وکیل رئیس دولت اصلاحات خبر داد احضار سردار نقدی

وکیل سیدمحمد خاتمی از احضار سردار نقدی به دلیل شکایت موکل خود خبر داد. «سیدمحمد انجام» درباره آخرین وضعیت پرونده شکایت سیدمحمد خاتمی از سردار نقدی،گفت: حسب اعلام شعبه رسیدگی کننده با توجه به بخشنامه قوه قضاییه مبنی بر احضار فرماندهان و مقامات نظامی دارای درجه سرداری از طریق دفتر ویژه ستاد کل نیروهای مسلح در دفتر مقام معظم رهبری مراتب احضار سردار نقدی به آن دفتر اعلام شده است، روز 29 دی ماه سال گذشته بود که وکیل خاتمی اعلام کرد که به خاطر برخی اتهام‌زنی‌های رئیس سابق بسیج نسبت به سید محمد خاتمی، از وی شکایت
شده است.
شکایت از رئیس سابق بسیج
پیش از این وکیل سیدمحمد خاتمی در گفت‌وگو با ایلنا درباره علت شکایت از رئیس سابق بسیج اعلام کرده بود که «چندی پیش سردار نقدی در مصاحبه‌ای با روزنامه شرق اعلام می‌کند که آقای خاتمی برای پیشبرد کارهای خود از پادشاه عربستان پول دریافت می‌کند.این اقدام سردار نقدی که نوعی توهین و تشویش اذهان عمومی است از این‌رو حدود دو هفته پیش شکایتی از سوی رئیس دولت اصلاحات تنظیم شد.


سردار نقدی که پیش از این درباره سید محمد خاتمی بارها گفته بود که وی از شاه عربستان برای امور سیاسی و انتخاباتی پول گرفته است در گفت‌وگو با روزنامه یزد این موضوع را دوباره مطرح کرد و حتی در واکنش به خبرنگار که گفته بود این موضوع تکذیب شده است، بیان کرد از من شکایت کنند و مرا محاکمه کنند.
نقدی: خاتمی از پادشاه بحرین و عربستان آدم‌کش پول گرفته
محمدرضا نقدی، البته بهمن 94 نیز در همایش فرماندهان بسیج، مربیان حلقه‌های صالحین، گردان‌های عاشورا و الی‌‌بیت‌المقدس یزد اظهار کرده بود: ما نباید به کسی که از پادشاه بحرین و عربستان آدم‌کش پول گرفته ولو اینکه روحانی، سید و رئیس جمهور بوده باشد، افتخار کنیم، زیرا یزد افتخاراتی مانند شهید صدوقی و آیت‌الله خاتمی دارد. او همچنین گفته بود: شاه عربستان و بحرین برای فعالیت آن فرد هزینه می‌کنند تا برای انتخاب افراد در مجلس و ریاست جمهوری نظر بدهد.
همین موضوع سبب شد تا رئیس دولت اصلاحات بالاخره اقدام به شکایت از وی کند. وکیل سیدمحمد خاتمی در گفت وگو با آنا درباره جزئیات این شکایت گفت: چون این ادعا مبنایی ندارد قریب دو هفته پیش یک شکایت کیفری با عنوان نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی علیه سردار نقدی در شعبه 4 بازپرسی دادسرای رسانه ثبت کردیم که در حال رسیدگی است.وی درباره علت طرح شکایت از سوی رئیس دولت اصلاحات گفت: سال 88 در برنامه «دیروز،‌ امروز، فردا» آقای شریعتمداری موضوع جرج سوروس را علیه آقای خاتمی مطرح کرد. البته آقای خاتمی مشی شکایت ندارد، اما در دیداری که با علما و مراجع قم داشتند وقتی این مسئله مطرح می‌شود به آقای خاتمی می‌گویند که اگر مسئله واقعیت ندارد شکایت کنید، به همین خاطر تصمیم به طرح شکایت گرفته شد.
نقدی به دادگاه مراجعه نکرده است
این احضار در حالی صورت گرفته است که وکیل سیدمحمد خاتمی تصریح کرد: تاکنون متهم به مرجع قضایی مراجعه‌ای نداشته و حسب درخواست آن دفتر مستندات پرونده نیز برای آن دفتر ارسال‌شده است.
تایید سخنگوی دستگاه قضایی
سخنگوی قوه‌قضاییه نیز روز گذشته به این موضوع اشاره کرد و در پاسخ به سوال ایلنا درباره اینکه پرونده شکایت سید محمد خاتمی از سردار نقدی، گفت:«این پرونده در همان مرحله‌ای است که قبلا گفتم.» وی در بهمن ماه جاری در یکصد و هفتمین نشست سخنگوی قوه‌قضاییه با تایید شکایت رئیس دولت اصلاحات از سردار نقدی گفت: این شکایت در دادسرا ثبت شده و هم‌اکنون در مرحله مقدماتی قرار دارد و در دادسرا در این مورد تحقیق می‌شود.وی افزود: هر فردی که تظلم‌خواهی و شکایت کند، در دادگستری ثبت و رسیدگی می‌شود، به طوری که هم‌اکنون برخی از متهمان و مجرمان علیه دیگران شکایت می‌کنند، در حالی که خودشان در زندان هستند به موضوع رسیدگی و پیگیری می‌شود.
