بايد حرف‌هاي مردم را شنيد و به آنها پاسخ داد

آرمان: مقام معظم رهبری در دیدار هزاران نفر از مردم قم با تجلیل و تحسین حرکت عظیم، پر شور، به‌موقع و منسجم ملت در روزهای اخیر، به تشریح ابعاد و لایه‌های مختلف توطئه دشمنان برای سوءاستفاده از مطالبات به حق مردم پرداختند و با بیان سخنان مهمی خطاب به آمریکایی‌ها، مسئولان کشور و مردم تاکید کردند: ایستادگی و نبرد «ملت با ضد ملت»، «ایران با ضد ایران» و «اسلام با ضد اسلام» همچون چهل سال گذشته ادامه خواهد داشت اما کینه‌ورزی دشمن نباید موجب شود مسئولان از ضعف‌ها و مشکلات مردم و به‌ویژه طبقات ضعیف غافل شوند. ایشان در ابتدای سخنان خود، با گرامیداشت سالروز قیام نوزدهم دی سال ۱۳۵۶، مردم قم را شجاع، سرشار از انگیزه و امید و در صراط مستقیم انقلاب دانستند و گفتند: مردم قم امسال همانند سال‌های گذشته در راهپیمایی نهم دی شرکت کردند اما هنگامی که قضایای اخیر به‌وجود آمد، چهار روز بعد یعنی در روز سیزدهم دی، آن حرکت عظیم را آفریدند.
ایستادگی
مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه حرف ملت ایران به‌ویژه جوانان در چهل سال گذشته، «ایستادگی در مقابل زورگویی و زیربار قدرت‌ها نرفتن» بوده است، افزودند: ملت ایران همچنان با همان منطق، اهداف والای خود را دنبال می‌کند اما با انگیزه‌تر و پرتجربه‌تر از گذشته شده است و جوانان انقلابی کشور نیز پرتعدادتر از اول انقلابند. ایشان قضایای روزهای اخیر را شواهد روشنی از این روحیه ملت ایران دانستند و گفتند: ملت ایران از روز نهم دی که این آتش‌بازی‌ها و شیطنت کاری‌ها آغاز شد، در نقاط مختلف کشور، حرکت خود را آغاز کردند اما هنگامی که دیدند مزدوران دشمن دست‌بردار نیستند، پی‌درپی و در روزهای متوالی، راهپیمایی‌ها تکرار شد. مقام معظم رهبری تاکید کردند: این راهپیمایی‌ها حوادث معمولی نیست و این حرکت عظیم، منسجم و مردمی در مقابل توطئه دشمن و با چنین نظم، بصیرت، شور و انگیزه در دنیا بی‌نظیر است. ایشان در توصیف حرکت مستمر ملت، گفتند: این نبرد «ملت با ضد ملت»، نبرد «ایران با ضد ایران» و نبرد «اسلام با ضد اسلام» است که از این پس نیز ادامه خواهد داشت. مقام معظم رهبری خاطرنشان کردند: البته این مبارزه و ایستادگی و مقاومت موجب نشده است که ملت از دیگر ابعاد زندگی از جمله پیشرفت‌های علمی و تأمین امنیت و آرامش غافل شود. ایشان ریشه تمام دشمنی‌ها و توطئه‌ها بر ضد ملت ایران را «انقلاب اسلامی» دانستند و تاکید کردند: تمام حرکات ناکام دشمن در این چهل سال، در واقع پاتک به انقلاب است، زیرا انقلاب حضور سیاسی دشمن را ریشه‌کن کرد. مقام معظم رهبری گفتند: این بار هم ملت ایران با ایستادگی همچون سدی محکم و ملی با قدرت تمام به آمریکا و انگلیس و لندن‌نشینان گفت که نتوانستید و بعد از این هم نخواهید توانست.
قدردانی از ملت


مقام معظم رهبری به میلیاردها دلار هزینه و سال‌ها شبکه‌سازی و مزدورپروری بدخواهان ملت ایران برای ایجاد مشکل از دورن کشور اشاره کردند و افزودند: مسئولان فعلی آمریکا که ساده‌لوحی آنها در امور سیاسی آشکار است، این بار خود را لو دادند و به شبکه‌سازی و مزدورپروری اذعان و هزینه‌های این طراحی را نیز با سرکیسه کردن دولت‌های وابسته‌ خلیج‌فارس تأمین کردند تا شاید بتوانند زباله‌های فراری از ایران را بازیافت و دوباره وارد میدان کنند. ایشان با اشاره به اقدام دشمنان در سال‌های اخیر در راه‌اندازی هزاران شبکه مجازی و ده‌ها کانال تلویزیونی، ایجاد جوخه‌های ترور و انفجار و اعزام آنها به داخل مرزها، و بمباران گسترده ملت با دروغ، تهمت و شایعه خاطرنشان کردند: همه این تلاش‌ها انجام شد تا شاید بتوانند افکار این ملت به‌ویژه جوانان را تغییر دهند اما نتیجه‌اش، شهید حججی عزیز و دیگر شهدا بودند که در دفاع از انقلاب سینه سپر کردند. ایشان افزودند: دشمنان حتی برای نفوذ در برخی ارکان، افرادی را تطمیع کردند و خود نیز مستقیم وارد میدان شدند که دخالت‌های مسئولان آمریکایی را در این چند روز اخیر همه دیدند، اما باز هم نتوانستند و ناکام ماندند مقام معظم رهبری، صمیمانه از ملت ایران قدردانی کردند و گفتند: نه یک بار بلکه هزاران بار از این ملت تشکر می‌کنم؛ ملت ایران حقیقتا ملتی رشید، با بصیرت، وفادار، با همت، زمان‌شناس و لحظه‌شناس است و می‌داند که لحظه حرکت، چه زمانی است. ایشان تاکید کردند: دشمنان این پیام‌ها را می‌گیرند، اگرچه در تبلیغات به روی خود نمی‌آورند و صدها اخلالگر را هزاران نفر و حرکات میلیونی مردم را گروه ‌اندک جلوه می‌دهند اما صاحبان سیاست متوجه این حرکت و پیام‌های آن می‌شوند. مقام معظم رهبری افزودند: ملت ایران با این حرکت عظیم کار خود را کرد و در دل سیاستگذاران دشمن رعب ایجاد کرد و بصیرت و انگیزه خود را به اوج رساند.
