است که می‌توان شاخص‌های اقتصاد را بهبود بخشید و این امر، مستلزم سرمایه‌گذاری خصوصی است. اگر ناامنی باشد، سرمایه‌گذار خصوصی هم نخواهد آمد
جبارزاده درخصوص نقش بیگانگان در این زمینه افزود: این نیز به همان جعبه سیاه مربوط می‌شود که در حال پیگیری هستیم؛ با مراجعه به توئیت‌ها و اظهارات برخی‌ها، مشخص می‌شود که منشأ برخی حوادث کجاست.
وی بیان داشت: کسانی که در بیرون، دل به این اتفاقات خوش کرده‌اند شناختی از مردم ما ندارند. مردم هر وقت احساس وظیفه کنند به میدان می‌آیند. متأسفم به حال کسانی که این روزها از ناآرامی‌ها اظهار خوشحالی می‌کنند. این ناآرامی‌ها کاملاً خلاف امنیت و مصالح ملی ما است.
معاون سیاسی وزیر کشور در عین حال به این مسئله ‌اشاره نکرد که به جز ضد انقلاب و دشمنان تابلودار نظام چه کسانی از این ناآرامی‌ها ابراز خوشحالی کرده‌اند؟!
وضعیت نسبتاً آرام شب گذشته پایتخت
شب گذشته تهران نسب به شنبه شب وضعیت آرام‌تری داشت و اکثر خیابان‌ها و محلات تهران برخلاف شایعه‌پراکنی رسانه‌های معاند آرام بود. تنها تجمعات پراکنده برخی افراد در مسیر خیابان انقلاب از جمله چهارراه ولی‌عصر موجب به‌وجود آمدن ترافیک و مختل شدن عبور و مرور در ساعات شلوغی شهر در این خیابان شد.
ماموران نیروی انتظامی از قبل در مناطقی نظیر چهارراه ولی عصر، پارک دانشجو، میدان فردوسی و خیابان انقلاب مستقر شده و اجازه تشکیل تجمعات آشوبگران را ندادند.
اکثر کسبه اما به‌دلیل نگرانی از تکرار وقایع شنب شب‌ و تخریب اموال عمومی توسط اغتشاشگران، مغازه‌های خود را زودتر تعطیل کردند.
به گزارش فارس، شنبه شب گذشته برخی ناآرامی‌ها در این منطقه رخ داد که نهایتا به اغتشاش انجامید و تجمع‌کنندگان به بسیاری از اموال عمومی ازجمله تابلوهای شهری، نرده‌های وسط خیابان، تیرهای چراغ راهنمایی و رانندگی و ایستگاه‌های بی.آر.تی آسیب زدند. به گفته مسئولان دولتی، این تجمعات غیرقانونی بوده و مجوزی برای آنها صادر نشده است.
با تصمیم مراجع امنیتی نیز برخی شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام و اینستاگرام برای جلوگیری از تجمعات محدود شده است.