شکایت از حسین شریعتمداری
وکیل سیدمحمد خاتمی در مصاحبه چند ماه پیش خود گفته بود: شکایت از حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان نیز در شعبه 2 بازپرسی کارکنان دولت مورد رسیدگی قرار گرفت و آقای شریعتمداری یک نوبت احضار و تفهیم اتهام شد. او در آن جلسه گفته بود که طرح این شکایت خیلی مسخره است و آقای خاتمی هم قبول دارد ولی این وکیل سرخود این مسئله را پیگیری می‌کند.
انجام همچنین اظهار کرد:‌ شکایت از آقای شریعتمداری به این دلیل که باید همه شکایت‌ها از یک فرد در یک پروسه رسیدگی شود با سایر شکایت‌ها تجمیع شد، ولی گویا دادستان خواهان آن بود که این شکایت به طور جداگانه پیگیری شود و من چند بار سعی کردم با مراجعه به دفتر دادستان پیگیر آن شوم، ولی تا به حال به نتیجه مشخصی نرسیده است. وکیل رئیس دولت اصلاحات گفت: من از آقای خاتمی کسب اجازه کردم که طرح شکایت از سردار نقدی را در رسانه‌ها مطرح کنم.
داستان کیهان از دیدار خاتمی با جرج سوروس
گفتنی است؛ مدیر مسئول روزنامه کیهان همچنین در پاورقی روزنامه خود به تاریخ (یکشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 92) گزارشی را تحت عنوان «رابط آمریکاییِ محمد خاتمی با ریچارد فرای کیست؟» منتشر کرده بود و در بخشی از آن آورده بود: «مهر 1386 که «محمود احمدی‌نژاد» در خبرسازترین سفرش نیویورک را منفجر کرد، نشانه‌های یک معامله کثیف میان آمریکایی‌ها و اصلاح‌طلبان برای سقوط «دولت نهم» به چشم می‌آمد.یک سال قبل «محمد خاتمی» با ویزای ویژه رئیس‌جمهور آمریکا برای 2 هفته به شرق ایالات متحده رفت و عصر دوشنبه 20 شهریور 1385 پس از دیدار با جرج سوروس از رهبران «کودتای مخملی» و سیدحسین نصر از رهبران «سنت‌گرایی» راهی تپه‌های معروفِ «بیکون هیل» نیویورک شد تا در واپسین نقطه توقف خود شام آخر را در منزل زنی به نام دکتر الگا دیویدسن صرف کند. ماموران FBI در طول مسیر حضور داشتند و مسیرهای منتهی به خیابان «ریورز 82» شدیداً کنترل می‌شد. همه چیز نشان می‌داد که شخصیت‌های سرشناسی عازم «ضیافت بلوط سبز» هستند.»
ادامه درصفحه 11
سایر اخبار این روزنامه
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌جمهوری آذربایجان: خیر دولت آذربایجان در همراهی با احساسات مذهبی مردم است انتقاد رئیس مجلس و نمایندگان از صداوسیما سانسور رسانه ملی به لاریجانی رسید نظر محمد‌ جواد‌ ظریف د‌رباره آیند‌ه خود‌ و وزارتخانه زیر نظرش ترجیح می‌د‌هم کسی د‌یگری وزیر خارجه شود‌ حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با «همدلی»: ترامپ درباره برجام «بلوف» می‌زد شهرام شکوهی د‌‌‌ر گفت‌و‌گو با همد‌‌‌لی: برگزاری کنسرت د‌‌ر ایران یک فرآیند‌‌ برد‌‌ و باخت است مرتضی بهروزی فرد،کارشناس اقتصاد انرژی در گفت‌وگو با همدلی: قطع کامل وابستگی بودجه به نفت در 4 سال محال است احسان اقبال سعید تفکر تکفیر؛از سینما تا سیاست وکیل رئیس دولت اصلاحات خبر داد احضار سردار نقدی سخنگوی قوه قضاییه خبر داد پرونده بقایی همچنان باز است تلاش احمدی‌نژاد برای دیده شدن در گفت‌وگوی همدلی با نمایندگان مجلس جهانگیری در نامه به وزیر اطلاعات و دادستان تهران خواستار برخورد با دروغ‌پراکنی مخالفان دولت شد نظر محمد جواد ظریف درباره آینده خود و وزارتخانه زیر نظرش ترجیح می‌دهم کسی دیگری وزیر خارجه شود