واکنش سید علی خمینی به انتشار فیلم مجلس خبرگان در سال 68

حجت الاسلام سید علی خمینی با اشاره به فیلم منتشر شده از جلسه انتخاب رهبر انقلاب پس از فوت امام(ره)، با بیان این که «چقدر می خواستند ایشان (رهبر انقلاب) را تخریب کنند درحالی که عزت از آن خداست» افزود: وقتی در مجلس خبرگان به او (حضرت آیت ا... خامنه ای) ریاست کل جامعه و ولایت کل جامعه را پیشنهاد می کنند، درخواست می کنند و اصرار می کنند، ایشان نه از روی تعارف بلکه از روی صداقت و حقیقتا معلوم است که دنیا را پس می زند، حقیقتا مخالفت می کند. این افتخار ماست.وی افزود:  این را مقایسه کنید با حزب های دنیا و ریاست های ظاهری دنیا. ببینید چقدر خرج تبلیغات می کنند و پول می ریزند تا به یک مقام زودگذر دنیایی برسند، اما ما افتخار می کنیم که فردی سردمدار حکومت است و ولی فقیه است که از بن دندان مقام را پس می زند. وی تاکید کرد: البته اسناد این موضوع موجود بود اما امروز به برکت این فیلم بر همه روشن شد.
به گزارش فارس و خبرآنلاین، حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی در مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالگرد ورود تاریخی بنیان گذار انقلاب به میهن اسلامی که در مرقد شریف آن بزرگوار برگزار شد، با بیان این که دهه فجر دهه بازخوانی آرمان‌های انقلاب است، با اشاره به استقلال‌طلبی به عنوان یکی از آرمان‌های ملت ایران در تحقق انقلاب اسلامی تصریح کرد: در اسناد رژیم پهلوی برخی مسئولان بلند مرتبه اذعان می‌کنند که خسته شدیم و چقدر باید جلوی آمریکا امتیاز دهیم در حالی که هرچه امتیاز می‌دهیم سیر نمی‌شوند. وی ادامه داد: امروز از نظر استقلال خودمان تصمیم می‌‌گیریم که از کدام کشور و جریانی دفاع کنیم و امروز شرق و غرب برای ما تصمیم نمی‌گیرند.
ما احترام به رأی مردم را از شرق و غرب نگرفتیم از شرع خود گرفتیم
وی در ادامه افزود: نباید از آزادی بیان بترسیم، کسی که حجت دارد، از آزادی بیان نمی ترسد، اسلام موید آزادی و آزادگی است، امام فرمودند هیچ کس حق ندارد فردی را از آزادی محروم کند، ما آزادی خود را از اسلام گرفتیم. توجه به رای و نظر مردم  بسیار مهم است. امام(ره) رای مردم را میزان و رهبری معظم رای مردم را حق الناس نامیدند، میزان تعبیر بسیار دقیقی است، حق الناس نیز این چنین است، حق مردم است، باید به مردم این حق داده شود، حق الناس یعنی ریشه انتخابات و بازگشت به رای مردم در شرع ماست، ما احترام به رای مردم را از شرق و غرب نگرفتیم، از شرع خود گرفتیم.


افتخار می کنیم فردی در رأس حکومت است که از بن دندان مقام را پس می زند
سید علی خمینی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: امروز ملت، اسلامی که امام عرضه کرد و اسلامی را که با زمان و مکان معنا و متحول می شود، می خواهد، ولی فقیه عادل با تقوا بر حرکت های دولت و حکومت نظارت دارد، چقدر ولایت فقیه را تخریب کرده و می کنند، این ها ولایت فقیه و نقش ولی فقیه را در انقلاب اسلامی نفهمیدند، ما به وجود ایشان افتخار کرده و معتقدیم پس از امام هیچ شخصی را نداشتیم، که مانند ایشان بتواند جای امام را پر کند، این افتخار ماست و به وجود رهبری بزرگوار افتخار می کنیم.زمانی که در مجلس خبرگان، رهبری را به ایشان واگذار می کنند، نه از باب تعارف که از باب بی اهمیتی قدرت، آن را پس می زنند، این امر را با رقابت های دنیا برای رسیدن به قدرت مقایسه کنید. وی تأکید کرد: ما افتخار می‌کنیم فردی در راس حکومت است که از بن دندان مقام را پس می‌زند. سید علی خمینی افزود: امروز به برکت فیلم منتشر شده این امر بر همه روشن شد.
آن چه داغ فقر را دوچندان می کند مسئله تبعیض است
وی در ادامه افزود: مردم فقر را تحمل می کنند، آن چه نمی شود تحمل کرد و داغ فقر را دوچندان می کند، مسئله تبعیض است، این که من ندارم، همسایه هم ندارد و مسئول و رئیس هم ندارد تحمل کردنی است، اما وقتی من می بینم، آقازاده ای زندگی متفاوتی دارد، پذیرفتنی نیست.