اعتراض‌ها فرصت است؛ نه تهدید

آرمان: رئیس‌جمهور بار دیگر با مردم سخن گفت؛ آنچه دکتر حسن روحانی بیان می‌کند نه یک دستور بلکه در راستای حفظ حقوق متقابل معترضان و منتقدان و همچنین نهادهای مسئول است. او روز یکشنبه در جلسه هیات دولت با تاکید بر حق اعتراض هموطنان به آنها توصیه کرده بود که خواسته‌ها و اعتراضات خود را از راه قانونی به گوش مسئولان برسانند. دیروز هم رئیس‌جمهور در جلسه با روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس، به موضوع حوادث چند روز گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: طی چند ماه گذشته ما یک انتخابات بسیار شکوهمند و شاید رقابتی‌ترین انتخابات را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشتیم. به گزارش ایسنا؛ دکتر حسن روحانی افزود: حضور و مشارکت گسترده مردم در سراسر کشور در این انتخابات که حتی با یک مساله امنیتی و یا نزاع و برخوردی میان مردم مواجه نبود، بسیار چشمگیر بود و گروه‌های حاضر در جامعه هر کدام نظر خودشان را می‌گفتند. این روند و برگزاری یک انتخابات عظیم و پرشکوه و با حضور گسترده مردم، پیروزی بزرگی برای ملت و انقلاب و کشور بعد از حدود 39 سال بود.
آمریکا در رد برجام تنهاست
رئیس‌جمهور با بیان اینکه البته موضوع برجام فراز و نشیب دارد، گفت: طبیعی و معلوم است موضوعی که یک طرف ما، قدرت‌های بزرگ هستند، مخصوصا یکی از آن کشورها آمریکا است که با ما دشمنی دارد، فراز و نشیب داشته باشد. به هر حال آمریکا شکست بزرگی در برابر متحدینش و حتی اروپا متحمل شد. فقط یکی دو کشور و یک رژیم منفور غاصب از آمریکا حمایت کردند و همه دنیا در برابر این کشور ایستاد. این یک پیروزی بزرگ و عظیم و بین‌المللی برای همه ما بود و دنیا هم این پیروزی را دید. وی اظهار داشت: مساله بعدی موفقیتی بود که برای ثبات و امنیت منطقه و برای از بین بردن تروریسم به دست آوردیم. هیچ‌کس تردید ندارد که ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه، نقش مهم و اساسی داشته است. امروز هم برای صلح، آینده سوریه، ثبات بیشتر عراق، ثبات بیشتر در لبنان و برای دفاع از مظلومین، همه جا ایران نقش مثبت دارد.
دستاورد‌های اقتصادی


رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امسال رشد اقتصادی ما در 6‌ماهه اول، 6‌درصد است. تمام کشورها به‌طور متوسط رشد اقتصادی‌شان 2 الی 3‌درصد است. رشد اقتصادی ما از متوسط دنیا بهتر است و ما پیش رفتیم. ما 700‌هزار شغل درست کردیم. نتیجه در تابستان امسال نسبت به تابستان پارسال، گواه یک کار عظیم است؛ 700‌هزار شغل درست کردن، مگر کار کمی است؟
سه برابری یارانه
رئیس‌جمهور گفت: دهک‌های بسیار پایین و مستضعف ما که مستمری آنها امسال، یعنی در 96 نسبت به سال 95 به‌طور متوسط بیش از سه برابر شده است. کجا داریم؟ در کدام کشور که اقشار سطح پایین جامعه آن 8 الی 10‌میلیون نفر است، مستمری این افراد در طول یکسال نسبت به سال گذشته به‌طور متوسط بالای 3 برابر شده است. ما کار عظیمی کردیم.
حوزه انرژی
رئیس‌جمهور اظهار داشت: خودکفایی در تولید گندم، گازوئیل و صادرات گازوئیل داریم و به سمت خودکفایی در تولید بنزین می‌رویم که کار عظیمی است. در پارس جنوبی، در طول 4 سال معادل همه سال‌های قبل کار کرده‌ایم. فازهای 10 - 11 را به ثمر رساندیم که کار بسیار عظیم و بزرگی است.
حوزه بهداشت
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان نگاه کنیم که نسبت به 5 الی 7 سال پیش وضع‌مان بهتر شده است یا نه؟ ممکن است یکسری مشکلاتی باشد، ما که نمی‌گوییم همه مشکلات حل شده است. اینکه بعضی‌ها می‌گویند ما نگوییم کشور ما گل و بلبل است، بله درست است. گل و بلبل نیست، مشکل داریم.
ادامه صفحه6