سیدحسن نصرالله: رژیم صهیونیستی از وجود ترامپ و بی‌توجهی جهان عرب برای غصب جولان استفاده می‌کند

دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر دیروز در سخنانی به حوادث منطقه پرداخت و بااشاره به حادثه سرنگونی جنگنده‌ متجاوز رژیم صهیونیستی که با پدافند ارتش سوریه سرنگون شد گفت: رژیم صهیونیستی از وجود ترامپ و بی‌توجهی جهان عرب برای غصب جولان استفاده می‌کند.
سیدحسن نصرالله همچنین با بیان این که حمایت ایران از لبنان همیشگی و دائمی است، اعلام کرد: ما به عنوان جبهه مقاومت به حفظ وجب به وجب از خاک و سرزمین لبنان پایبند هستیم.
به گزارش ایسنا، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: مقاومت را پس از آن که پیروزمندانه از جنگ 33 روزه خارج شدیم، حفظ کردیم و بعد از آن نیز مقاومت کردیم.
سیدحسن نصرالله تصریح کرد: به رغم این که چالش‌ها بیشتر شده، مسیر مقاومت امروز پویاتر و زنده‌تر است.


وی افزود: همه منطقه امروز در کانون نبرد نفت و گاز قرار گرفته و وارد این معرکه شده است و موضوع لبنان جدایی از کل منطقه نیست. در همین راستا رژیم صهیونیستی به دنبال آن است که جولان را به خود الحاق کند؛ چرا که مملو از آب و نفت و گاز است. رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند از کاخ سفید و ترامپ و بی‌توجهی و سستی جهان عرب برای ضمیمه کردن جولان به فلسطین اشغالی بهره‌برداری کند.
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: حرص و طمع، شیوه و ویژگی مسئولان کاخ سفید است و آمریکا از بابت این که به طور آشکار این شیوه را اعلام کند، شرم نمی‌کند.
سیدحسن نصرالله اظهار کرد: برخی از سران عرب و بیگانه از وجود ثروت نفتی و گازی عظیم در سوریه سخن می‌گویند و این یکی از عوامل تنش بر سر این کشور است.
دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: ما به عنوان جبهه مقاومت به حفظ وجب به وجب از خاک و سرزمین لبنان پایبندیم.
وی افزود: دولت لبنان باید با مساله مرزها از موضع قدرت تعامل کند. دولت و نهادهای دولتی باید از حقوق مردم لبنان دفاع و آن را احقاق کنند. نهادهای دولتی باید اعتماد به نفس و تا حد زیادی شجاعت داشته باشند. وحدت موضع لبنان مهم‌ترین عامل پیروزی در این نبرد است. تنها قدرت و توان لبنانی‌ها در نبرد نفت و گاز مقاومت است. امروز لبنان می‌تواند تهدید را با تهدید پاسخ دهد و این چیزی است که اسرائیل به خوبی آن را می‌داند.
سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: آمریکا میانجی منصف و بی‌طرف نیسیت، به خصوص این که طرف دیگر تنش رژیم صهیونیستی باشد. ما می‌توانیم سکوهای نفتی و گازی رژیم صهیونیستی را ظرف چند ساعت تعطیل و فعالیت آن را متوقف کنیمسیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: آمریکا میانجی منصف و بی‌طرفی نیست؛ به خصوص این که طرف دیگر تنش رژیم صهیونیستی باشد. ما می‌توانیم سکوهای نفتی و گازی رژیم صهیونیستی را ظرف چند ساعت تعطیل و فعالیت آن را متوقف کنیم. آمریکایی‌ها در واقع میانجی نیستند بلکه برای تهدید لبنانی‌ها آمده‌اند.
سیدحسن نصرالله در ادامه سخنرانی خود با اشاره به سرنگونی جنگنده صهیونستی در سوریه، گفت: آنچه هفته گذشته در سوریه رخ داد [سرنگونی جنگنده رژیم صهیونیستی]، دستاورد نظامی منحصر به فردی است و آن چه بعد از آن رخ می‌دهد، دیگر مانند قبل از آن نیست و تاثیر منفی بر اسرائیل خواهد گذاشت. شخص بشار اسد دستور سرنگون کردن جنگنده رژیم اشغالگر را صادر کرد. این یک تصمیم سوری بود. کادر رهبری سوریه تصمیمی مبتنی بر دفاع از خود اتخاذ کرده است. کسانی که جنگنده اسرائیلی را سرنگون کردند، افسران و سربازان ارتش قهرمان سوریه بودند و ایران یا طرفی دیگر در آن دست ندارد.
