نوبت مسؤولان است

گروه سیاسی: مردم ایران بار دیگر محاسبات دشمنان را به هم ریختند. آنان یکشنبه 22 بهمن‌ماه به‌رغم فضاسازی‌های رسانه‌های بیگانه، سی‌ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب را بسیار پرشورتر از سال‌های گذشته گرامی داشتند و طراحی‌های دشمنان برای حضور حداقلی در این روز را ناکام گذاشتند. به گزارش «وطن امروز»، حضور میلیونی مردم در سراسر کشور با هر گرایش و نگاهی در شرایطی اتفاق افتاد که کمتر از 2 ماه قبل اعتراضاتی نسبت به وضعیت اقتصادی و ناکارآمدی دولت در مواجهه با این نابسامانی اقتصادی شکل گرفت و دشمنان با استفاده از همین وضعیت در تلاش بودند با یادآوری اوضاع معیشتی مردم، آنان را از حضور در این روز ملی منصرف کنند اما یکشنبه مردم آمدند تا با وجود مشکلات معیشتی بر حمایت از انقلاب و ساختار سیاسی آن تاکید کنند. حضور مثال‌زدنی مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن بازتاب وسیعی در رسانه‌های منطقه‌ای و جهانی داشت و رسانه‌های غربی به حضور میلیونی مردم در این روز اذعان کردند. بر همین اساس نیز شامگاه روز یکشنبه مقام معظم رهبری در پیامی با اشاره به نظر محاسبه‌گران دقیق که حکایت از حضور پرجمعیت‌تر و پرشورتر مردم نسبت به سال‌های گذشته داشت، از مسؤولان خواستند قدر این پدیده‌ بی‌نظیر را بدانند. در همین راستا، روز گذشته نیز مقامات سیاسی ضمن تقدیر از ملت ایران برای حضور بی‌نظیر در راهپیمایی 22 بهمن، تصریح کردند حالا نوبت مسؤولان است که به پاسداشت چنین حمایتی از انقلاب، با استقامت کامل، روحیه‌ انقلابی و عمل جهادی به ملت عزیز خدمت و از آرمان‌های انقلاب دفاع کنند. این مقامات از مسؤولان خواستند حقایق معیشت و اقتصاد مردم را درک کنند و با فساد و اشرافی‌گری مقابله کنند.
بر اساس این گزارش، آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی روز گذشته در درس خارج فقه خود با اشاره به حضور میلیونی و گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن‌ از حضور پرشور و کم‌نظیر مردم تشکر کرد و اظهار داشت: مردم ایران مردمی وفادار و مؤمن هستند واقعاً باید قدر این مردم متعهد را دانست، مسؤولان ما چه وظیفه سنگینی در مقابل این وفای مردم دارند، با توجه به همه مشکلات ولی دست از نظام، انقلاب و رهبری برنمی‌دارند. مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: مسؤولان تمام همت خود را برای خدمتگزاری به مردم بگذارند، حقایق معیشت و وضعیت اقتصادی مردم را درک کنند و به فکر خدمت باشند، بویژه قدر این جوانان را بدانند و زمینه اشتغال و ازدواج آنان را فراهم کنند، چرا که ان‌شاءالله همه اینها با وحدت و همدلی در حول محور رهبری قابل‌ حل است. وی در پایان پیام این حضور حماسی را به دشمن دانست و تأکید کرد: دشمن بداند مردم در نگهداری این نظام و انقلاب مقاوم‌تر شده‌اند و اجازه دخالت به هیچ کشوری را نخواهند داد، لذا بهتر است آنان دست از این دشمنی بردارند و تغییر روش دهند و این ملت بزرگ و انقلابی را بهتر بشناسند.
مسؤولان وقت‌شان را صرف مشکلات اقتصادی کشور کنند
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به حضور مردم در روز 22 بهمن، از مسؤولان خواست وقت‌شان را صرف مشکلات اقتصادی مردم کنند. او در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی دیروز مجلس با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال، گفت: لازم است از ملت بزرگ ایران که روز یکشنبه


با حضور خویش حرکتی عظیم، پرصلابت و استثنایی را رقم زدند، سپاسگزاری کنیم. حرکتی که حکایت از هوشمندی، وقت‌شناسی و دقت نظر در شرایط انقلاب داشت.
وی ادامه داد: در شرایطی که غوغاسالاران در تخریب انقلاب اسلامی سرمایه‌گذاری داشتند تا ملت را از بازشناسی انقلاب و دستاوردهای آن منصرف کنند، ملت بزرگوار، متمدن و ریشه‌دار ما یکباره آنها را غافلگیر کرد و اصالت انقلاب خود را دوباره به رخ آنها کشید و این سرمایه بزرگی برای صیانت از امنیت و شتاب در آبادانی کشور است.
وی افزود: حضور حماسی ملت در این روز دستوراتی را برای مسؤولان صادر کرده است که وقت خود را به نحو مطلوب صرف حل مشکلات اقتصادی کشور کنند که آسیب اصلی کشور در این حوزه است و از امور فرعی بگذرند و از فرصت‌ها برای خدمت صادقانه بهره جویند.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کمیسیون‌های مختلف مجلس در این جهت از دستگاه‌های اجرایی برنامه زمانبندی‌شده برای حل مسائل را مطالبه کنند و در هنگام بررسی بودجه نیز تا آنجا که ممکن است به حل مشکلات اصلی با نگاه عمیق‌تر توجه کنند.
