درجریان روند معالجه‌آیت‌ا... شاهرودی هستیم

آرمان: رئیس جمع تشخیص مصلحت نظام به جهت درمان بیماری درخارج از کشور بسر می‌برد. این خبر زمانی منتشر شد که فرزند آیت‌ا... هاشمی شاهرودی از تعطیلی کلاس خارج از فقه پدر خبرداد. درگذشته آیت‌ا... شاهرودی در داخل کشور جهت درمان بیماری خود بستری شده بود. رئیس پیشین قوه قضائیه بعد از رحلت آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی وپس از دوره کوتاهی مدیریت آیت‌ا... موحدی کرمانی طی حکمی از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جانشین آیت‌ا... هاشمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شدند. مسئولیتی که همزمان با سفر رئیس تشخیص مصلحت نظام مجددا تا بازگشت آیت‌ا... شاهرودی به آیت‌ا... موحدی کرمانی سپرده شده است.
جریان درمان
هرچند برخی تصاویر از دیدار پرفسور سمیعی در خارج از کشور با آیت‌ا... هاشمی شاهرودی در رسانه‌ها منتشر شده است اما اخباری در مورد روند درمان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تا این لحظه منتشر نشده است. با این حال سخنگوی وزارت بهداشت در مورد ابعاد درمان آیت‌ا... شاهرودی در خارج از کشور اعلام کرد: در جریان جزئیات هستیم اما اعلام آن بر حسب صلاحدید ایشان و خانواده ایشان انجام می‌شود و در مورد سایر افراد هم اگر اجازه‌ای داده نشود نمی‌توانیم اعلام کنیم. به‌گزارش ایلنا، ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره وضعیت سلامتی آیت‌ا... هاشمی شاهرودی افزود: در مورد وضعیت بیماران اعم از افراد عادی، سیاسی، ورزشکار، هنرمند و غیره طبق اصول اخلاقی و قانونی، باید خانواده‌‌شان اعلام کنند یا باید به ما محول شود که اعلام کنیم. وی تاکید کرد: در جریان جزئیات هستیم اما اعلام آن برحسب صلاحدید ایشان و خانواده ایشان انجام می‌شود و در مورد سایر افراد هم اگر اجازه‌ای داده نشود نمی‌توانیم اعلام کنیم.
جلسات مجمع


همچنین در چند در جلسه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به دلیل سفر درمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به خارج از کشور، آیت‌ا... موحدی کرمانی اداره جلسات را بر عهده داشته است. پس از درگذشت آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام تا انتصاب آیت‌ا... هاشمی شاهرودی، آیت‌ا... موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و عضو مجمع ریاست موقت جلسات این نهاد را بر عهده داشت که اکنون نیز در نبود آیت‌ا... شاهرودی مسئولیت جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده داد.