فضای مجازی فرصت مطالعه مفید و کتابخوانی را از جوانان گرفته است

شهروند| نماینده رهبر انقلاب در جمعیت هلال‌احمر کسب معرفت و دانش را لازمه پیشرفت جوامع اسلامی دانست و گفت: رشد علمی، بصیرت و بینش مسلمانان نقطه قوت جهان اسلام است و موجب تحقق وعده‌های پیروزی حق علیه باطل خواهد شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در جمع مدیران و کارکنان این جمعیت با اشاره به وظیفه خطیر مسلمانان در حفاظت از دین مبین اسلام افزود: همه افراد جامعه اسلامی مسئول حفظ نظام، انقلاب اسلامی، دین و امت اسلام هستند و در این مسیر نه‌تنها باید از مرزهای جامعه اسلامی بلکه از مرزهای عقیدتی، انقلابی نیز مرزبانی کنند.
نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر با بهره‌گیری از صحیفه سجادیه گفت: امام سجاد(ع) در دعای بیست‌وهفتم این صحیفه بعد از ذکر صلوات، مرزبانان جهان اسلام را دعا کرده تا با دانش، معرفت، بصیرت، همت، تلاش و غیرتشان از تمامیت مرزهای جامعه اسلامی پاسداری کنند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی با تأکید بر لزوم شناخت عمیق کتاب لبریز از معارف و آموزه‌های والای صحیفه سجادیه افزود: بیان سه نکته علم، معرفت و بصیرت در یک فراز از این نیایش نشان‌دهنده میزان اهمیت رشد مفاهیم آنها در فرهنگ دنیای اسلام و مسلمانان است که باید در جهت رشد و ترقی جامعه بزرگ اسلام از مفاهیم عمیق آنان اطلاع داشت.
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر در همین زمینه ادامه داد: علم، آگاهی یافتن به ندانسته‌هاست و به کلیت‌ها اشاره دارد؛ حال آن‌که معرفت، دستیابی به جزییات حقایق عالم و درک تصورات کامل از آن است و بر هر فرد مسلمانی واجب است که نسبت به اطراف خود علم و معرفت


داشته‌باشد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی بصیرت به معنای دانایی، هوشیاری، بذل توجه و دقت در امور را نقطه تعالی رشد فرهنگی مسلمانان دانست و افزود: این امر مستلزم دستیابی به علم و معرفت نسبت به دین و جامعه است و زمانی که مسلمانان با بصیرت قدم در راه حفاظت از جامعه اسلامی بردارند، قطعا فتنه دشمنان در نطفه خفه و راه ترقی، تعالی و رفع مشکلات هموار می‌شود.
نماینده رهبر انقلاب در جمعیت هلال‌احمر با تأکید بر محوریت نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی افزود: در این نامه معظم له به جوانان اروپایی توصیه فرمودند اسلام را از دریچه خود اسلام بشناسید و کتاب‌های منتشرشده در این زمینه از دانشمندان اسلامی را مطالعه کنید تا آگاهی و بصیرت درست را به دست آورید. حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در ادامه به گسترش فعالیت‌های جوانان در شبکه‌های مجازی اشاره کرد و گفت: متاسفانه این مسأله موجب شده تا میزان سرانه مطالعه کتاب در کشور بسیار کاهش یابد و کتاب در جامعه اسلامی ما کمرنگ و کتابفروشی‌های با قدمتی چندین‌ساله به تعطیلی کشانده شود. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشتازی مسلمانان در دستیابی به علم و دانش در قرون گذشته خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها نیز پیشرفت خود را مدیون مسلمانان و جهان اسلام هستند؛ چرا که اساس این موضوع با مطالعه کتاب‌هایی همچون تاریخ اندلس و دانش مسلمین به‌خوبی قابل درک خواهد بود.
نماینده رهبر انقلاب در جمعیت هلال‌احمر کسب معرفت و دانش را لازمه پیشرفت جوامع اسلامی دانست و گفت: رشد علمی، بصیرت و بینش مسلمانان نقطه قوت جهان اسلام است و موجب تحقق وعده‌های پیروزی حق علیه باطل خواهد شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی بخش پایانی سخنان خود را به تأکید تعالیم اسلام بر بشردوستی اختصاص داد و گفت: همان‌گونه که در آیات، روایات و احادیث مشاهده می‌شود، پیامبران و ائمه اطهار همواره حفظ کرامت بشری را به‌دور از هر رنگ و نژاد و زبانی در صدر تعالیم خود قرار داده‌اند.