اعتراف ديرهنگام سرلشكر

اين روزها همه جريان‌ها و افرادي كه زمانی حامي سرسخت احمدي نژاد بودند ناگهان به دشمن درجه يك او تبديل شده‌اند و هر روز با اعلام‌برائت‌هاي جديدي از جريان‌هاي مختلف سياسي روبه‌رو مي‌شويم كه تلاش می كنند با مواضع مستحكم تركش‌هاي اقدامات و اظهارات احمدي‌نژاد را از خود دور كنند. اما برخي افرادي كه به او در اين سال‌ها انتقادهاي فراواني داشتند و هميشه به رويه‌اش اعتراض کردند با يادآوري بي‌توجهي حاميان احمدي‌نژاد به هشدارهاي آن‌ها سعي مي‌كنند تا به جريان‌هاي مذكور اعلام كنند كه بايد از گذشته و اقداماتي كه داشتند عذرخواهي كنند ولي حيف كه اين اعلام برائت‌ها تنها به زير سوال بردن احمدي‌نژاد منتهي مي شود و خبري از معذرت خواهي در پيشگاه ملت نيست.
آفند سرلشكر
اما در ميان موجي از واكنش‌ها به اقدامات و اظهارات احمدي‌نژاد، روز گذشته فيلمي از سرلشكرفيروزآبادي، رييس پيشين ستاد كل نيروهاي مسلح منتشر و سبب ايجاد موج جديدي شد. فيروزآبادي در اظهاراتي كه توسط خبرگزاري فارس منتشر شده بود مي‌گويد ما نمي‌دانستيم احمدي‌نژاد اينگونه است زيرا او شعارهاي متفاوتي مي‌داد. وي در بخشي از سخنانش كه سبب جلب نظر افكار عمومي شدتاکید کرده است: «مهندس موسوی می‌گفت از باطن احمدی نژاد خبر دارم اما ما خبر نداشتیم». وی افزود: «نمی‌توانستیم به احمدی‌نژاد شک کنیم. منتها به مشایی بسيار زود شک کردیم». حسن فیروزآبادی در مورد اعتراضات پس از اعلام پیروزی ۶۳درصدی محمود احمدی نژاد گفت: « من البته هیچ وقت دسترسی به اطلاعاتی پیدا نکردم که شخص موسوی، کروبی یا خاتمی از جریان سازماندهی فتنه سبز مطلع بودند. جریان سازماندهی فتنه سبز چیزی غیر از اخلاق و اعتقادات این آقایان بود». به گفته اين مقام ارشد نظامي وي که در سال ۱۳۸۸ ريیس ستاد کل نیروهای مسلح بود، در جلسه شورای عالی امنیت ملی به محمود احمدی نژاد برای استفاده از عبارت «خس و خاشاک» در اجتماع میدان ولیعصر پس از اعلام پیروزی اش اعتراض کرده است و گفته چرا به مردم توهين و آن‌ها را تحريك مي‌كنيد. او می گوید: « بعد از اعلام نتایج، آقای احمدی‌نژاد اجتماع میدان ولیعصر را تشکیل داد و مردم را جمع کرد و خودش نيز میان آن‌ها رفت و شال سبز به گردن انداخت و حرف‌های بدی زد و جمله‌ خس و خاشاک را گفت». ريیس پیشین ستاد کل نیروهای مسلح ایران درباره رویکرد کنونی محمود احمدی نژاد، ريیس جمهور پيشين ایران می گوید: « آقای احمدی‌نژاد الان سیاستی را اتخاذ کرده و در ظاهر از مشایی فاصله گرفته است. اما این را مطمئن باشید که احمدی‌نژاد و مشایی یک شخصیت در دو مقام هستند. اين افراد جريان انحرافي را رو نمي‌كنند و به كار خود ادامه مي‌دهند و بايد اشاره كنم احمدي‌نژاد ولايتمدار نيست».
احمدي‌نژاد تمام نشده است


فيروزآبادي با این حال تاکید می کند راه حل وضعیت کنونی «منع» محمود احمدی نژاد از فعالیت های سیاسی نیست، هر چند به گفته ريیس پیشین ستاد کل نیروهای مسلح ایران باید از حضور مجدد او و هوادارانش در عرصه مدیریت کلان جلوگیری کرد. فيروزآبادي مي‌گويد هاشمي كه عاقل‌تر،فهیم تر و سیاس تر بود نيز براي رياست‌جمهوري تا روزهاي آخر تلاش مي‌كرد و احمدي‌نژاد نيز كه سال‌ها رييس‌جمهور بوده دوباره به دنبال اين جايگاه است.
آقايان عذرخواهي كنيد
شايد افشاگري‌هاي مقامات و شخصيت‌هاي جمهوري اسلامي ديرهنگام باشد و براي هدر رفتن عمر افرادي كه به خاطر بيان اعتراضات به دولت‌هاي نهم و دهم و نمايان كردن ذات احمدي‌نژاد و يارانش با مشكل روبه‌رو شدند، تاواني به حساب نيايد اما اين اعترافات دست‌كم مي‌تواند سبب شود تا افرادي كه از اين جريان در آن بازه يا حتي بعد از دوران رياست‌جمهوري اش نيز دفاع‌هاي نابجا كردند به اين اشتباه اذعان كنند تا مردم بدانند كه اگر مسئولي در اين جامعه راه را نادرست انتخاب كرد جرات عذرخواهي دارد.
در انتظار قضاوت و مجازات
از طرف ديگر همه جريان‌ها و افرادي كه در گذشته‌اي نه‌چندان دور از اين فرد حمايت مي‌كردند و امروز به اشتباهات و اقدامات نامناسب وي اعتراف دارند بايد پرونده‌اي عليه وي تشكيل داده و احمدي‌نژاد را به دادگاه بكشانند تا قصور اين فرد در زمينه‌هاي مختلف و هشت سال ریاست جمهوری او مشخص شود. از همه مهم‌تر پرونده‌هاي سربه مهري درباره ماجراي سال 88 و حواشي آن وجود دارد كه بايد در اين نوع دادگاه‌ها به صورت علني بررسي شود و اگر كسي تقصيركار است به مجازات عملش برسد و آن افرادي كه در اين اقدامات با مقصران همكاري كردند عقوبت كار خود را ببينند.