مبارزه با اشرافی‌گری؛ تنها اولویت قوا
 فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس نیز در بیانیه‌ای با تقدیر و تشکر از حضور ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن، از قوای سه‌گانه خواست ضمن مبارزه با اشرافی‌گری، اولویت اصلی خود را مطالبات مردم قرار دهند. در این بیانیه آمده است: هوشمندی و بیداری و فرصت‌شناسی و همبستگی و همدلی و حضور مردم در سراسر کشور، یک بار دیگر معادلات دشمنان نظام را بر هم ریخت. ندای  بصیرت و شور و شعور انقلابی و یکدلی مردم به جهانیان ثابت کرد هیچ توطئه‌ای نمی‌تواند امنیت و تمامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تهدید کند، چراکه مردم بزرگ‌ترین پشتیبان این نظام هستند.
این بیانیه با تبریک این پیروزی بزرگ محضر رهبر فرزانه انقلاب و تقدیر از حماسه حضور ملت بزرگ ایران که با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی، برگ زرین دیگری بر اوراق درخشان  تاریخ انقلاب افزودند، تاکید کرد: از دولت و مجلس و قوه قضائیه و مدیران و مسؤولان در تمام سطوح درخواست می‌کنیم به پاس بزرگی این مردم همیشه در صحنه که در تمام 39 سال انقلاب با نثار عزیزترین سرمایه‌های زندگی خود پشتیبان نظام بوده‌اند مصمم‌تر از دیروز  با تمام توان خود  به دور از نگاه‌های جناحی و سیاسی، با وحدت و یکدلی و هم‌افزایی تنها به مردم بیندیشند و عدالت‌محوری، پرهیز از اتلاف زمان، مبارزه با اشرافی‌گری و پاسخ به مطالبات بر حق و  حل مشکلات مردم  تنها اولویت آنها باشد.
قدردان مردمیم
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه  سراسر کشور و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اطلاعیه‌ها و بیانیه‌های خود با اشاره به حماسه مردمی 22 بهمن، مبارزه با فساد و دفاع فداکارانه از انقلاب و ارزش‌های دینی را بخشی از وظیفه مسؤولان در قبال مردم دانستند.
در بیانیه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور آمده است: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور به پیروی از مقتدای بزرگ جهان اسلام و رهبر آگاه ملت سرافراز ایران، به نمایندگی از سوی ائمه محترم جمعه کشور، مراتب قدرشناسی و تحسین و تعظیم خود را از این همه بصیرت و غیرت و زمان‌شناسی و حضور پرشور و دشمن‌شکن، ابراز می‌دارد. ائمه جمعه سراسر کشور، خود را نخستین‌ مخاطب مطالبه امام‌المسلمین در پیام تشکرشان از مردم دانسته و با تمام تلاش و مجاهدت در خدمت بی‌منت و عاشقانه به مردمی که در همه عرصه‌ها از مسؤولان خود پیشتازتر هستند سر از پا نخواهد شناخت.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در اطلاعیه خود آورده است: خدمت به مردم به‌خصوص اقشار ضعیف جامعه، مبارزه با فساد و دفاع فداکارانه از انقلاب و ارزش‌های دینی در صدر مطالبات ملت از کارگزاران نظام است و این مهم، باید قاطعانه و مجدانه پیگیری و محقق شود. امید است بیش از پیش قدردان اسلام، انقلاب و مردم بوده و لحظه‌ای از حرکت در صراط مستقیم انقلاب اسلامی غافل نگردیم و با همه وجود از کیان نظام صیانت کنیم.
همچنین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن تقدیر و تشکر کرد. در پیام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به حضور آگاهانه، وصف‌ناپذیر و ستودنی امّت بصیر و شرافتمند ایران اسلامی در صحنه و در مقطعی بس حساس و سرنوشت‌ساز آمده است: با حمد و سپاس بی‌حد خداوند سبحان جلّ و علا به پاس نعمت بی‌بدیل مردمی اینچنین متدیّن، ولایتمدار و حماسه‌آفرین و با زبان و قلمی عاجز و قاصر در سپاسگزاری زیبنده این همه شور و شعور از همّت والا و تحسین‌برانگیز و سعی بلیغِ قاطبه شرکت‌کنندگان گرانقدر در راهپیمایی و لبیک‌گویان صدیق به رهنمودهای گهربار امام المسلمین حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی و دیگر مراجع عظام تقلید دامت ‌برکاتهم همچنین تمام خادمین با اخلاص این مراسم عزت‌آفرین در سراسر میهن اسلامی که در راستای تمهید مقدمات حماسه مایه مباهاتی که با احساس تکلیف دینی و انقلابی و اتکال امت حزب‌الله به قدرت لایزال الهی خلق شد تقدیر و تشکر کرده و ضمن ارج نهادن به این همت والا و خداپسندانه مزید توفیقات همگان را از خداوند قادر متعال مسألت می‌نماید.