سازماندهی شده
مقام معظم رهبری با اشاره به تحلیل‌های مختلفی که در روزهای گذشته از طرف اشخاص و جناح‌ها در روزنامه‌ها و شبکه‌های اینترنتی بیان شده گفتند: همه این تحلیل‌ها یک نقطه مشترک صحیح داشت و آن اینکه باید بین مطالبات صادقانه و بحق مردم و حرکات وحشیانه و تخریب‌گرانه یک گروه تفکیک قائل شد و مطالبات و خواسته‌های مردم را پیگیری کرد. ایشان خاطرنشان کردند: اینکه عده‌ای از حقی محروم بمانند و در جایی جمع شوند و اعتراض کنند، یک مطلب است اما اینکه عده‌ای از این تجمع سوءاستفاده کنند و به قرآن و اسلام دشنام دهند و به پرچم ایران اهانت کنند و مسجد آتش بزنند، یک مطلب دیگر است. مقام معظم رهبری افزودند: اعتراض‌ها یا درخواست‌های مردمی همواره بوده و اکنون نیز هست. در همین یک‌سال اخیر، برخی از مردم در بعضی شهرها یا در مقابل مجلس به‌دلیل مشکلات صندوق‌ها یا برخی موسسات مالی، اجتماعاتی داشتند که هیچ‌کس هم با آنها معارضه و مخالفتی ندارد و باید این حرف‌ها گوش داده و رسیدگی شوند و در حد وسع و توان پاسخ داده شود. ایشان سپس در تبیین ابعاد قضایای اخیر گفتند: قرائن و شواهد اطلاعاتی نشان می‌دهد که این قضایا سازماندهی شده بوده و در شکل‌گیری آن، یک مثلث فعال بوده است. ایشان افزودند: یک رأس این مثلث، آمریکا و صهیونیست‌ها بودند که طراحی را انجام دادند و چند ماه برروی این طراحی کار کردند و بنای آنها این بود که حرکت‌ها از شهرهای کوچک شروع شود تا به مرکز برسد.
قرارگاه فرماندهی
مقام معظم رهبری گفتند: رأس دوم این مثلث، یکی از دولت‌های پولدار خلیج‌فارس است که هزینه این نقشه را تأمین کرد و رأس سوم نیز، پادوها بودند که مربوط به سازمان آدمکش منافقین هستند و از ماه‌ها قبل آماده بودند. ایشان با اشاره به فراخوان‌ها، خاطرنشان کردند: در این فراخوان‌ها، شعار «نه به گرانی» مطرح شده بود که شعاری جذاب بود تا عده‌ای را به‌دنبال خود وارد صحنه کنند. در ابتدای کار هم عده‌ای با این شعار همراه شدند اما مردم به محض آنکه دیدند، هدف و شعارها تغییر کرد، صف خود را جدا کردند. ایشان در همین خصوص افزودند: همان افرادی که روز پنجشنبه و جمعه در اجتماع «نه به گرانی» شرکت کرده بودند، بعد از جدا کردن صف خود، در اجتماع عظیم نهم دی به میدان آمدند و برضد آمریکا و منافق شعار دادند. ایشان در ادامه تبیین قضایای اخیر به برخی حرف‌ها در رسانه‌های دشمنان اشاره کردند و گفتند: برای سازماندهی و عملیات دو قرارگاه فرماندهی در همسایگی ایران تشکیل شده بود، یکی از این قرارگاه‌ها برای هدایت عملیات در فضای مجازی بود و قرارگاه دوم برای مدیریت اغتشاش‌ها که هر دو قرارگاه به‌وسیله آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها فرماندهی می‌شد و پیروزی خود را نیز قطعی می‌دانستند. ایشان با سپاسگزاری به درگاه خداوند متعال که دشمنان ملت ایران را از نادان‌ها قرار داده است، تاکید کردند: به‌رغم مقابله پی‌درپی مردم، دشمنان هنوز ملت ایران را نشناخته‌اند و معنای این سد محکمِ ایمان و شجاعت ملی را نفهمیده‌اند.
ادامه صفحه6