وی تصریح کرد: موافق و مخالف دولت سوریه باید به اقدام ارتش و رئیس‌جمهوری این کشور به سرنگون کردن جنگنده اسرائیلی افتخار و مباهات کند. آمریکا مهم‌ترین و پیشرفته‌ترین هواپیماهای راهبردی خود را در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد ولی به لبنان حتی سامانه‌های دفاعی هم نمی‌دهد.
دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار کرد: هیچ اختلاف‌نظری درباره طمع‌ورزی‌ها و چشم طمع رژیم صهیونیستی به لبنان وجود ندارد.
دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به تصمیم ترامپ علیه قدس گفت: فلسطینیان در مخالفت با تصمیم دونالد ترامپ علیه قدس اجماع و اتفاق نظر دارند. شهید احمد جرار نمونه و اسوه بود و همه باید او را سرمشق خود قرار دهند.
وی تصریح کرد: ما باید هوشیار باشیم عاملی که مانع از جنگ‌افروزی جدید اسرائیلی‌ها می‌شود، این است که به پیروزی در هر جنگ احتمالی در آینده مطمئن نیستند.
سید حسن نصرالله با اشاره به سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، گفت: مردم ایران با عزم و اراده و استقامت خود نظام جمهوری اسلامی را خلق کردند و 39 سال است که از آن دفاع می‌کنند. به حمایت و ایستادگی نظام جمهوری اسلامی ایران در کنار مقاومت و مستضعفان در لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و یمن و سرتاسر جهان درود می‌فرستیم. ایران متحد و هم‌پیمان لبنان است و تاکنون کمک زیادی به لبنان کرده است. حمایت ایران از لبنان همیشگی و دائمی است.
وی تصریح کرد: در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران اعلام می‌کنیم که به این کشور به عنوان حامی واقعی و همیشگی مسائل جهان عرب و حقوق عرب‌ها افتخار می‌کنیم. وی تصریح کرد: در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران اعلام می‌کنیم که به این کشور به عنوان حامی واقعی و همیشگی مسائل جهان عرب و حقوق عرب‌ها افتخار می‌کنیم. ایران در امور داخلی لبنان دخالت نمی‌کند بلکه بر عکس دولت لبنان پیشنهاد ایران را در خصوص کمک به لبنان رد می‌کند.
سایر اخبار این روزنامه
عرضه گسترده ارز پتروشیمی‌ها تا پایان امسال برای کاهش نرخ ارز رئیس کل بانک مرکزی: سامانه جدید ارزی از امروز راه‌اندازی می‌شود سیدحسن نصرالله: رژیم صهیونیستی از وجود ترامپ و بی‌توجهی جهان عرب برای غصب جولان استفاده می‌کند پیشنهاد ترکیه به آمریکا برای اداره مشترک شهر منبج سوریه همزمان با سفر رئیس جمهوربه هند صورت گرفت گام بلند ایران وهند برای توسعه روابط اقتصادی وتجاری مخالفت سنای آمریکا با طرح اصلاحات مهاجرتی دولت ترامپ گزارش سازمان ملل از وخامت اوضاع در غزه بررسی راهکارهای قانونی برای تجمعات و راهپیمایی‌ها در وزارت کشور پیکر 3 شهید کشتی نفتکش سانچی در تهران تشییع شد معاون تعاون بنیاد شهید تاکید کرد: ضرورت تلاش همه‌جانبه برای رفع مشکل اشتغال جامعه ایثارگری جهانگیری سال نو چینی را تبریک گفت پیشنهاد ترکیه به آمریکا برای اداره مشترک شهر منبج سوریه همزمان با سفر رئیس جمهوربه هند صورت گرفت گام بلند ایران وهند برای توسعه روابط اقتصادی وتجاری پیشنهاد ترکیه به آمریکا برای اداره مشترک شهر منبج سوریه همزمان با سفر رئیس جمهوربه هند صورت گرفت گام بلند ایران وهند برای توسعه روابط اقتصادی وتجاری پیشنهاد ترکیه به آمریکا برای اداره مشترک شهر منبج سوریه همزمان با سفر رئیس جمهوربه هند صورت گرفت گام بلند ایران وهند برای توسعه روابط اقتصادی وتجاری پیشنهاد ترکیه به آمریکا برای اداره مشترک شهر منبج سوریه همزمان با سفر رئیس جمهوربه هند صورت گرفت گام بلند ایران وهند برای توسعه روابط اقتصادی وتجاری پیشنهاد ترکیه به آمریکا برای اداره مشترک شهر منبج سوریه همزمان با سفر رئیس جمهوربه هند صورت گرفت گام بلند ایران وهند برای توسعه روابط اقتصادی وتجاری