سخنگوی سپاه: موافق برداشتن بادیگاردها هستیم

سخنگو و مسوول روابط عمومی کل سپاه در گفت‌وگو با پایگاه خبری سپاه درباره تاثیر حضور محافظ‌ها در ایجاد فاصله بین مسوولان و مردم و اینکه با توجه به اظهارات دبیر شورای‌عالی امنیت ملی آیا سپاه فکری به حال قطار ماشین‌های محافظ یک مسوول کرده‌ است گفت: نمی‌توانیم سلایق شخصی و سیاسی را در موضوعات بیان کنیم، بالاخره کشور تصمیم گرفته برخی مقامات مانند رییس‌جمهور، رییس قوه قضاییه و رییس مجلس و در جایگاه‌های حساس برای برخی شخصیت‌ها محافظ قرار دهد و تعریفی وجود دارد که ما نمی‌توانیم به عنوان سپاه پاسداران آن قاعده را بر هم بزنیم‌ چون یک تکلیف سازمانی است.
رمضان شریف در واکنش به اینکه دبیر شورای عالی امنیت ملی به عنوان یک مسوول امنیتی کشور اعلام کرده ما موافق برداشتن بادیگاردها هستیم‌ نیز گفت: سپاه تابع قوانین و مصوبات است و در این زمینه هم‌ چنانچه به سپاه پاسداران ابلاغیه‌ای برسد، ما آن را انجام می‌دهیم. تا امروز مصوبه‌ در این مورد تغییر نکرده است. در این رابطه دو مجموعه شورای امنیت کشور که وزیر کشور متولی آن است و شورای عالی امنیت ملی وجود دارند که تصمیم‌گیری می‌کنند.
او درباره اینکه آیا کشور آمادگی دارد مسوولان بادیگارد نداشته باشند گفت: راجع به طیفی از مسوولان این کار شدنی است و شاید این عمل خیلی گسترش پیدا کرده‌ اما نباید یادمان برود سازمان‌های جاسوسی و منافقین همچنان به دنبال خودنمایی هستند تا به این اعتبار از اربابان خود امتیاز گرفته و جایگاهی پیدا کنند. اسراییلی‌ها همچنان فعال بوده که نه فقط مسوولان ما‌ بلکه عناصر موثر جامعه را ترور کنند. شهید صیاد شیرازی در داخل کشور به این اعتبار ترور می‌شود که عملیات مرصاد را انجام داد. آن چیزی که من از آقای شمخانی شنیدم معترض حفاظت و مواظبت نبودند‌ بلکه اشاره دبیر شورای عالی امنیت ملی بیشتر به تبدیل شدن این امر به عنوان تشریفات است. در آن بخش نیز ما خودمان از معترضان اصلی هستیم‌ ولی این دو را باید از هم تفکیک کرد‌ زیرا حفاظت و مواظبت یک بحث است و تبدیل شدن به تشریفات، موضوعی دیگر است.