دوازدهمین قهرمانی آسیایی فوتسال ایران

آرمان: تیم‌ملی فوتسال کشورمان با برتری قاطعانه مقابل ژاپن به دوازدهمین قهرمانی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا رسید،ضمن اینکه حسن‌زاده به‌عنوان بهترین بازیکن و طیبی به‌عنوان بهترین گلزن این مسابقات انتخاب شدند.
گزارش بازی
دیدار تیم‌های ملی فوتسال ایران و ژاپن در مرحله نهایی پانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا دیروز یکشنبه در چین تایپه برگزار شد.در این دیدار ملی‌پوشان فوتسال کشورمان با نتیجه 4 بر صفر حریف خود را شکست دادند و برای دوازدهمین بار عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کردند. تیم‌ملی فوتسال ایران در نیمه نخست دیدار برابر ژاپن با تک گل علی اصغر حسن‌زاده که در دقیقه پایانی این نیمه به ثمر رسید، صاحب برتری شد. این بازیکن در دقیقه ۹ نیمه دوم هم دومین گل خود و سومین گل تیم ایران در این بازی را به ثمر رساند. البته پیش از وی، دومین گل تیم‌ملی فوتسال ایران توسط فرهاد توکلی و در دقیقه دوم از نیمه دوم وارد دروازه حریف شد. چهارمین و آخرین گل تیم‌ملی فوتسال در دیدار فینال برابر ژاپن هم توسط حسین طیبی و در دقیقه پایانی به ثمر رسید. پس از پایان این بازی جام قهرمانی این مسابقات توسط مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و علی کفاشیان سرپرست کمیته فوتسال و رئیس کمیته فوتسال آسیا به علی اصغر حسن‌زاده کاپیتان تیم‌ملی فوتسال اهدا و توسط ملی‌پوشان فوتسال بالای سر برده شد.تیم‌ملی فوتسال در حالی عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا را از آن خود کرد که پیش از این و در ۱۴ دوره گذشته این رقابت‌ها، ۱۱ بار موفق به کسب عنوان قهرمانی شده بود. برای کسب این عنوان قهرمانی، ملی‌پوشان فوتسال کشورمان با هدایت سیدمحمد ناظم‌الشریعه در مرحله گروهی میانمار، چین و عراق را از پیش‌رو برداشتند. آنها در مرحله یک چهارم نهایی هم تیم تایلند را شکست دادند سپس با از پیش‌رو برداشتن ازبکستان راهی فینال شدند. پیش از دیدار نهایی جام ملت‌های آسیا، تیم‌ملی فوتسال ازبکستان در دیدار رده‌بندی مقابل عراق موفق به کسب پیروزی شد و در رده سوم آسیا ایستاد.
بهترین بازیکن


علی اصغر حسن‌زاده کاپیتان تیم‌ملی فوتسال کشورمان به‌عنوان بهترین بازیکن مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا در چین تایپه انتخاب شد و جایزه‌اش را از دست علی کفاشیان دریافت کرد. علی اصغر حسن‌زاده پس از پیروزی 4 بر صفر تیم‌ملی کشورمان مقابل ژاپن و قهرمانی در مسابقات فوتسال آسیا اظهار داشت: قطعا قهرمانی حِس شیرینی است. خوشبختانه توانستیم با 4 گل ژاپن را شکست دهیم و قدرت‌مان را نشان دهیم. به‌نظرم با این نتیجه همه دیدند که قدرت ایران چقدر است. وی ادامه داد: ما همیشه به تمام تیم‌ها احترام می‌گذاریم، بخصوص ژاپن. این تیم در فینال هم خیلی خوب بازی کرد و همیشه تیم خوبی بوده است. به این تیم هم تبریک می‌گویم.
بهترین گلزن
حسین طیبی ملی‌پوش فوتسال کشورمان با به ثمر رساندن 14 گل در مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا، عنوان آقای گلی این مسابقات را به‌دست آورد.طیبی پیش از این در سال 2014 این عنوان را کسب کرده بود.
تبریک وحید شمسایی
وحید شمسایی بعد از پیروزی ۴ بر صفر مقابل ژاپن در مسابقات جام ملت‌های آسیا گفت:تبریک عرض می‌کنم به خانواده فوتسال که در روز جشن پیروزی انقلاب توانستند یک شادی دیگر به مردم ایران تقدیم کنند.کاپیتان سابق تیم‌ملی فوتسال گفت: ژاپن یکی از تیم‌های خوب فوتسال آسیا است و بازیکنان و کادر فنی تیم‌ملی نشان دادند که واقعا شایستگی این قهرمانی را داشتند.همان‌طور که همه دیدند در نیمه اول کار کمی برای ما سخت شده بود و در نیمه دوم بازیکنان تیم‌ملی توانستند با تمرکز بیشتر ژاپن را مغلوب خود کنند و بار دیگر از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند. شمسایی در پایان گفت:بار دیگر این قهرمانی را به همه خانواده فوتسال و مردم عزیز ایران تبریک عرض می‌کنم و این افتخاری بزرگی است که در این مسابقات توانستیم بهترین خط حمله، کمترین گل خورده و بیشترین گل‌زده و عنوان بهترین تیم را از آن خود کنیم.
تبریک وزارت ورزش
وزارت ورزش‌وجوانان در پیامی قهرمانی تیم‌ملی فوتسال ایران در مسابقات جام ملت‌های آسیا را تبریک گفت. به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش‌وجوانان، متن پیام به شرح زیر است: در سی‌ونهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، جوانان فوتسال ایران بار دیگر قدرت و صلابت خود را به نمایش گذاشتند و حلاوت این روز را در کام ملتی که امروز همبستگی و یکدلی خود را به زیبایی و شکوه هر چه تمام‌تر به جهانیان نشان دادند، دوچندان کردند. ضمن قدردانی از تلاش‌های بازیکنان، کادر فنی و مسئولان مربوط، این موفقیت را به جامعه ورزش و مردم شریف ایران تبریک می‌گوییم و برای همه جوانان ایرانی در تمام عرصه‌ها،موفقیت و سعادت آرزومندیم.