جامعه جهاني پشتيبان توافق برجام


حسن روحاني امروز خود را به دريافت استوارنامه سفراي جديد اختصاص داد و سفيران جديد کشورهاي قبرس، غنا، شيلي، کوبا و لهستان را به حضور پذيرفت.
رئيس‌ جمهور در اين ديدارها بر توسعه روابط ايران با کشورها تاکيد کرد و خواهان گسترش روابط اقتصادي و سياسي و فرهنگي با آنان شد. روحاني در ديدار سفير جديد لهستان با اشاره به جايگاه اين کشور در اتحاديه اروپا و نيز نقشي که طي ماه‌هاي پيش‌رو به عنوان عضو غيردائم شوراي امنيت سازمان ملل برعهده خواهد گرفت، اظهارداشت: پايبندي به توافق برجام مي‌تواند، پايه بسيار مستحکمي‌براي برقراري همکاري‌هاي گسترده‌تري بين ايران و اتحاديه اروپا و تأمين صلح و امنيت در منطقه و جهان باشد.
حجت‌الاسلام حسن روحاني هنگام دريافت استوارنامه «ياروسلاو مارچين دومانسکي» سفير جديد لهستان در تهران، تصريح کرد: تا زماني که طرفين مذاکرات نسبت به تعهد خود در قرارداد برجام ايستادگي کنند، تهران نيز به تعهدات خود عمل خواهد کرد و معتقديم استحکام برجام، اميد دادن به جامعه جهاني براي حل و فصل مسايل از طريق ديپلماسي و هرگونه تضعيف آن به معناي ضربه زدن به اقدامات ديپلماتيک است.
رئيس جمهور خاطر نشان کرد: امروز به استثناء يکي دو کشور، جامعه جهاني پشتيبان توافق برجام است و بي‌ترديد دولت آمريکا هم در اين زمينه دچار خطاي محاسباتي است و چنانچه از برجام خارج شود، متوجه خواهد شد که کار بسيار اشتباهي را از لحاظ سياسي مرتکب شده است. روحاني در ادامه برقراري روابط دوستانه‌تر و توسعهافته‌تر بين تهران – ورشو را مورد تأکيد قرار داد و گفت: توسعه روابط دو جانبه ايران و لهستان بخاطر سوابق ديرينه و مثبت و نيز ظرفيت‌هايي که دو کشور در زمينه‌هاي علمي‌و اقتصادي دارند، بسيار حائز اهميت است و با تسهيل روابط بانکي مي‌توانيم ظرفيت‌هاي موجود را به نفع منافع دو ملت فعال کنيم.
«ياروسلاو مارچين دومانسکي» سفير جديد لهستان نيز در اين ديدار پس از تقديم استوارنامه خود، با اشاره به روابط ديرينه تهران – ورشو، اظهار داشت: لهستان خواهان حفظ و تقويت روابط دو کشور براساس اعتماد و دوستي است.