وزیر دفاع: خدمات بهداشتی به نیروهای مسلح باید بی‌منت و خالصانه ارائه شود

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد:خدمات بهداشتی به نیروهای مسلح باید بی‌منت و خالصانه ارائه شود.
سرتیپ امیر حاتمی طی سخنانی در نهمین کنگره دندانپزشکی نیروهای مسلح با بیان اینکه ایام دهه فجر کلید غلبه بر ظلم، استبداد و خودکامگی و نیز نماد ایثار و از خودگذشتگی ملت ایران است، گفت: مردم ایران در آن زمان یک‌صدا فریاد استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی سر دادند که این فریاد انعکاس خواست سرکوب‌ شده مردم ما در یک دوره طولانی بود؛ چرا که ما می‌خواستیم خودمان بر سرنوشتمان حاکم شویم، نه اینکه حدود ۷۰ هزار مستشار نظامی در کشورمان باشند و آنان برای ما تصمیم بگیرند. وزیر دفاع با تاکید بر اینکه مردم از وضعیت آن دوره ناراضی بودند و استقلال می‌خواستند، گفت: ما از اینکه در بند کسانی باشیم که خود بنده دیگران بود، ناراحت بودیم پس آزادی خواستیم و از اینکه به ارزش‌های اسلامی توهین شود نیز ناراحت بودیم و اسلام خواستیم. حاتمی با بیان اینکه استقلال‌طلبی الزامات بسیار گسترده ای دارد، اظهار کرد: استقلال شامل همه ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی می‌شود که ما امروز به میزان قابل توجهی به آن رسیده‌ایم و در حوزه دفاع با همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها، نیازهای خودمان را تامین می‌کنیم.
وی افزود: هر چه که در نیروهای مسلح بکارگیری می‌شود، ساخته دست متخصصان داخلی است و هر جا هم لازم باشد آنها را ارتقاء داده و بنا بر نیاز فرماندهان محصولات جدید را تولید و عملیاتی می‌کنیم که حاصل این فرآیند امنیت مثال‌زدنی کشورمان است.
وزیر دفاع با بیان اینکه در منطقه‌ای که ناامنی بسیار چشمگیر است، مردم ما در امنیت و آرامش زندگی می‌کنند، گفت: ما برای دستیابی به این هدف مسیر طولانی را پیموده‌ایم و در آینده نیز مسیر طولانی‌تری در پیش داریم. وی همچنین با اشاره به اینکه ملت ایران در موضوع تولید علم مشارکت گسترده‌ای دارد، تاکید کرد: حرکت علمی امروز ما در استمرار پیشینه تاریخی آن است. ما بیش از دو هزار مجموعه درمانی در نیروهای مسلح داریم که ۱۵۰ نوع تخصص را ارائه می‌دهند؛ اما باید بیش از گذشته به پیشگیری توجه کرد زیرا توجه به پیشگیری موجب ارتقاء سطح درمان و بهداشت نیروها می‌شود. حاتمی ادامه داد: خدمات بهداشتی به نیروهای مسلح باید بی‌منت و خالصانه ارائه شود و امروز نیروهای مسلح در حوزه درمانی بدون هیچ‌گونه سقفی پشتیبانی می‌شوند که این حداقل کاری است که می‌توان برای کسانی که جانشان را در کف اخلاص گذاشته‌اند، انجام داد. وی ادامه داد: این نه از سر تساهل بلکه از تعمد است؛ چرا که کسی که جان خود را برای امنیت کشور گذاشته است، نباید دغدغه خدمات پزشکی را داشته باشد و این کار تا امروز به خوبی انجام شده است. وزیر دفاع در پایان تصریح کرد: آنهایی که در طول دوران دفاع مقدس از در اختیار گذاشتن سیم خاردار به ما ابا داشتند، امروز باید وضعیت دفاعی جمهوری اسلامی ایران را ببینند. ما هر کجا که نیاز باشد که دستاوردهای دفاعی خود را تغییر یا ارتقاء دهیم، قادریم آن را به یک محصول جدید تبدیل کنیم و از آن بهره گیریم.
سایر اخبار این روزنامه
دولت جدید آلمان علاوه بر حمایت از برجام، خواستار رفع محدودیت‌های اقتصادی علیه ایران شد تهرانی‌ها زندگی در هوای آلوده‌ را انتخاب می‌کنند یا فرار ؟ سوختن و ساختن در هوای دودی «ابتکار» از حرف و حدیث‌های کاندیدای بهترین فیلم‌ها از نگاه مردمی گزارش می‌دهد پرواز سیمرغ مردمی بر بال حاشیه رضا دهکی سوال‌های خسته، جواب‌های فراری «ابتکار» جایگاه «مد» را در انتخاب پوشاک ایرانی‌ها بررسی می‌کند مُدی که دیگر «مُد» نیست نگاه دولت به حوزه فرهنگ و کتاب چقدر واقعی است؟ ماله خود انتقادی بر کاستی های فرهنگی افزایش پول در دست مردم چه دلایل و آثاری دارد؟ نقدینگی خوب، نقدینگی بد سخنگوی کمیسیون‌ قضایی: سینا قنبری با روش «آفتاب-مهتاب» خودکشی کرد «ابتکار» از تاکید نمایندگان مجلس درباره نظارت شورای شهر بر شهرداری تهران گزارش می دهد روایت هرمیداس باوند از دستاوردها و ناکامی های انقلاب 57 در گفت وگو با «ابتکار» رئیس‌جمهور مردم ایران را به حضور باشکوه و مصمم در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرد وزیر دفاع: خدمات بهداشتی به نیروهای مسلح باید بی‌منت و خالصانه ارائه شود استاد دانشگاه شهید بهشتی: تولید ثروت ملی، هدف جوامع در انقلاب صنعتی چهارم است شاهنامه و لاتارى؛ جدایى نسل حاضر