مستندات فساد در شهرداری را ارائه كنيد

دادستان تهران در همایش تخصصی دادسراهای استان تهران ضمن گرامیداشت سالگرد حادثه ساختمان پلاسکو و جان باختن تعدادی از دریانوردان در نفتکش سانچی، در خصوص اقدامات دادسرا پیرامون پرونده پلاسکو گفت: این دادستانی به وظایف خود در این راستا عمل کرده و هیات کارشناسی 13 دستگاه را در حادثه مقصر اعلام کرده است.
دادستان تهران در تعریف امنیت عمومی به عنوان کلید واژه این همایش، به برخی تعاریف ارائه شده از این اصطلاح پرداخت و از جمله آن را «وضعیتی از تفوق نظم، قانون و رعایت عدالت در یک جامعه اعلام کرد که شهروندان در سایه آن از تهدید و خطر در امان قرار می‌گیرند». همچنین امنیت عمومی را فقدان هرگونه عوامل و خطراتی دانست که نظم مادی موجود در جامعه را مختل کند و در تعریف دیگر از این اصطلاح اظهار داشت: امنیت عمومی مصونیت آحاد جامعه در برابر عوامل تهدید کننده جان، مال، ناموس و آبروی مردم است.جعفری دولت آبادی تعاریف ارائه شده را در دو دسته کلی عام و خاص قرار داد و افزود: تعاریف عام درصدد توسعه حوزه امنیت عمومی، تمام ابعاد امنیت را در برمی‌گیرد؛ اما قلمرو تعاریف خاص محدود به حمایت از جان، مال، حیثیت، اموال عمومی، بهداشت عمومی، آسایش عمومی و محیط زیست است و سایر ابعاد امنیت مانند ابعاد اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را شامل نمی‌شود.
نامه‌ دادستاني به نجفي
همچنين در حاشيه اين همايش دادستان تهران پیرامون مسائل مطرح شده در رابطه با فساد در شهرداری تهران به خبرنگاران گفت: اعلام موارد فساد بدون دلیل واثبات محل اشکال است ودر نامه‌ای به شهردار تهران از ایشان خواسته‌ایم مستندات ارائه دهند.دولت آبادي در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به تازگي مساله فساد در شهرداری تهران مطرح شده است در رابطه با جزيیات آن بگویید، تصریح کرد: من در اینجا از مسئولان گله دارم، مسئولان اگر به فسادی می‌رسند ابتدا باید به مراجع رسمی کشور بگویند، به اندازه کافی روان و افکار مردم را با اخباری که بدون اثبات در اختیار دیگران قرار می‌دهیم پریشان می‌کنیم.بنده روز چهارشنبه نامه‌ای به آقای نجفی (شهردار تهران) نوشتم و از ایشان مستندات خواستم.وی افزود: از همین تریبون به همه مسئولان اعلام می‌کنم که طرح و اعلام موارد فساد بدون دلیل و اثبات و بدون تصویب در مرجع رسمی محل اشکال است. مردم رنجیده خاطر می‌شوند که ما مواردی را بگوییم و سپس به دنبال دلیل برویم. بنابر این آقایان مسئول از جمله شهردار تهران اگر دلایلی برای فساد در جایی دارند اول به دستگاه قضایی، بازرسی کل کشور و دادستانی اعلام کنند. برهمین اساس نیز همانطور که گفتم در نامه‌ای به قید فوریت از ایشان خواسته‌ایم این کارا نجام شود.جعفری دولت آبادی تاکید کرد: از همین جا به همه مسئولان اطلاع می‌دهیم که مبادا از تریبون‌های رسمی فسادی را اعلام کنند که ثابت نشده باشد.دادستان عمومی وانقلاب تهران در ادامه ضمن تسلیت در ارتباط با حادثه کشتی سانچی تصریح کرد: پرونده قضایی در این زمینه مفتوح است وطبق قانون مجازات اسلامی ما می‌توانیم چنانچه در رابطه با اتباع ایرانی در خارج از کشور حوادثی رخ دهد این موضوع را پیگیری کنیم. به‌دلیل آنکه از حادثه دور هستیم و باید اطلاعات و دلایل آن را به دست آوریم، با همکاری دادستانی کل و وزارت امورخارجه حقوق جانباختگان پیگیری خواهد شد.