جنبش تغییر کردستان عراق: دو حزب بارزانی و طالبانی باید کنار بروند

رهبر حزب تغییر اقلیم کردستان از تلاش این حزب و همپیمانانش برای کنار زدن دو حزب سنتی اقلیم یعنی دموکرات و اتحادیه میهنی از عرصه قدرت در این منطقه خبر داد.
به گزارش "ایسنا"، به نقل از سومریه نیوز، دو حزب دموکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی و اتحادیه میهنی کردستان، به رهبری جلال طالبانی، رئیس‌جمهور فقید عراق از ابتدای تشکیل اقلیم بر این منطقه حکمرانی می‌کنند.
کاروان هاشم، از رهبران جنبش تغییر تاکید کرد: جنبش تغییر به دنبال تشکیل یک جبهه سیاسی متحد با طرف‌های سیاسی اقلیم کردستان عراق است و این جنبش با شماری از طرف‌های سیاسی برای تشکیل این جبهه رایزنی‌هایی را انجام می‌دهد.
وی در ادامه افزود: این جبهه به دنبال کنار زدن دو حزب سنتی اقلیم از عرصه قدرت است.


رهبر جنبش تغییر پیشتر اعلام کرده بود که از هیچ تلاشی برای به نتیجه رساندن این طرح فروگذار نخواهد کرد.
در همین راستا، عبدالله ورتی، از اعضای "جنبش جهاد اسلامی کردستان عراق" از تلاش حزبش برای تشکیل جبهه سیاسی جهت فشار وارد کردن برای برگزاری انتخابات زودهنگام در اقلیم کردستان عراق خبر داد و بر ضرورت تغییر نقشه سیاسی در این اقلیم تاکید کرد.
از سوی دیگر مشاور رئیس‌جمهوری عراق فاش کرد، توافق‌هایی برای تشکیل کمیته‌ای عالی جهت گفت‌وگو میان بغداد و اربیل وجود دارد و این کمیته به ریاست رئیس‌جمهوری خواهد بود.
به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، امیر الکنانی، مشاور فواد معصوم، رئیس‌جمهوری عراق اظهار داشت: طرحی از سوی رئیس‌جمهوری برای آغاز گفت‌وگو میان بغداد و اربیل پیشنهاد شده و در این راستا نامه‌ای به هر دو طرف بحران و نیز سازمان ملل ارسال شده است.
به گفته الکنانی، توافق‌هایی درخصوص تشکیل کمیته‌ای عالی برای گفت‌وگو به ریاست معصوم حاصل شده و امیدواریم که در روزهای آتی شاهد موفقیت این طرح باشیم.الکنانی افزود: همه طرف‌ها تمایل خود را به گفت‌وگو نشان دادند، اما تا این لحظه طرف مشخصی برای نظارت بر گفت‌وگو تعیین نشده است. به همین دلیل پیشنهاد شده که این کمیته به ریاست فواد معصوم برگزار شود.
وی ادامه داد: این گفت‌وگوها هفته آتی آغاز می‌شوند، اما در حقیقت زمان مشخصی برای آغاز آنها تعیین نشده و به خطوط کلی در نحوه برگزاری آنها دست نیافته‌ایم.همزمان رسانه‌های کرد زبان نزدیک به حزب دموکرات کردستان به ریاست مسعود بارزانی اعلام کردند که رئیس‌جمهوری پاسخ‌های مثبتی از سوی حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق و نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم درباره طرحش دریافت کرده است.
برخی منابع بدون ارائه اطلاعات بیشتر اعلام کردند که به زودی شاهد تحولاتی در این پرونده خواهیم بود.این منابع درباره نقش سازمان ملل در گفت‌وگوهای آتی اظهار داشتند، نقش این سازمان بر ارائه مشاوره‌های فنی منحصر خواهد بود نه نظارت بر گفت‌وگوها، نظارت جامعه جهانی بر این گفت‌وگو به معنای بین‌المللی کردن مساله است.
سایر اخبار این روزنامه
وام جدید 80 میلیون تومانی مسکن با سود کم در راه است موگرینی: اتحادیه اروپا همچنان به تلاش‌ها برای اجرای برجام توسط همه طرفها ادامه می‌دهد وزیر بهداشت: 80 درصد عوامل موثر بر سلامت در اختیار وزارت بهداشت نیست مجمع روحانیون مبارز: مردم هوشیار و مراقب باشند آمریکای فریبکار حامی آشوبگران است سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: مردم خیلی سریع بین جریان اغتشاش و مطالبه گران اقتصادی تفکیک قائل شدند این واقعیت را بپذیریم سخنگوی دولت در نشست خبری: به وقت مناسب از پشت پرده حوادث‌اخیر اطلاع‌رسانی می‌شود رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هفتگی با تعدادی از خانواده‌های شهیدان: دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی هم پیمان شده اند جنگ لفظی آمریکا و پاکستان؛ اسلام‌آباد: از آمریکا صدقه‌ نگرفتیم هشدار حماس به رژیم صهیونیستی درباره ادامه حمله به غزه جنبش تغییر کردستان عراق: دو حزب بارزانی و طالبانی باید کنار بروند به آتش کشیده شدن بیش از هزار خودرو در فرانسه درماندگی ائتلاف سعودی در باتلاق جنگ یمن دکتر جهانگیری در دیدار نمایندگان استان اردبیل: با تعامل خوب میان دولت و مجلس گره‌های کشور گشوده می‌شود خیابان انقلاب تهران سه شنبه شب آرام بود عذرخواهی آذری جهرمی از فعالان کسب و کارهای اینترنتی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هفتگی با تعدادی از خانواده‌های شهیدان: دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی هم پیمان شده اند رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هفتگی با تعدادی از خانواده‌های شهیدان: دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی هم پیمان شده اند رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هفتگی با تعدادی از خانواده‌های شهیدان: دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی هم پیمان شده اند رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هفتگی با تعدادی از خانواده‌های شهیدان: دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی هم پیمان شده اند رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هفتگی با تعدادی از خانواده‌های شهیدان: دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی هم پیمان شده اند